Vad har hänt med Blekingebilradio?

DanneSundin
18 september 2012 · 682 Inlägg

F1LL3 skrev:

Nitromast skrev:

F1LL3 skrev:
Min polare beställde där ifrån för 2 veckor sen. Fick hem grejerna idag!
Det roliga är att han har fått värre grejer än vad han beställde. Han har alltså fått grejer värda upp till 6k men fakturan landade bara på 3k, måste blivit nå galet tongue

Polaren tackade inte nej, han blev bara glad smile

Ja det finns ju alltid oärliga puckon smile

Haha tror nog att du hade gjort likadant.

Tills den dagen BBR märker detta och ber att få tillbaka varan eller pengar om den är uppbruten. Och ni blir skyldiga att betala vad varan är värd. Förr eller senare kommer det att bli fel, och då kommer dem undersöka. Inte så kul att få taxeringsnämnden på sig kanske.

it_mutt Avstängd
18 september 2012 · 10 388 Inlägg

Generellt innebär ju inte ett "nu har vi börjat med din order" att det blir skickat. Utan mest att den ligger "uppe" för packning "nu"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
HeavyBass
18 september 2012 · 318 Inlägg

it_mutt skrev:
Generellt innebär ju inte ett "nu har vi börjat med din order" att det blir skickat. Utan mest att den ligger "uppe" för packning "nu"

Jo, de förstår ju jag med smile Men efter 1-2 dag/dagar kan man ju tycka att de har skickat ordern om den var beställd i söndags. Så jag menade, ifall någon visste om det ALLTID är såhär hos dem nu för tiden. smile

Pim_Pim
18 september 2012 ·

Brl kan man lita på, sjukt snabba!
Men åter till blekingebilradio, håller dom fortfarande på med lagerflyttningen?

DanneSundin
18 september 2012 · 682 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Brl kan man lita på, sjukt snabba!
Men åter till blekingebilradio, håller dom fortfarande på med lagerflyttningen?

Byt tillbaka till din gamla bild!

ontopic: Som jag har förstått, japp.. hoppas någon därifrån kan skriva i tråden! smile

Pim_Pim
18 september 2012 ·

DanneSundin skrev:

Pim_Pim skrev:
Brl kan man lita på, sjukt snabba!
Men åter till blekingebilradio, håller dom fortfarande på med lagerflyttningen?

Byt tillbaka till din gamla bild!

ontopic: Som jag har förstått, japp.. hoppas någon därifrån kan skriva i tråden! smile

Hahah, har haft funderingar på de! smile

Goofy Volvotok
18 september 2012 · 38 Inlägg

HeavyBass skrev:

it_mutt skrev:
Generellt innebär ju inte ett "nu har vi börjat med din order" att det blir skickat. Utan mest att den ligger "uppe" för packning "nu"

Jo, de förstår ju jag med smile Men efter 1-2 dag/dagar kan man ju tycka att de har skickat ordern om den var beställd i söndags. Så jag menade, ifall någon visste om det ALLTID är såhär hos dem nu för tiden. smile

Jag fick ingen orderbekräftelse eller nåt när ja beställde. Fick inget mail om att de var levernasförseningar heller..

745 Turbo -88
Volvo 240 "GL Turbo" (1991)
Volvo 765 "V8" (1990)
HeavyBass
18 september 2012 · 318 Inlägg

Goofy skrev:

HeavyBass skrev:

it_mutt skrev:
Generellt innebär ju inte ett "nu har vi börjat med din order" att det blir skickat. Utan mest att den ligger "uppe" för packning "nu"

Jo, de förstår ju jag med smile Men efter 1-2 dag/dagar kan man ju tycka att de har skickat ordern om den var beställd i söndags. Så jag menade, ifall någon visste om det ALLTID är såhär hos dem nu för tiden. smile

Jag fick ingen orderbekräftelse eller nåt när ja beställde. Fick inget mail om att de var levernasförseningar heller..

Okej, du fick inte ens en bekräftelse om att "vi har börjat med din order" ?

it_mutt Avstängd
18 september 2012 · 10 388 Inlägg

HeavyBass skrev:

it_mutt skrev:
Generellt innebär ju inte ett "nu har vi börjat med din order" att det blir skickat. Utan mest att den ligger "uppe" för packning "nu"

Jo, de förstår ju jag med smile Men efter 1-2 dag/dagar kan man ju tycka att de har skickat ordern om den var beställd i söndags. Så jag menade, ifall någon visste om det ALLTID är såhär hos dem nu för tiden. smile

Ptja, 1-2 dag(ar) för att "få ihop ordern" skulle jag se som snabbt. Personligen anser jag att under en vecka är ok (förutsatt att man inte valt "express paket" eller liknande)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Goofy Volvotok
18 september 2012 · 38 Inlägg

HeavyBass skrev:

Goofy skrev:

HeavyBass skrev:

Jo, de förstår ju jag med smile Men efter 1-2 dag/dagar kan man ju tycka att de har skickat ordern om den var beställd i söndags. Så jag menade, ifall någon visste om det ALLTID är såhär hos dem nu för tiden. smile

Jag fick ingen orderbekräftelse eller nåt när ja beställde. Fick inget mail om att de var levernasförseningar heller..

Okej, du fick inte ens en bekräftelse om att "vi har börjat med din order" ?

Nepp, ingenting. Så jag trodde först att de blivit nåt strul med beställningen, man brukar ju alltid få en bekräftelse. Menmen de är väl inte hela världen. Förövrigt så drog ja iväg ett mail idag igen, men änsålänhe inget svar..

745 Turbo -88
Volvo 240 "GL Turbo" (1991)
Volvo 765 "V8" (1990)
Goofy Volvotok
18 september 2012 · 38 Inlägg

it_mutt skrev:

HeavyBass skrev:

it_mutt skrev:
Generellt innebär ju inte ett "nu har vi börjat med din order" att det blir skickat. Utan mest att den ligger "uppe" för packning "nu"

Jo, de förstår ju jag med smile Men efter 1-2 dag/dagar kan man ju tycka att de har skickat ordern om den var beställd i söndags. Så jag menade, ifall någon visste om det ALLTID är såhär hos dem nu för tiden. smile

Ptja, 1-2 dag(ar) för att "få ihop ordern" skulle jag se som snabbt. Personligen anser jag att under en vecka är ok (förutsatt att man inte valt "express paket" eller liknande)

Håller med, runt en vecka är ju acceptabelt.

Sen får man även kolla hur lång leveranstid dom har på dom sakerna man beställer, vissa saker kan ju ta upp till 14 dagar..

745 Turbo -88
Volvo 765 "V8" (1990)
Volvo 240 "GL Turbo" (1991)
it_mutt Avstängd
18 september 2012 · 10 388 Inlägg

Goofy skrev:

it_mutt skrev:

HeavyBass skrev:

Jo, de förstår ju jag med smile Men efter 1-2 dag/dagar kan man ju tycka att de har skickat ordern om den var beställd i söndags. Så jag menade, ifall någon visste om det ALLTID är såhär hos dem nu för tiden. smile

Ptja, 1-2 dag(ar) för att "få ihop ordern" skulle jag se som snabbt. Personligen anser jag att under en vecka är ok (förutsatt att man inte valt "express paket" eller liknande)

Håller med, runt en vecka är ju acceptabelt.

Sen får man även kolla hur lång leveranstid dom har på dom sakerna man beställer, vissa saker kan ju ta upp till 14 dagar..

Absolut, menade givetvis förutsatt att allt finns i lager osv, så är en vecka helt ok i mina ögon. Men visst, sen brukar mina beställningar vara väldigt "planerade" och inget som behövs "nu, gärna igår", och då är det ju inte lika "trist" att vänta heller

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
danne9108 Yrkeschaufför
18 september 2012 · 165 Inlägg

beställde 2 batteripolskor och en remotekabel den 5 augusti, har inte kommit ännu... Skickade mail typ 15 augusti och frågade hur det gick med ordern, fick svar på en torsdag för 3 veckor sedan att "din order skickas imorgon" men det värkar inte som dom skickat något mailade igen för 1 vecka sedan men har inte fått något svar hmm

Nitromast Dr. Scanner
18 september 2012 · 2 167 Inlägg

F1LL3 skrev:

Nitromast skrev:

F1LL3 skrev:
Min polare beställde där ifrån för 2 veckor sen. Fick hem grejerna idag!
Det roliga är att han har fått värre grejer än vad han beställde. Han har alltså fått grejer värda upp till 6k men fakturan landade bara på 3k, måste blivit nå galet tongue

Polaren tackade inte nej, han blev bara glad smile

Ja det finns ju alltid oärliga puckon smile

Haha tror nog att du hade gjort likadant.

Inte en chans, jag är en alltför ärligt människa, men jag har ett gott samvete samtidigt!

Pim_Pim
18 september 2012 ·

Nitromast skrev:

F1LL3 skrev:

Nitromast skrev:

Ja det finns ju alltid oärliga puckon smile

Haha tror nog att du hade gjort likadant.

Inte en chans, jag är en alltför ärligt människa, men jag har ett gott samvete samtidigt!

Amen!

Boyakacsha
19 september 2012 · 409 Inlägg

Handlar jue inte bara om gott samvete, när, inte om, det upptäcks så blir man återbetalningsskyldig osv.

Blir bara problem.

spekulator
19 september 2012 · 16 Inlägg

Tar bort min post. Vill någon ha info så skicka PM. /Perk

Senast redigerat av spekulator (19 september 2012)

Boyakacsha
19 september 2012 · 409 Inlägg

Varför skriver du inte från ditt vanliga konto?

gurenius
19 september 2012 · 1 631 Inlägg

Man kan konstatera att Blekinge Bilradio inte är samma som det varit. Från fysisk butik med Jimmy som entusiastisk ägare med telefonsupport till en anonym internet-butik med endast mail-kontakt.

En möjlig förklaring? Se här:
http://www.ehandel.se/blogg/jimmy/2012/ … utomlands/

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
it_mutt Avstängd
19 september 2012 · 10 388 Inlägg

gurenius skrev:
Man kan konstatera att Blekinge Bilradio inte är samma som det varit. Från fysisk butik med Jimmy som entusiastisk ägare med telefonsupport till en anonym internet-butik med endast mail-kontakt.

En möjlig förklaring? Se här:
http://www.ehandel.se/blogg/jimmy/2012/ … utomlands/

Och hur många andra butiker gäller inte det? Just den biten ser jag inte något märkligt med alls. Butiken stängde för över 2 år sedan, och det verkar ju inte som om han ska flytta utomlands permanent.

Senast redigerat av it_mutt (19 september 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang