Hej!
Har av en konstig anledning fått en Renault Twingo i min ägo
och är nu sugen på att införskaffa lite ljud.
Är n00bie på billjud men kan lite grann men skulle gärna vilja ha tips
på vad man kan införskaffa.
I denna bil finns det endast två stycken 4" högtalare fram och jag
har kollat på ett par Lightning Audio B1.40.2 högtalare från BRL för 548/par
och ett par Infinity Ref 4002i för 898:-/paret.
Har inte tänkt lägga en förmögenhet på ljudet men vill att man ska kunna spela någorlunda högt utan att det är apljud som det är nu ungefär.
Baslåda hade jag även tänkt mig och nu kommer de kluriga, se bilden.
![http://images.google.se/images?q=tbn:XUWtJol0WkkJ:www.hollywoodsoundlabs.com/HSL2003/cars/cars/renault/Renault%1520Twingo/A%1520(2).jpg]()
Det är jävligt trångt därbak och har inte en aning om på vad man ska satsa på. Funderade på en billig 10" med steg för en 1500:- men vad bör man tänka på när bilen är så liten och det inte är ngt mellanrum med skuffen och kupén??
Sista frågan: Hur blir ljudet med bara 4" och en baslåda??
Glad för smarta och bra tips. !!! /Twingomannen