Tjaaba. Tänkte börja ett vinterprojekt på min införskaffade Skyline r32 GT-R. Startar det här projektet mest för att jag vill se tillbaka på alla mina ändringar. Motorn byggdes klart hösten 2011, så nu denna vintern 2012 blir det... Visa mer
Blev faktiskt riktigt bra! ser lite ballt ut och ett par bälten på de så blir de kanon tror jag Allt inne i bilen ska vara svart så några ideér på om jag ska lacka staget vitt eller svart???
snygga svetsfogar
fick även bygga fästena till stolarna.. fick kapa bort allt från org skenorna så de blev lite bök men de blev bra tillslut
Fick mer info om motorn nu utav han som byggt upp motorn:
Helt nytt block borrat till 3.de ÖD Cp kolvar Smidda stakar av okänt märke Balanserad och slipad vevaxel APR bultar samt lager i hela maskin Garrett gt32 agg goda för 800hk Nya kammar Mira fräst topp Mappad på PBZ (Ska göras om till våren) Exedy koppling mm......
Finns mycke mer att skriva men lite mer info iaf motorn är byggd för att klara ca:800-900 hk och den ligger på 400-450 på hjulen nu.. men ska ju bli mer till våren
Va en sväng nere i garaget igår och började slipa av bältesstaget. kollade även på stolsfästet vi gjorde till sparco stolarna på org skenorna men är inte nöjd med höjden på dom.. ska se hur jag kan lösa de på nått sätt?
Ska en liten tur ner idag me och försöka komma på nått vettigt sett att montera stolarna:) har en plan men ska se om de funkar lika bra i verkligheten som i tanken... men vi får se
Började att bygga fästen på orginal skenorna till Sparco stolarna men blev aldrig riktigt nöjd med höjden.. så hade lite funderingar på att bygga så att stolarna blev stumma, men kollade runt då de finns skenor modellanpassade till skyline för stolarna. För att slippa allt jobb samt att ändå få de så snyggt som möjligt beställde jag 2 st modellanpassade:D Kommer på posten idag troligvis! men har en del jobb kvar innan dom åker i.
Förövrigt har de inte hänt jätte mycke då jag väntar på lite lön för att kunna beställa lite saker
Fick tag på ett par Sparco bälten igår så nu är nästan allt i garaget och klart för lite montering. Har inte haft någon tid att kunna greja nått större men kommer bli ändring på snart
Tjo, vart lite dåligt med bilder denna veckan men har fått lackat stabiliseringsstaget fram samt tagit bort ljuddämparen.. inte mycke att ta bilder på men de kommer.
Ska snart börja palla upp den för att renovera/göra fräsch framvagn. börja lite smått att rostlaga lite små fläckar.
Har inte hänt speciellt mycke just nu med bilen..., tyvärr. Kommer troligtvis att ta en sväng till garaget mot helgen och börja kolla på lite saker som ska göras och ev börja. lägger upp fler bilder osv då! pz
fick kapat ur hål samt borrat hål för stabiliseringsstaget bak. Ska bara kapa bort lite onödigt material och hitta nått fint rör att sätta emellan Plattorna kommer inte bli som jag målat "kladdat" ut! Beror på vad för rör jag ska använda osv,,..
Lite tråkigt att inte få använda den nått i år,.. Har bara kört med den 3 ggr. Men kommer bli roligt till våren! "Den som väntar på nått gott" eller nått sånt