tycker det är en aning onödigt att sätta på en usa-fångare varför krångla till det
Det brukar kallas OEM+, att styla/förändra/förfina sin bil med originaltillbehör-/utrustning från tillverkaren eller legotillverkare till bilen.
Rquired har faktiskt en poäng där. Meen det skiter jag i. Lyckas man få liten skylt LAGLIGT via Transportstyrelsen införande i registret av densamme, så är det väl fullt okej enligt mig.
Liten skylt sitter snyggt på många bilar, och det är betydligt snyggare med en liten som Transportstyrelsen tillverkat än att köpa en fejkad från xxxplate-företagen på internet och försöka åka runt och showa med.
Nej bägge skyltarna tillhör inte standarden, den lilla "USA-skylten" är ett undantag tillåten via dispens trots att den inte uppfyller svensk standard.
De skyltarna finns alltså för att man skall slippa bygga om USA-importer, ovanliga sportbilar och liknande. Så ägare till dessa fordon slipper förstöra bilar i originalskick, inte för att Svensson skall bygga om sin svensksålda och redan godkända bil.
Men givetvis skall Svensson ta hela handen om de erbjuds ett lillfinger.
Varför inte? Brukar alltid göra det.
Vi kan ta ett exempel.
Om det är något som jag vill få igenom så citerar jag endast det jag vill se. Allt annat skiter jag i. Större chans att man lurar något stackars jävel att skriva på papperna så jag har rätt till t.ex köra med andra däck än normalt eller har dispans för att köra just den på vägen osv. Ja. Varför inte helt enkelt? Jag gynnas av det och att tro att jag ska låta bli är naivt
Jag har bland annat lyckats få igenom en dragkrok utan bevis igenom att lura besiktningsmannen. Bra
Senast redigerat av Volvo740-88 (29 september 2012)
Som t.e.x. Nissan s14 hade förut bara stora regskyltar, men ändrades senare till att dom fick ha små fram, men vanliga stora bak, pågrund av att kofångaren va anpassad till liten skylt fram. Men då detta va orginal så ändrade dom.
Nu handlar det om en 740, där det finns kofångare som är till för stora skyltar.
....och små.
Nej, kofångarna för små skyltar har aldrig funnits för eller varit godkända på den svenska marknaden. Att det finns i andra länder spelar ingen roll, USA-ljus är inte heller lagligt i Sverige trots att det finns på original 740 sålda i andra länder.
Jasså? Är det inte lagligt att överföra andra lyktor än fast dom passar och är exakt samma modell? Vad säger Fröken Sur besiktning då?
Senast redigerat av Volvo740-88 (29 september 2012)
Nej bägge skyltarna tillhör inte standarden, den lilla "USA-skylten" är ett undantag tillåten via dispens trots att den inte uppfyller svensk standard.
De skyltarna finns alltså för att man skall slippa bygga om USA-importer, ovanliga sportbilar och liknande. Så ägare till dessa fordon slipper förstöra bilar i originalskick, inte för att Svensson skall bygga om sin svensksålda och redan godkända bil.
Men givetvis skall Svensson ta hela handen om de erbjuds ett lillfinger.
Varför inte? Brukar alltid göra det.
Vi kan ta ett exempel.
Om det är något som jag vill få igenom så citerar jag endast det jag vill se. Allt annat skiter jag i.
Ja. Varför inte helt enkelt? Jag gynnas av det och att tro att jag ska låta bli är naivt
Jag har bland annat lyckats få igenom en dragkrok utan bevis igenom att lura besiktningsmannen. Bra
Bra tänkt, du kanske skall ta livet av någon eller fiffla lite med skatten också? Så länge du gynnas av det och kommer undan? Överdrivna exempel det är jag fullt medveten om, men likväl är det inte mindre fel gjort bara för att man kommer undan med det.
Volvo740-88 skrev:
Jasså? Är det inte lagligt att överföra andra lyktor än fast dom passar och är exakt samma modell? Vad säger Fröken Sur besiktning då?
Nej det är inte lagligt om de nya strålkastarna inte följer svensk lag. Strålkastare från en bil eller till en modell såld i Amerika följer inte svensk lag och är därmed inte tillåtna här. Sedan kan man förstås bygga om dem så de blir godkända.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Nej bägge skyltarna tillhör inte standarden, den lilla "USA-skylten" är ett undantag tillåten via dispens trots att den inte uppfyller svensk standard.
De skyltarna finns alltså för att man skall slippa bygga om USA-importer, ovanliga sportbilar och liknande. Så ägare till dessa fordon slipper förstöra bilar i originalskick, inte för att Svensson skall bygga om sin svensksålda och redan godkända bil.
Men givetvis skall Svensson ta hela handen om de erbjuds ett lillfinger.
ändrade det inlägget, känner inte för att hjälpa ngn med den attityden
Bra tänkt, du kanske skall ta livet av någon eller fiffla lite med skatten också? Så länge du gynnas av det och kommer undan? Överdrivna exempel det är jag fullt medveten om, men likväl är det inte mindre fel gjort bara för att man kommer undan med det.
Nej, jag ska inta ta livet av någon. Kroken saknade bara ID och jag hade bytt ut själva stången i dragkroken. Jag sa inte att jag hade förstärkt den /byggt om. Jag ska att jag visste inte och började prata om något annat. Men den märkte absolut inte att den vara svetsad. Ibland så är det så att man får inte göra det, än fast det skadar inte. Därför gör jag det för det är kul och bra. Skit i skitregler!
Fiffla med skatten säger du...hmmmm intressant.
Volvo740-88 skrev:
Jasså? Är det inte lagligt att överföra andra lyktor än fast dom passar och är exakt samma modell? Vad säger Fröken Sur besiktning då?
Nej det är inte lagligt om de nya strålkastarna inte följer svensk lag. Strålkastare från en bil eller till en modell såld i Amerika följer inte svensk lag och är därmed inte tillåtna här. Sedan kan man förstås bygga om dem så de blir godkända.
Den här tråden börjar hamna på exakt den nivån jag inte orkar lägga mig i. Vore trevligt om alla kunde hålla sig fakta och information genom en hel tråd istället för att sätta igång med sitt jävla moralsnack och egna åsikter.
Nej, här ovanför finns ingen fråga. Det här inlägget behöver inga svar.
Nej bägge skyltarna tillhör inte standarden, den lilla "USA-skylten" är ett undantag tillåten via dispens trots att den inte uppfyller svensk standard.
De skyltarna finns alltså för att man skall slippa bygga om USA-importer, ovanliga sportbilar och liknande. Så ägare till dessa fordon slipper förstöra bilar i originalskick, inte för att Svensson skall bygga om sin svensksålda och redan godkända bil.
Men givetvis skall Svensson ta hela handen om de erbjuds ett lillfinger.
ändrade det inlägget, känner inte för att hjälpa ngn med den attityden