2689
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 460 003 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
514 Inlägg
2 juli 2013
Skulle bli skitsnyggt!

Forummoderator
26 546 Inlägg
2 juli 2013
volvochefen skrev:
Skulle bli skitsnyggt!

Håller faktiskt med..tro det eller ej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

209 Inlägg
2 juli 2013
Ser mycket snyggare och modernare ut!

33 Inlägg
2 juli 2013
Tycker att du ska köra på det! Riktigt snyggt smile ska fixa sånt till min med hade jag tänkt smile

156 Inlägg
2 juli 2013
Det är absolut en uppfräschning av mätarhuset! big_smile

Maskinförare
416 Inlägg
3 juli 2013
Borde vart där original smile

Sluta prata i munnen på mig när jag avbryter dig!

25 Inlägg
3 juli 2013
Henkix skrev:
har funderat länge på om det kanske hade vart snyggt med mätarringar? tongue

Lånad bild hoppas de e ok sej till annars wink
http://www1.garaget.org/archive/166/165472/260524/260524-2466946.jpg

eller kommer det kanske se konstigt ut med tanke på att allt nästan annan är original?
vad tycker ni? smile

Snälla, skaffa inte dessa icke-orginella ringar som förstår det orginella utseendet, ber dig!

156 Inlägg
3 juli 2013
Zel skrev:
Snälla, skaffa inte dessa icke-orginella ringar som förstår det orginella utseendet, ber dig!

Äsch då, den är ju inte helt orginal ändå så varför inte? Är ju bara en uppfräschning av mätarhuset, han har ju trotts allt hova-baklyktor, annat innertak, installerat knappar som inte är originala heller?

Tycker bara det blir snyggare wink men smaken är som baken, delad förstås! big_smile

25 Inlägg
3 juli 2013
PerJonasson skrev:
Zel skrev:

Äsch då, den är ju inte helt orginal ändå så varför inte? Är ju bara en uppfräschning av mätarhuset, han har ju trotts allt hova-baklyktor, annat innertak, installerat knappar som inte är originala heller?

Tycker bara det blir snyggare wink men smaken är som baken, delad förstås! big_smile

visst, men knapparna smälter in, taket var ändå paj, baklyktorna är faktiskt fina-

156 Inlägg
3 juli 2013
Zel skrev:
baklyktorna är faktiskt fina-

Lika så kromringarna lol

10 164 Inlägg
3 juli 2013
varför finns det inte kromade mätar ringar till 240 är ju så snyggt. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

6 740 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
vi får se hur det blir med mätarringarna. Lutar iaf åt att det inte blir några, ja är rädd för ett det inte kommer smälta in så bra elr hur man nu ska säga men vi får se vad som händer i framtiden. en här på garaget skulle iaf ordna lite bilder till mej på hur det ser ut från lite fler vinkar eller vafan man nu ska säga wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
PerJonasson skrev:
Zel skrev:

hm, alla mina knappar i bilen är volvo original wink står iaf volvo på baksidan på dom tongue

Du är liv

25 Inlägg
3 juli 2013
Henkix skrev:
PerJonasson skrev:
Zel skrev:

hm, alla mina knappar i bilen är volvo original wink står iaf volvo på baksidan på dom tongue

tänkte på det också.

6 740 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Zel skrev:
Henkix skrev:
PerJonasson skrev:

tänkte på det också.

tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
nästa bild update blir i helgen smile
tänkte lossa gångjärnen till passsagerardörren o försöka få bättre passform på den, vill den inte så åker ja te bäste skroten o lånar hem allt som har med passagerardörr att göra o byter komponent efter komponent för o se så inget tagit stryk o blitt snett efter att nån smällt den i tröskeln o lite i dörra tongue
ska plocka med mej en knapp till bakrutevärmaren också cool
ska beställa lite 760 grejer på fredag också big_smile big_smile

Du är liv

6 740 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
funderar på att köpa en renoverad bensinmätare för 500kr, nån som vet något om säljaren om han är bra osv?
http://www.blocket.se/orebro/Branslemat … 17&w=3

Ny vdo tankmätare på volvo kostade ju 2562kr x)

Du är liv

685 Inlägg
3 juli 2013
Henkix skrev:
funderar på att köpa en renoverad bensinmätare för 500kr, nån som vet något om säljaren om han är bra osv?

Japp, han är seriös. Har själv fått hjälp av han en gång i tiden och han har funnits på blocket i många år.

No turbo shit - just real power!

6 740 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Only-volvo skrev:
Henkix skrev:

Japp, han är seriös. Har själv fått hjälp av han en gång i tiden och han har funnits på blocket i många år.

okej tack big_smile blir nog att köpa en av han tongue ringa o tjöta lite me han när jag fått pengar från sommarjobbet smile

Du är liv

613 Inlägg
3 juli 2013
den gubben som äger fjugesta billackering är trevlig och vet precis vad han pratar om

jag har köpt mycket udda socklar och lamphållare av honom och han är riktigt trevlig
grejerna kom på posten bra inpackat och man betalade genom att sätta in pengar på han företagskonto som stod på ett kvitto med i brevet allt som allt 5 Toasts big_smile

Sök