27 mars 2013
Trådstartare
Jonathanlennartsson skrev:
Har läst igenom hela tråden nu och måste säga att jag är väldigt imponerad på allt jobb du lägger ner på den!!
Tänkte fråga också, såg att du använde biltemas punkbläster, funkar den bra? Då jag funderar på att köpa en sådan och laga ytrost på min 740 också.

Tänkte även höra hur du gör med grundlack osv, när du lagar din ytrost? Kör du på med grundlack, färg, och sedan klarlack?
hehe tack så mycket

tog nån timme va

jadå den funkar rätt bra

men ju större kompressor man har desto bättre funkar den, kompressorn jag har är precis att den orkar med blästern, dock dags o kolla på ny bläster snart då jag lyckats dra sönder gängorna till koppen där sanden ska va på den

ja först blästrar jag bort rosten o svetsar om det behövs, sen kör jag på med 2k epoxy så fort som möjligt o låter det torka 1-2 nätter sen ruggar jag upp epoxyn o spacklar om det behövs sen epoxy på spacklet när jag fått det jämt sen kör jag på med lack o klarlack

så gör jag om jag barra ska lacka om den rostiga biten så att säga, skulle jag däremot få för mej o lackera om hela karroseri delen (som ska lackas) så är enda skillnaden att ja då hade lagt en slipgrund innan lack o slipat delen som ska lackas jämn

mvh
Senast redigerat av Henkix (27 mars 2013)
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.