Ja det är krängningshämmaren och i varje ända på krängningshämmaren sitter det ett stabilisatorstag som sitter fast i länkarmarna och länkarmen sitter ju fast i balken så lossa bara på styrleden och länkarmen, lossa bultarna och så måste du ju lossa på styrarmen från ratten som sitter i styrväxeln som du ser till vänster på denna bilden. http://www1.garaget.org/gallery/images/133/132110/132110-1d9eb407813a682e08d020fa6f9ab012.jpg
jajjamään! då vet jag nog hur jag ska göra
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Ser ju skitbra ut! Och det var nog bra att motorn åkte ut nu så du kan fixa den lilla ytrosten som finns nu innan det blir jobbigt min motor åker också ut om några månader, jättebra att ha lite inspiration tills dess!
Ser ju skitbra ut! Och det var nog bra att motorn åkte ut nu så du kan fixa den lilla ytrosten som finns nu innan det blir jobbigt min motor åker också ut om några månader, jättebra att ha lite inspiration tills dess!
hehe jo de va nog bra även för motorns skull, hela jävla motorn var hur skitig som helst inuti, fullt med massa klumpar va de i oljan också när ja tömde den de gör du rätt i
Du är liv
blir en text update idag då jag tog med mej nya betteri te kameran o sen när ja skulle byta dom så kom jag på att det kanske hade vart smart att ta med kameran också
nu är iaf topp o allt sånt borta, nu e de bara remskiva oljetråg vattenpump som sitter kvar på den
Har nog aldrig sett en motor som vart så in i helvetes skitig inuti som denna. kom massa klumpar med oljan när jag tömde ut den o en av oljekanalerna är igentäppt på toppen. redigt jävla skitig inuti med andra ord
sen märkte jag en sak, är det cylinderfoder på en b230? de var det iaf på denna såg de ut som
sen en sak till jag funderade på. dom där kryssmärkena som blir i en cylinder efter man honat dom, finns även dessa märken från fabrik? elr blir det bara efter att man honat? för såna märken fans det också i cylindrarna
imon ska jag ta med kameran!
Du är liv
Cylindrarna är honade från fabrik annars skulle kolvringarna aldrig slita in sig
aha okej då har man lärt sej nått nytt! då e de nog ingen som vart på den men hur är det med fodren? sitter det cylinderfoder i alla b230? jag har aldrig tänkt på det förns nu
Du är liv
Det är inga foder i B230. Tror inte det är någon motor med gjutjärnsblock som har det (kan ha fel)
oofan det såg typ ut som att jag hade det man kunde känna en kant runt cylindren där topp packningen ska vara o den kanten var som en silvrig ring runt cylindren. ska ta ett kort påt imon
Du är liv
sen igår så sa jag att jag tyckte det såg ut som att de va foder i den. men nej det var bara en kant med sot som hade lagt sej runt cylindrarna som såg ut som foder, hade lite dåligt ljus i garaget då också
kolvarna ska få bada diesel sen tills dom är rena
honing här sen så blir de fint räcker ett par stenar till hela motorn? o vilken grovlek ska jag ha? finns grov medium fin.
vattenpumpen åkte också bort
oljetråget borta
lite gamla gummirester låg det kvar i tråget annars va de fint
gammal trågpackning o gamla skruvarna
läckt lite olja här
äckliga rostiga muttrarna från grenröret
o så lämnade ja den idag
drog hem mitt höghus innan också, så nu får den stå o gotta sej i sitt garage
skitiga toppen tror nog de var dags för renovering
rent o fint, eller kanske inte inte ens motorn ja köpte på skroten va såhär skitig inuti
stopp i oljekanal
körde ner mejsel i ena oljekanalen o fick upp denna
skitigt
ventiler o bröte
de var det jag hade att bjuda på idag
Du är liv