Eftersnack Linköping träffen

kleinis
9 juli 2012 · 253 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Bara jag som inte fattar varför det ska lekas så in i helvete jämt för???

Vill ni leka, åk till Mantorp park!!

Det är för att din bil driver i fel ände kanske ?
men vist dom volvo bilarna som bränner upp däck efter däck kan jag inte häller förstå varför dom ska leka hela tiden. det är kul att se olika bilar men när det är samma hela kvällen blir det lite långtråkigt.

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Noiseprojekt
9 juli 2012 · 1 523 Inlägg

kleinis skrev:

Noiseprojekt skrev:
Bara jag som inte fattar varför det ska lekas så in i helvete jämt för???

Vill ni leka, åk till Mantorp park!!

Det är för att din bil driver i fel ände kanske ?
men vist dom volvo bilarna som bränner upp däck efter däck kan jag inte häller förstå varför dom ska leka hela tiden. det är kul att se olika bilar men när det är samma hela kvällen blir det lite långtråkigt.

Har inte bara åkt framhjulsdrivet..
men är väll inte leken i sig utan att den sker på allmän plats med massa oskyddade människor runt omkring..

Jottix
9 juli 2012 · 186 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Har inte bara åkt framhjulsdrivet..
men är väll inte leken i sig utan att den sker på allmän plats med massa oskyddade människor runt omkring..

Är man rädd för att något ska hända så håller man sig undan, såklart. Det är upp till var och en hur nära man vill stå.

Sen att leka tycker jag är helt okej. Kul med lite underhållning istället för att alla parkerar sina bilar sen bara står vid sidan av och glor. Då hade det verkligen inte varit någon hit smile

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
Noiseprojekt
9 juli 2012 · 1 523 Inlägg

Jag är mer för ljudbyggen är motorbyggen så då är det svårt med lekande bilar om man vill se/lyssna på dom

TEASER Svetsare
9 juli 2012 · 828 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Jag är mer för ljudbyggen är motorbyggen så då är det svårt med lekande bilar om man vill se/lyssna på dom

då kan du ju åka på db race eller något , fan lekande bilar är det bästa på träffarna vill man glo bilar endast kan man åka ut till ikano på dagen står säkert 500 bilar där o titta på

Angry Drift Team
Noiseprojekt
9 juli 2012 · 1 523 Inlägg

TEASER skrev:

Noiseprojekt skrev:
Jag är mer för ljudbyggen är motorbyggen så då är det svårt med lekande bilar om man vill se/lyssna på dom

då kan du ju åka på db race eller något , fan lekande bilar är det bästa på träffarna vill man glo bilar endast kan man åka ut till ikano på dagen står säkert 500 bilar där o titta på

Jo för dB race är ju såååå kul..
Skabbigt byggda bilar med full kabelsallad

men som sagt det är ju min åsikt, och det är därför jag håller mig borta från MoM m.fl träffar..

kleinis
9 juli 2012 · 253 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Jag är mer för ljudbyggen är motorbyggen så då är det svårt med lekande bilar om man vill se/lyssna på dom

Tänk om alla skulle stå och spela musik då skulle du ju inte höra vilken bil det kom ifrån häller ?

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Noiseprojekt
9 juli 2012 · 1 523 Inlägg

kleinis skrev:

Noiseprojekt skrev:
Jag är mer för ljudbyggen är motorbyggen så då är det svårt med lekande bilar om man vill se/lyssna på dom

Tänk om alla skulle stå och spela musik då skulle du ju inte höra vilken bil det kom ifrån häller ?

Jag skiter fullständigt i demobyggen med öppna dörrar!
Det ska va SQ bilar som Jensclaudius, Gurenius, TT-avant m.fl

AvGaseN
9 juli 2012 · 160 Inlägg
Volvo S70R "Swedish gold" (1998)
Mickius
9 juli 2012 · 4 670 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Jag är mer för ljudbyggen är motorbyggen så då är det svårt med lekande bilar om man vill se/lyssna på dom

Är det nått jag aldrig kommer förstå är det folk som sätter in så mycket ljud att dom får sitta med öronproppar när dom ska spela!

Och sen är det ju så att dessa träffar handlar väldigt mycket om lek/kvällsaktivitet! Men kanske går att dela upp den? Ljud står på ett ställe o motorbyggen osv på andra sidan?

Senast redigerat av mickius (9 juli 2012)

Mobeerg carzy
9 juli 2012 · 461 Inlägg

Är det bara jag som inte förstår varför folk lägger ner massa pengar på biljud?

Vill ni ha ljud åk till HIFI klubben istället  rollcool


Träffarna skulle enligt mig bli helt katastrofalt jävla värdelösa om de inte är någon som bjur på däckrök, men ljud skulle man väl för de mesta klara sig utan då jag bara hör ett jävla basande, men å andra sidan vore de jävla tråkigt om de va helt tyst på parkeringen också!

Och det bevisar väl att smaken är som baken!?

Team BSG
mejmotorsport
9 juli 2012 · 366 Inlägg

Vad vore träffarna utan däckrök? Det är ju röken alla väntar på smile

TEASER Svetsare
9 juli 2012 · 828 Inlägg

mejmotorsport skrev:
Vad vore träffarna utan däckrök? Det är ju röken alla väntar på smile

håller med dig !

Angry Drift Team
vw_nicko
9 juli 2012 · 954 Inlägg

olika intressen??? ja e inte så mkt för motorer så verför lägger folk ner massa pengar på motorer när man ändå inte får köra snabbt i detta land?? lol  folk har lixom olika intressen wink

Mobeerg skrev:
Är det bara jag som inte förstår varför folk lägger ner massa pengar på biljud?

Vill ni ha ljud åk till HIFI klubben istället  rollcool


Träffarna skulle enligt mig bli helt katastrofalt jävla värdelösa om de inte är någon som bjur på däckrök, men ljud skulle man väl för de mesta klara sig utan då jag bara hör ett jävla basande, men å andra sidan vore de jävla tråkigt om de va helt tyst på parkeringen också!

Och det bevisar väl att smaken är som baken!?

BMW e36 "mein fraulein" (1995)
RThelander
9 juli 2012 · 179 Inlägg

vw_nicko skrev:
olika intressen??? ja e inte så mkt för motorer så verför lägger folk ner massa pengar på motorer när man ändå inte får köra snabbt i detta land?? lol  folk har lixom olika intressen wink

Mobeerg skrev:
Är det bara jag som inte förstår varför folk lägger ner massa pengar på biljud?

Vill ni ha ljud åk till HIFI klubben istället  rollcool


Träffarna skulle enligt mig bli helt katastrofalt jävla värdelösa om de inte är någon som bjur på däckrök, men ljud skulle man väl för de mesta klara sig utan då jag bara hör ett jävla basande, men å andra sidan vore de jävla tråkigt om de va helt tyst på parkeringen också!

Och det bevisar väl att smaken är som baken!?

"Derför" att det är roligare och även om man inte får köra fort så gör man det iaf, Sen är accelerationen som är roligast. Men visst, bygg en typisk Audi A4 1.8T, styla den som en RS4, sätt alla RS4 märken runt om så den ser ut som en RS4, musik så du kan dunka som en idiot till.... Skrillex... Sen kommer du till det dära rödljuset då du gärna hade velat ha lite mer kraft. Total ägd mot en bonn trimmad 740.

Lagom road ?

Nissan 370z (2009)
AC Cobra "Drive-in marodören" (2010)
BMW E46 "320" (2001)
TEASER Svetsare
9 juli 2012 · 828 Inlägg

RThelander skrev:

vw_nicko skrev:
olika intressen??? ja e inte så mkt för motorer så verför lägger folk ner massa pengar på motorer när man ändå inte får köra snabbt i detta land?? lol  folk har lixom olika intressen wink

Mobeerg skrev:
Är det bara jag som inte förstår varför folk lägger ner massa pengar på biljud?

Vill ni ha ljud åk till HIFI klubben istället  rollcool


Träffarna skulle enligt mig bli helt katastrofalt jävla värdelösa om de inte är någon som bjur på däckrök, men ljud skulle man väl för de mesta klara sig utan då jag bara hör ett jävla basande, men å andra sidan vore de jävla tråkigt om de va helt tyst på parkeringen också!

Och det bevisar väl att smaken är som baken!?

"Derför" att det är roligare och även om man inte får köra fort så gör man det iaf, Sen är accelerationen som är roligast. Men visst, bygg en typisk Audi A4 1.8T, styla den som en RS4, sätt alla RS4 märken runt om så den ser ut som en RS4, musik så du kan dunka som en idiot till.... Skrillex... Sen kommer du till det dära rödljuset då du gärna hade velat ha lite mer kraft. Total ägd mot en bonn trimmad 740.

Lagom road ?

haha den va bra , skön poäng !

Angry Drift Team
kleinis
9 juli 2012 · 253 Inlägg

mejmotorsport skrev:
Vad vore träffarna utan däckrök? Det är ju röken alla väntar på smile

Finns en som inte tycker det :p

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
__AleXx_ oijoij-society.com
9 juli 2012 · 774 Inlägg

Känns som man vet vilken del i denna kukmätartävling som vinner! wink

Noiseprojekt
9 juli 2012 · 1 523 Inlägg

mickius skrev:

Noiseprojekt skrev:
Jag är mer för ljudbyggen är motorbyggen så då är det svårt med lekande bilar om man vill se/lyssna på dom

Är det nått jag aldrig kommer förstå är det folk som sätter in så mycket ljud att dom får sitta med öronproppar när dom ska spela!

Varför tror varenda j*vel att så fort man pysslar med billjud så är dB som gäller?
Det är ju bara larvigt!!

Och om du nångång skulle läsa mer än en mening så ser du att jag skiter fullständigt i dB och demobilar!
För mig är det Sound Quality som gäller där alla bitar ska spela i harmoni och varje detalj ska framträda.

Men visst det är inte gratis det heller, men det är STOR skillnad på byggkvalitét på en SQ och en dB bil..


Mobeerg skrev:
Är det bara jag som inte förstår varför folk lägger ner massa pengar på biljud?

Vill ni ha ljud åk till HIFI klubben istället  rollcool

Varför åka till HIFI klubben?
Då kan jag lika gärna stanna hemma eller åka ner till lagret där det står en full PA rigg och väntar på att bli urblåst!

Never0nline
9 juli 2012 · 71 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

mickius skrev:

Noiseprojekt skrev:
Jag är mer för ljudbyggen är motorbyggen så då är det svårt med lekande bilar om man vill se/lyssna på dom

Är det nått jag aldrig kommer förstå är det folk som sätter in så mycket ljud att dom får sitta med öronproppar när dom ska spela!

Varför tror varenda j*vel att så fort man pysslar med billjud så är dB som gäller?
Det är ju bara larvigt!!

Och om du nångång skulle läsa mer än en mening så ser du att jag skiter fullständigt i dB och demobilar!
För mig är det Sound Quality som gäller där alla bitar ska spela i harmoni och varje detalj ska framträda.

Men visst det är inte gratis det heller, men det är STOR skillnad på byggkvalitét på en SQ och en dB bil..


Mobeerg skrev:
Är det bara jag som inte förstår varför folk lägger ner massa pengar på biljud?

Vill ni ha ljud åk till HIFI klubben istället  rollcool

Varför åka till HIFI klubben?
Då kan jag lika gärna stanna hemma eller åka ner till lagret där det står en full PA rigg och väntar på att bli urblåst!

Håll dig borta från träffarna då om du inte gillar dom smile

Simple as cake

Saab 9-3 Turbo X "Aero V6" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang