Brains skrev:Dom sitter under tändkassetten.
Diskolaro skrev:Brains skrev:Dom sitter under tändkassetten.Men det finns ju ingenting under tändkassetten. Från tändkassetten går det fyra stycken "gummisnorrar" in i motorn men några tändstift syns inte till.
SAAB-Karlsson skrev:Diskolaro skrev:Brains skrev:Dom sitter under tändkassetten.Men det finns ju ingenting under tändkassetten. Från tändkassetten går det fyra stycken "gummisnorrar" in i motorn men några tändstift syns inte till.Tändstiften sitter skruvade nere i hålet som "gummisnorrnarna" går ner i.
Diskolaro skrev:SAAB-Karlsson skrev:Diskolaro skrev:Men det finns ju ingenting under tändkassetten. Från tändkassetten går det fyra stycken "gummisnorrar" in i motorn men några tändstift syns inte till.Tändstiften sitter skruvade nere i hålet som "gummisnorrnarna" går ner i.Ja men någon buse har gjutit fast hålen. Jag har blivit lurad!
SAAB-Karlsson skrev:Diskolaro skrev:Men det finns ju ingenting under tändkassetten. Från tändkassetten går det fyra stycken "gummisnorrar" in i motorn men några tändstift syns inte till.Tändstiften sitter skruvade nere i hålet som "gummisnorrnarna" går ner i.
Diskolaro skrev:Men det finns ju ingenting under tändkassetten. Från tändkassetten går det fyra stycken "gummisnorrar" in i motorn men några tändstift syns inte till.
Vettemannen skrev:Diskolaro skrev:SAAB-Karlsson skrev:Tändstiften sitter skruvade nere i hålet som "gummisnorrnarna" går ner i.Ja men någon buse har gjutit fast hålen. Jag har blivit lurad! Hur menar du nu?/Benny
Diskolaro skrev:SAAB-Karlsson skrev:Tändstiften sitter skruvade nere i hålet som "gummisnorrnarna" går ner i.Ja men någon buse har gjutit fast hålen. Jag har blivit lurad!
SAAB-Karlsson skrev:Tändstiften sitter skruvade nere i hålet som "gummisnorrnarna" går ner i.
Diskolaro skrev:Hällde lite bikarbonat innanför svänghjulet och nu går bilen som en klocka igen. Tack för alla tips!
Brains skrev:Lägg en korv i insuget så går den ännu bättre...
SAAB-Karlsson skrev:Brains skrev:Lägg en korv i insuget så går den ännu bättre...Har hört att köttfärs ska funka också!
Pim_Pim skrev:SAAB-Karlsson skrev:Brains skrev:Lägg en korv i insuget så går den ännu bättre...Har hört att köttfärs ska funka också!Nackdelen med köttfärsen är att bilen gärna vill spika på höga varv..