3557
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 478 226 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
Forummoderator
26 634 Inlägg
22 maj 2013
Bara att plocka isär insuget och blankpolera det tycker jag, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 740 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
Dennisdenko skrev:
Ser grymt ut! Vill också ha den låsgrejen till mittkonsolen, finns ingenstans... Din skrot är ju rena himmelriket!

big_smile
jo då nån finns det alltid, kollat på nån skrot? smile
ja det är ett väldigt trevligt ställe tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Bara att plocka isär insuget och blankpolera det tycker jag, hehe.

hehe njae blir nog lite för blankt wink
roterande stålborste på borrmaskin funkar fin fint big_smile

Du är liv

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
22 maj 2013
Dennisdenko skrev:
Ser grymt ut! Vill också ha den låsgrejen till mittkonsolen, finns ingenstans... Din skrot är ju rena himmelriket!

Kostar några kronor på Volvo

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
640 Inlägg
22 maj 2013
Fan vad fint du gör det som vanligt big_smile

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)

6 740 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Dennisdenko skrev:

Kostar några kronor på Volvo

fränt, går den fortfarande köpa ny tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
ironscull skrev:
Fan vad fint du gör det som vanligt big_smile

tackar tackaaar big_smile
fint ska de ju va wink

Du är liv

6 740 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
nu har jag beställt en dimljushållare också från skruvat, o dom e ju rätt snabba med sina leveranser så med lite tur så kanske den kommit på fredag o då blir de montering av original dimljusen redan i helgen big_smile

Du är liv

45 Inlägg
23 maj 2013
Kul projekt! Va det svårt att byta lampor i mätarhuset?

6 740 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Hallgren_95 skrev:
Kul projekt! Va det svårt att byta lampor i mätarhuset?

tack! smile
nej bara att skruva loss mätarhuset o ta los kablarna från det, sen är det bara vrida loss lamphållaren p åbaksidan o byta lampa tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
va faaan då....
varför ska man på o pilla på sånt som funkar felfritt?
kupefäkten som funkat felfritt tänkte jag ju att den mår nog bara bra med lite smörolja, men innan när jag va ute o åkte så börja det lukta bränd elektronik i bilen så dog fläkten hmm
men som tur e så har jag ju en reserv big_smile dock har jag ju vart så dum o sprutat in smörolja i den också roll
men men ska spruta in elektronik rengörning i den o hoppas på att den funkar! smile det görs imon wink

Du är liv

156 Inlägg
24 maj 2013
Henkix skrev:
va faaan då....
kupefäkten som funkat felfritt tänkte jag ju att den mår nog bara bra med lite smörolja, men innan när jag va ute o åkte så börja det lukta bränd elektronik i bilen så dog fläkten hmm
men som tur e så har jag ju en reserv big_smile dock har jag ju vart så dum o sprutat in smörolja i den också roll
men men ska spruta in elektronik rengörning i den o hoppas på att den funkar! smile det görs imon wink

Haha, plågsamt! wink

Forummoderator
26 634 Inlägg
24 maj 2013
Henkix skrev:
va faaan då....

Haha..man lär sig så länge man lever!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

517 Inlägg
24 maj 2013
haha vilken osis gör om gör rätt då man känner igen sig nåja det var inte värre än vad jag gjorde idag sköt mig med häftpistolen i fuck you fingret när jag höll på klä hatthyllan till bilen satt rakt i skelettet fick åka till akuten så dom fick dra ut den så nu äter man pencilin haha ett klantarsle är man tongue tongue

Highland Street Crew
170 Inlägg
25 maj 2013
volvoraggaren80 skrev:
haha vilken osis gör om gör rätt då man känner igen sig nåja det var inte värre än vad jag gjorde idag sköt mig med häftpistolen i fuck you fingret när jag höll på klä hatthyllan till bilen satt rakt i skelettet fick åka till akuten så dom fick dra ut den så nu äter man pencilin haha ett klantarsle är man tongue tongue

Långfingret tonguelol

6 740 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
har kommer lite bilder på vad ja gjort idag (fredda) tongue

kollade säkringen te kupé fläkten som dog igår o såg att den va kass tongue
satte i en ny säkring då gick fläkten på 1 2 o 3an sen när ja satte den på 4an gick säkringen igen
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-276284519ce0d18b5a57db3be13e5468.jpg

tänkte att jag ska ge fläkten en chans till innan jag byter den, så ja skruva isär den o gjorde den riktigt ren inuti smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-ddae59406eab60c2eb02d3e3376cb03f.jpg

håller på att göra rent smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-fee491e4305b9cb7f3dc832cea00063b.jpg
sen efter montering igen så funkade den utan problem på alla hastigheter. åkte sen te biltema  o handlade lite åt pappa. ca 10 mil fram o tillbaka o då gick fläkten på hastighet 2 hela resan utan problem. sen när jag kom hem så satte jag igång den på 4an för o se så att den funkar men då började det ju ryka satan ur fläktmunstyckena o sen gick säkringen igen x) byte säkringen igen för o se vad som hände då, då gick den som innan 1 2 o 3 sen på 4an så gick säkringen igen tongue så imon blir det att byta fläkten wink

sen kom ju ett dimljusfäste så imon ryker original dimljusen på. började pilla lite med det redan ikväll tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-2f642d4189629e9fdaaf2ae62c387066.jpg
Senast redigerat av Henkix (23 juni 2013)

Du är liv

98 Inlägg
25 maj 2013
fin 740 smile säg till om du behöver nå delar har ett helt lager av 740 grejer priser är väl inte mycke för världen om man säger som så wink

6 740 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
BHD skrev:
fin 740 smile säg till om du behöver nå delar har ett helt lager av 740 grejer priser är väl inte mycke för världen om man säger som så wink

tackar smile
jajjamään det ska jag göra, tittar la först in på bäste skroten om de e nått ja behöver men finns det inte där så ska jag säga till tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
nu e dimljusen monterade och kupé fläkten bytt, kommer lite bilder ikväll/ i natt tongue

Du är liv

Sök