Inför drifting och utställníngs träff 25/8.Ytongbanan Kvarntorp

VolvoAnki
13 juli 2012 · 65 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/46/45317/45317-d9a53dd3681d030311dc6cc4f34bbe54.jpg




25/8, Bilutställning och drifting på Kvarntorp ytongbana 10:00-18:00.

Vi kommer tillsammans med driftingteam ha en träff där man kan ställa ut och/eller prova på att drifta på en utstakad bana.

Driftingteamet kommer ha uppvisning för publik med jämna mellanrum.
*      Driftingen på Kvarntorp         *

Den 25e augusti har Vi på DDESIGN i samarbete med Trafikcenter och Örebroträffarna styrt ihop lite Konbane-drifting i samband med utställningen. Eftersom detta är första gången så har Vi bjudit in folk till detta för att hålla kontroll och flyt på körningarna.
Vi hoppas självklart på ett lyckat event så att Vi kan växa och ta emot ett större antal bilar nästa år.

Dom som skall köra kommer in på området från kl. 08:00.

Tanken med körningen är att få träning och vi kommer därför göra 2-3 banor som vi switchar mellan under dagen.

Välkomna till en rökfylld dag på Kvarntorp!


Utställningen kommer att bedömas av en jury, där kommer priser att delas ut i "top ten".
Peoplechoice pokal som publik röstar fram.

Utställare bör vara på plats senast kl 9:30

Entré 50:-/person gäller alla deltagare och publik, alla under 15år fri entré publik släpps på kl 10,00.

Grillen kommer vara igång hela dagen med hamburgare, korv, dricka, kaffe och kaffebröd.

Mer info uppdateras efterhand.



Välkommna!
http://www.trafikcenter.se/hitta-hit/index1,48.htm

Senast redigerat av VolvoAnki (23 augusti 2012)

Volvo 850 (1992)
Volvo 240 (1991)
TEASER Svetsare
13 juli 2012 · 828 Inlägg

kommer garanterat får se om man ger sig ut o provar på lite drifting smile

Angry Drift Team
Beckman_
13 juli 2012 · 11 Inlägg

Jag kommer garanterat vara med på banan:)

TEASER Svetsare
13 juli 2012 · 828 Inlägg

Beckman_ skrev:
Jag kommer garanterat vara med på banan:)

det ser jag fram mot efter allt man hört smile)

Angry Drift Team
Beckman_
13 juli 2012 · 11 Inlägg

TEASER skrev:

Beckman_ skrev:
Jag kommer garanterat vara med på banan:)

det ser jag fram mot efter allt man hört smile)

haha njaa de vete fan, får se hur de går, får ju hoppas på de bästa iaf:)

kleinis
15 juli 2012 · 253 Inlägg

Detta måste man komma på !  kommer lätt vara på banan men subban.

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
S-line-Daniel
22 juli 2012 · 160 Inlägg

Måste man föranmäla sig för utställningen?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=302314 Mitt projekt!!
Audi A4 Avant quattro "DD Audin"
Volvo S40 T5 AWD "One of a kind"
VolvoAnki
22 juli 2012 · 65 Inlägg

Iridium-Daniel skrev:
Måste man föranmäla sig för utställningen?

Nej det behöver du inte välkommen till träffen.

Volvo 240 (1991)
Volvo 850 (1992)
DDESIGN
23 juli 2012 · 563 Inlägg

Vi håller på för fullt med att finslipa det sista med driftingen.

Återkommer med info så fort Vi är klara smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2012 · 1 707 Inlägg

Nu vill inte jag verka kritisk, men är den inte en väldigt lång dag?
Med tanke på att det var så dåligt med folk och bilar på Örebro mixen kanske det kan vara en god idé att
komprimera tiden en del så det blir lite intensivare, inte minst för driftingen..

MarianaMill
23 juli 2012 · 211 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Nu vill inte jag verka kritisk, men är den inte en väldigt lång dag?
Med tanke på att det var så dåligt med folk och bilar på Örebro mixen kanske det kan vara en god idé att
komprimera tiden en del så det blir lite intensivare, inte minst för driftingen..

Allt är ca tider vi inväntar mer info om driftingen, därefter kommer hela programmet ut, vi kan utställning osv men är ej hemma på regler angående drifting så det det är driftingteamet som sköter det, och vi tar hand om utställningen,  att det var lite folk på
örebromixen förstår jag när det öste ner och som jag sagt förrrut, det är ett naturområde i Ånnaboda vi kan inte ha en sådan här aktivitet där, därför kommer vi göra en utvärdering av den här träffen, och tycker driftingteamet och vi att det faller bra ut så kan det bli en fortsättning att vi har fler träffar, vi tycker det är kul om vi kan samarbeta. Ni som kom till Örebromixen och trotsade vädret ska ha en eloge, blev 70 bilar, vi tar kritik så det är lungt.
Välkomna
Mvh
Mariana

Senast redigerat av MarianaMill (23 juli 2012)

DDESIGN
23 juli 2012 · 563 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Nu vill inte jag verka kritisk, men är den inte en väldigt lång dag?
Med tanke på att det var så dåligt med folk och bilar på Örebro mixen kanske det kan vara en god idé att
komprimera tiden en del så det blir lite intensivare, inte minst för driftingen..

Att få mycket körtid är väl aldrig dåligt?
Utställningar kan jag hålla med om att hålla intensiva och korta, men när det är både körning och utställning så tycker jag personligen att mer tid bara är bra smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2012 · 1 707 Inlägg

DDESIGN skrev:

HereComesTrouble skrev:
Nu vill inte jag verka kritisk, men är den inte en väldigt lång dag?
Med tanke på att det var så dåligt med folk och bilar på Örebro mixen kanske det kan vara en god idé att
komprimera tiden en del så det blir lite intensivare, inte minst för driftingen..

Att få mycket körtid är väl aldrig dåligt?
Utställningar kan jag hålla med om att hålla intensiva och korta, men när det är både körning och utställning så tycker jag personligen att mer tid bara är bra smile

Absolut inte, syftade på själva uppvisnings delen av driftingen.. Kanske trist att visa upp sin körning för 4st..

Utställnings tid mellan 08.30-1800 känns väldigt länge för att vara i kvarntorp.

MarianaMill
23 juli 2012 · 211 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

DDESIGN skrev:

HereComesTrouble skrev:
Nu vill inte jag verka kritisk, men är den inte en väldigt lång dag?
Med tanke på att det var så dåligt med folk och bilar på Örebro mixen kanske det kan vara en god idé att
komprimera tiden en del så det blir lite intensivare, inte minst för driftingen..

Att få mycket körtid är väl aldrig dåligt?
Utställningar kan jag hålla med om att hålla intensiva och korta, men när det är både körning och utställning så tycker jag personligen att mer tid bara är bra smile

Absolut inte, syftade på själva uppvisnings delen av driftingen.. Kanske trist att visa upp sin körning för 4st..

Utställnings tid mellan 08.30-1800 känns väldigt länge för att vara i kvarntorp.

Måste nog göra ett inlägg här, förstår inte varför man för in negativ energi istället för att lyfta ett positivt tänkande angående att det finns en sådan tillställning på nära håll, vad du menar med 4 st som ska se körningen är mycket illa tänkt, och som jag nämnt tidigare, så har vi en ca tid och det för arrangemanget inte sagt att utställningen pågår till 18.00, och det må vara frivilligt om man vill ställa ut eller inte, har iallafall fått positiva reaktioner, att förstöra denna tråd känns både omoget och slöseri på energi så vi kan pm:a för vidare disskution, och kom ihåg att vädret kan ingen av oss rå på tyvärr, när vi hade örebromixen den 16 juni kom det ner lika mycket regn på förmiddagen som under en hel månad,(70 bilar) vi har aldrig varit så få bilar som då, men man får ta nya tag.
Vi hoppas med detta kunna sätta Örebro på kartan eftersom det ligger så bra geografiskt sett, och då tycker vi att Örebroare ska hålla ihop, men hur som helst.
Hela programmet är klart inom kort då läggs det ut i denna tråd
Ni som vill ha en heldag med drifting, utställning, allt under samma dag är mycket välkomna.
Mvh Mariana

TEASER Svetsare
23 juli 2012 · 828 Inlägg

ingen som säger att man behöver vara där i 10 timmar eller så utan man kommer när man vill o åker när man vill , jag tycker det är kalas med en heldag blir ju mer körning för alla som vill leka av sig lite , jag längtar iallafall ska bli skit kul cool

Angry Drift Team
kleinis
23 juli 2012 · 253 Inlägg

Tycker detta är JÄTTE bra med en "lång" dag.
Finns säker många som kommer åka mer än 10 mil för att Köra/Ställa ut och även kolla, man hade säkert tappat folk om det var en halv dag eftersom det då kan kännas lite för långt för vissa.

sen finns det folk som inte har ett formel 1 team som byter däck eller liknade utan vill ta det lugnt, köra lite kolla på bilar i sitt eget tempo.

Tycker även att det är toppen att det kommer lite såna här event  !
Att man har en plats att leka av sig på istället för att göra det på vägen i ett samhälle eller liknande är toppen och hoppas det kommer bli ett lyckat event  med förhoppningen på att detta blir större och oftare  smile

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2012 · 1 707 Inlägg

MarianaMill skrev:

HereComesTrouble skrev:

DDESIGN skrev:

Att få mycket körtid är väl aldrig dåligt?
Utställningar kan jag hålla med om att hålla intensiva och korta, men när det är både körning och utställning så tycker jag personligen att mer tid bara är bra smile

Absolut inte, syftade på själva uppvisnings delen av driftingen.. Kanske trist att visa upp sin körning för 4st..

Utställnings tid mellan 08.30-1800 känns väldigt länge för att vara i kvarntorp.

Måste nog göra ett inlägg här, förstår inte varför man för in negativ energi istället för att lyfta ett positivt tänkande angående att det finns en sådan tillställning på nära håll, vad du menar med 4 st som ska se körningen är mycket illa tänkt, och som jag nämnt tidigare, så har vi en ca tid och det för arrangemanget inte sagt att utställningen pågår till 18.00, och det må vara frivilligt om man vill ställa ut eller inte, har iallafall fått positiva reaktioner, att förstöra denna tråd känns både omoget och slöseri på energi så vi kan pm:a för vidare disskution, och kom ihåg att vädret kan ingen av oss rå på tyvärr, när vi hade örebromixen den 16 juni kom det ner lika mycket regn på förmiddagen som under en hel månad,(70 bilar) vi har aldrig varit så få bilar som då, men man får ta nya tag.
Vi hoppas med detta kunna sätta Örebro på kartan eftersom det ligger så bra geografiskt sett, och då tycker vi att Örebroare ska hålla ihop, men hur som helst.
Hela programmet är klart inom kort då läggs det ut i denna tråd
Ni som vill ha en heldag med drifting, utställning, allt under samma dag är mycket välkomna.
Mvh Mariana

Det finns en stor skillnad mellan konstruktiv kritik och gnäll.
Var glad att man engagerar sig och vill bidra istället för att kalla ens inlägg omoget ect.

Vad är det för fel på att ha en kortare utställning men betydligt mer action och folk?
Det tjänar alla på och inte minst er som anordnar!

Bara att räkna snitt hur många besökare som är rimligt om det är fint väder.
500 åskådare räknar vi med för skoj skull, räknar vi då att utställningen pågår i 8h vilket verkar rimligt efter era utsatta tider. Det är drygt 60 pers i timmen, med andra ord ganska dött.

Ska man ställa ut är det en fördel om man är där hela tiden eller hur?

Är väldigt positivt att det händer mer i området, men sluta gnäll att man försöker bidra!

MarianaMill
23 juli 2012 · 211 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

MarianaMill skrev:

HereComesTrouble skrev:

Absolut inte, syftade på själva uppvisnings delen av driftingen.. Kanske trist att visa upp sin körning för 4st..

Utställnings tid mellan 08.30-1800 känns väldigt länge för att vara i kvarntorp.

Måste nog göra ett inlägg här, förstår inte varför man för in negativ energi istället för att lyfta ett positivt tänkande angående att det finns en sådan tillställning på nära håll, vad du menar med 4 st som ska se körningen är mycket illa tänkt, och som jag nämnt tidigare, så har vi en ca tid och det för arrangemanget inte sagt att utställningen pågår till 18.00, och det må vara frivilligt om man vill ställa ut eller inte, har iallafall fått positiva reaktioner, att förstöra denna tråd känns både omoget och slöseri på energi så vi kan pm:a för vidare disskution, och kom ihåg att vädret kan ingen av oss rå på tyvärr, när vi hade örebromixen den 16 juni kom det ner lika mycket regn på förmiddagen som under en hel månad,(70 bilar) vi har aldrig varit så få bilar som då, men man får ta nya tag.
Vi hoppas med detta kunna sätta Örebro på kartan eftersom det ligger så bra geografiskt sett, och då tycker vi att Örebroare ska hålla ihop, men hur som helst.
Hela programmet är klart inom kort då läggs det ut i denna tråd
Ni som vill ha en heldag med drifting, utställning, allt under samma dag är mycket välkomna.
Mvh Mariana

Det finns en stor skillnad mellan konstruktiv kritik och gnäll.
Var glad att man engagerar sig och vill bidra istället för att kalla ens inlägg omoget ect.

Vad är det för fel på att ha en kortare utställning men betydligt mer action och folk?
Det tjänar alla på och inte minst er som anordnar!

Bara att räkna snitt hur många besökare som är rimligt om det är fint väder.
500 åskådare räknar vi med för skoj skull, räknar vi då att utställningen pågår i 8h vilket verkar rimligt efter era utsatta tider. Det är drygt 60 pers i timmen, med andra ord ganska dött.

Ska man ställa ut är det en fördel om man är där hela tiden eller hur?

Är väldigt positivt att det händer mer i området, men sluta gnäll att man försöker bidra!

Ok vad vill du bidra med?

HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2012 · 1 707 Inlägg

Läs igenom vad jag skrivit en gång till..

Att körningen pågår mellan 08-18 är underbart, men utställningen kanske räcker med strax före lunch till 18?

Hur är det med tvätt möjligheter?

Senast redigerat av HereComesTrouble (23 juli 2012)

MarianaMill
23 juli 2012 · 211 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Läs igenom vad jag skrivit en gång till..

Att körningen pågår mellan 08-18 är underbart, men utställningen kanske räcker med strax före lunch till 18?

Ok det var ditt bidrag, som även jag skrivit i tidigare nlägg så har även jag skrivit att programmet inte är klart ännu,
många gånger vill utställare komma tidigt så dom kan tvätta sina bilar och göra ordning, men fullt program är som sagt inte färdigt så avvakta tills det blir klart.
Välkomna till en dag i kvarntorp!

Enklare tvättmöjligheter finns

Mvh
Mariana

Senast redigerat av MarianaMill (23 juli 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang