3268
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 460 793 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
685 Inlägg
16 maj 2013
Henkix skrev:
Only-volvo skrev:
Verkar vara en förbannat bra skrot:) På våran skrot är dom så dyra så man överväger och köper nytt istället:(
Kommer nog bli riktigt fint.

hehe ja det är en mycket trevlig skrot detta big_smile
o fyfaan. säg såhär till dom "så du tycker hellre skiten o inte tjänar ett öre på det än att sälja det lite billigare till mej o iaf känna nåt på det" så fick ja säga till en dyr skrot ja hitta en bit härifrån i sommras för en turbo grill som han ville ha 800kr för. efter att ha sagt det så -hmmm okej då.... 200kr big_smile
ja det kommer bli vackert wink

Går inte och förhandla med folk som tror att allt som glimrar är guld. Blir istället besök på biltema och rejmes:)

No turbo shit - just real power!

6 740 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
Only-volvo skrev:
Henkix skrev:
Only-volvo skrev:
Verkar vara en förbannat bra skrot:) På våran skrot är dom så dyra så man överväger och köper nytt istället:(
Kommer nog bli riktigt fint.

hehe ja det är en mycket trevlig skrot detta big_smile
o fyfaan. säg såhär till dom "så du tycker hellre skiten o inte tjänar ett öre på det än att sälja det lite billigare till mej o iaf känna nåt på det" så fick ja säga till en dyr skrot ja hitta en bit härifrån i sommras för en turbo grill som han ville ha 800kr för. efter att ha sagt det så -hmmm okej då.... 200kr big_smile
ja det kommer bli vackert wink

Går inte och förhandla med folk som tror att allt som glimrar är guld. Blir istället besök på biltema och rejmes:)

ja biltema är fint big_smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
640 Inlägg
16 maj 2013
Verkligen trevlig skrot nisse du har big_smile
blir skitbra detta big_smile

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
16 maj 2013
Henkix skrev:
en liten fråga här smile
Någon som vet vad detta är för volvo fälg? tongue
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-816f41cdbcc89d9d93c77d5bc20356ab.jpg

En kompis i Skillingaryd säljer två sådana för 400spänn om du är intresserad smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

10 164 Inlägg
16 maj 2013
Trevlig skrot och fin inredning smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

204 Inlägg
16 maj 2013
Ahhh äntligen läst igenom allt! Fin bild du fått fixat smile Jag har själv en 745a, har typ ingen rost alls! Måste lägga upp lite bilder på den snart ;D Du vet inte hur man fixar bynglor, stora som små på ett lätt sätt?

Nu var ju tyvärr förarstolen lite skadad, men att tänka på är att undvika stolsvärme, varit med om två gånger att den bränt igenom, tråkigt om man har fina stolar sad

Kopplat ur stolsvärmen helt på min GLT för att jag är paranoid tongue

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

6 740 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
ironscull skrev:
Verkligen trevlig skrot nisse du har big_smile
blir skitbra detta big_smile

jajjamään!!! big_smile big_smile
ja det blev jätte fint smile

Du är liv

6 740 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
Dixieman skrev:
Henkix skrev:
en liten fråga här smile
Någon som vet vad detta är för volvo fälg? tongue
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-816f41cdbcc89d9d93c77d5bc20356ab.jpg

En kompis i Skillingaryd säljer två sådana för 400spänn om du är intresserad smile

tack så mycket för tipset big_smile
men dock behöver ja inga, än iaf big_smile

Du är liv

6 740 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
Djo skrev:
Trevlig skrot och fin inredning smile

väldigt trevlig skrot kan ja lova wink
ja den är finer tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
Pantsfoff skrev:
Ahhh äntligen läst igenom allt! Fin bild du fått fixat smile Jag har själv en 745a, har typ ingen rost alls! Måste lägga upp lite bilder på den snart ;D Du vet inte hur man fixar bynglor, stora som små på ett lätt sätt?

roligt att höra, tog nån timme va? big_smile
tackar smile
ja de e ju gott när det är rostfritt tongue
bynglor?

Du är liv

6 740 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
RightFront skrev:
Nu var ju tyvärr förarstolen lite skadad, men att tänka på är att undvika stolsvärme, varit med om två gånger att den bränt igenom, tråkigt om man har fina stolar sad

Kopplat ur stolsvärmen helt på min GLT för att jag är paranoid tongue

hehe jo jag vet att det lätt kan bli så, så därför har jag ryckt säkringen till stolsvärmen big_smile inget jag behöver cool

Du är liv

6 740 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
liten textupdate.
åkte te skroten efter skolan o hämtade lite bra att ha delar från bilen ja köpt min inredning från, typ som kylare,lmm,insug,mätarhus,kupé fläkt,styrenheter o fläktmotstånd mm smile
sen tvätta ja av stolarna med nått bra jävla medel som jag fick låna från skolan min big_smile ska tvätta av dom en extra gång imon för bästa resultat, man får ju passa på medan de e gratis big_smile
har även monterat in inredningen nu ikväll, blev skitnöjd, var la lite problem med att få igång bälteslampan till passagerar--stolen men hitta tillslut e löst kontaktstycke under stolen som hängde löst, tryckte bara ihop det så funkade det igen big_smile
har dock inga bilder för batterierna i kameran e slut men ska be mamma o ordna ett par nya smile
ingen som e intresserad av min gamla inredning? baksäte i ny skick passagerarstol i hyfsat skick och sleten förarstol? tongue

Du är liv

Forummoderator
26 547 Inlägg
16 maj 2013
Henkix skrev:
liten textupdate.
åkte te skroten efter skolan o hämtade lite bra att ha delar från bilen ja köpt min inredning från, typ som kylare,lmm,insug,mätarhus,kupé fläkt,styrenheter o fläktmotstånd mm smile
sen tvätta ja av stolarna med nått bra jävla medel som jag fick låna från skolan min big_smile ska tvätta av dom en extra gång imon för bästa resultat, man får ju passa på medan de e gratis big_smile
har även monterat in inredningen nu ikväll, blev skitnöjd, var la lite problem med att få igång bälteslampan till passagerar--stolen men hitta tillslut e löst kontaktstycke under stolen som hängde löst, tryckte bara ihop det så funkade det igen big_smile
har dock inga bilder för batterierna i kameran e slut men ska be mamma o ordna ett par nya smile
ingen som e intresserad av min gamla inredning? baksäte i ny skick passagerarstol i hyfsat skick och sleten förarstol? tongue

Akta så du inte fräter bort stolarna, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 740 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Henkix skrev:
liten textupdate.

hehehehehe big_smile

Du är liv

6 740 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
Mack skrev:
Henkix skrev:
liten textupdate.

hehehehehe big_smile

nej då, ska be mamma göra dom extra rena då hon kan de där bättre än mej tror jag wink

Du är liv

6 740 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
nu är det bara 2km kvar sen slår mätaren över till 29 000 mil big_smile
få se om det blir nån update imon tänkte ja skulle göra en del små saker men ja vet inte riktigt om ja orkar tror ja e påväg att bli sjuker hmm men de märker vi imon wink ska iaf säga till mor min o köpa nya batteri så ja kan ta några bilder o visa hur det blev med nya sätena tongue

Du är liv

122 Inlägg
18 maj 2013
helvete rent ut sakt vilket jobb du har lagt ner... varit en fröjd att läsa alla 87 sidorna tog sisådär en vecka när man hade lite tid över...

keep up the god work...

6 740 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
Jollejohlgren skrev:
helvete rent ut sakt vilket jobb du har lagt ner... varit en fröjd att läsa alla 87 sidorna tog sisådär en vecka när man hade lite tid över...

keep up the god work...

hehehe ja det är ju ett par månaders jobb så att säga big_smile
haha kul att du läst igenom allt, mycket roligt att höra smile

Du är liv

517 Inlägg
18 maj 2013
Bilen vart ju riktigt fin smile bra jobbat mannen wink

Sök