Angående: Manta träff på Öland 2013?

gemini78 Jägermeister
20 oktober 2012 · 909 Inlägg

Kan vi inte länka till sidor där man får tag i delar till Manta i denna tråd, skönt att slippa leta i alla trådar på forumet.

Hittade en sida som säljer mätartavlor i olika färger och även till bakgrunden på själva instrumenteringen.

http://tachofolie.eu/html/manta_b_white … _dial.html

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Tyfors Svetsare
20 oktober 2012 · 1 145 Inlägg

anders verkar ha många bra idéer samt haft hand om detta förr varför inte försöka igen? En enkel hemsida kan man väl försöka få ihop samma namn som förr? Återuppta den bara? Vet inte riktigt hur ja har med tid egentligen men visst kan ja försöka göra en el nå sånt nån annan kanske känner sig mer manad te de?

Ja tog reda på hur de är me mantor kvar i sverige för ett tag sen (i sommras)

Då fanns de 1386st kvar i registret men bara 171st i trafik varav 44st är rallybilar å 8st är epor så nog lär väl nån mer va me på träff eller ha nåt slag av intresse över dessa?

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
OpelRobban
20 oktober 2012 · 94 Inlägg

Sigbritt skrev:
Har nog en bakspoiler över, men tyvärr är det någon som sågat lte i den i underkant.... men om man har någon duktig plast-människa går det säkert att fixa smile
Och ja delar är svåra att hitta, söker med ljus och lykta efter rostfri baklucka.
Alla sparar motorhuvar, men bakluckor slänger man....

Jag har en bagagelucka i nästintill original skick, satt på min Berlinetta som hade gått 8.500 mil.
Skicka din mail i PM så kan jag ta lite bilder och mejla till dig om det är intressant? smile

Mvh
Martin

Senast redigerat av OpelRobban (20 oktober 2012)

OpelRobban
20 oktober 2012 · 94 Inlägg

gemini78 skrev:
Tänkte rejpa och köra lite OT i tråden lite nu när jag ser att Manta entusiaster är här. smile
Skriv fast  på min sida om det käns som att detta inte passar in i tråden.

Var får man tag i lite delar och styling till Opel Manta?
Inga skitfula kjolar, efterkarknadsgrejer och så men tex en original tillbehör osv?

Vill ha tag i en vindavvisare till takluckan, jalusin, reflexramp mellan baklysena, stora bakkofångaren osv.
Vita mätartavlor, eller egentligen röda med vit text, eller o nån har vita kan jag ändra dom till röda med vita siffror med Photoshop. smile

Hoppas jag inte får mkt skit för denna OT, men har letat som en galning efter grejer till min Manta på både Bildelsbasen och diverse nätsidor...

Ps, kolla fimerna new kids nitro och new kids turbo. smile

Jag har vindavisare till takluckan och original GSi fälgar smile

Mvh
Martin

Senast redigerat av OpelRobban (20 oktober 2012)

OpelRobban
20 oktober 2012 · 94 Inlägg

Är det någon som söker något speciellt så får man gärna dra iväg ett PM till mig så får vi se om jag kan ha just det ni söker.
Jag har delar från en Manta B -77, Manta GSi Exclusive -87 och från en Manta GSi -85.
Jag köpte även "Örjan i Bohus"´s (Annonserade mycket i Bilsport under 90-talet) "lager" med begagnade Manta delar, ungefär 15 banankartonger med lite blandade grejer.
Låter kul med Manta träff, tyvärr så blir jag och pappa inte klara med Min i400 Replica tills i sommar så vi får väl dra ner den på släp till Öland roll wink

Mvh
Martin

Tyfors Svetsare
20 oktober 2012 · 1 145 Inlägg

jag söker plasten mellan sidorutorna främst höger sida, solskydd och ögglorna samt handtage i taket å original gsi fälgar men vill inte ge flera miljoner :s men pris kan vi säkert komma fram till :p

Nån som kan svara på hur eco mätarn samt soppa mätarn hur man får dessa att fungera?

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
OpelRobban
20 oktober 2012 · 94 Inlägg

Tyfors skrev:
jag söker plasten mellan sidorutorna främst höger sida, solskydd och ögglorna samt handtage i taket å original gsi fälgar men vill inte ge flera miljoner :s men pris kan vi säkert komma fram till :p

Nån som kan svara på hur eco mätarn samt soppa mätarn hur man får dessa att fungera?

Du fick nyss ett PM på OSC wink
Och det jag inte hade kollat upp om jag har ska jag snarast kolla upp! smile
Plasten mellan rutorna får du med om du köper fälgarna smile

Senast redigerat av OpelRobban (20 oktober 2012)

Sigbritt
20 oktober 2012 · 73 Inlägg

Tyfors skrev:
jag söker plasten mellan sidorutorna främst höger sida, solskydd och ögglorna samt handtage i taket å original gsi fälgar men vill inte ge flera miljoner :s men pris kan vi säkert komma fram till :p

Nån som kan svara på hur eco mätarn samt soppa mätarn hur man får dessa att fungera?

Tror jag sparade dem från den röda, men den ena var lite sprucken, och plastplopparna som de sitter med gick sönder när jag tog bort dem, men man får väl sikaflexa fast dem... kan kolla i ladan när jag har tid:)
Solskydden sparade jag nog med, dom är ljusgrå...

Senast redigerat av Sigbritt (20 oktober 2012)

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
Tyfors Svetsare
20 oktober 2012 · 1 145 Inlägg

OpelRobban skrev:

Tyfors skrev:
jag söker plasten mellan sidorutorna främst höger sida, solskydd och ögglorna samt handtage i taket å original gsi fälgar men vill inte ge flera miljoner :s men pris kan vi säkert komma fram till :p

Nån som kan svara på hur eco mätarn samt soppa mätarn hur man får dessa att fungera?

Du fick nyss ett PM på OSC wink
Och det jag inte hade kollat upp om jag har ska jag snarast kolla upp! smile
Plasten mellan rutorna får du med om du köper fälgarna smile

Försökt svara genom den sidan vet inte hur länge men bara krånglar vi tar de här iställe smile

Men taget skulle helst bli av me mina kryssfälgar före men vi kommer nog överens ändå smile

Denna vecka vet ja inte riktigt hur de ser ut men kanske kan titta över nästa helg?

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Tyfors Svetsare
20 oktober 2012 · 1 145 Inlägg

Sigbritt skrev:

Tyfors skrev:
jag söker plasten mellan sidorutorna främst höger sida, solskydd och ögglorna samt handtage i taket å original gsi fälgar men vill inte ge flera miljoner :s men pris kan vi säkert komma fram till :p

Nån som kan svara på hur eco mätarn samt soppa mätarn hur man får dessa att fungera?

Tror jag sparade dem från den röda, men den ena var lite sprucken, och plastplopparna som de sitter med gick sönder när jag tog bort dem, men man får väl sikaflexa fast dem... kan kolla i ladan när jag har tid:)
Solskydden sparade jag nog med, dom är ljusgrå...

De vore ju kalas smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Sigbritt
20 oktober 2012 · 73 Inlägg

Kollar imorgon när det är ljust i ladan smile

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
pukan2
20 oktober 2012 · 3 182 Inlägg

har ett manta instrument som ligger o skräpar i garaget med eco mätare om nån är sugen.

Sigbritt
20 oktober 2012 · 73 Inlägg

Vi får nästan ha swap meet också big_smile

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
CIH-16V-Anders
22 oktober 2012 · 56 Inlägg

Manta träff på Öland 2013?

Var på Öland? En camping med möjlighet att hyra stuga kan vara lämpligt. Har du möjlighet att se vad som finns Sigbritt?

När?

Någon som kan göra en enkel hemsida? Jag har en del info liggande som man kan ha på den.
Träffen kan vara en bra start för att få i gång Manta Club Schweden på nytt.

Mvh
Anders
manta.club.schweden@telia.com

Sigbritt
22 oktober 2012 · 73 Inlägg

CIH-16V-Anders skrev:
Manta träff på Öland 2013?

Var på Öland? En camping med möjlighet att hyra stuga kan vara lämpligt. Har du möjlighet att se vad som finns Sigbritt?

När?

Någon som kan göra en enkel hemsida? Jag har en del info liggande som man kan ha på den.
Träffen kan vara en bra start för att få i gång Manta Club Schweden på nytt.

Mvh
Anders
manta.club.schweden@telia.com

Jag bor ju i närheten av Färjestaden. Här finns Eriksöre, Talludden/Granudden, Möllstorps och Saxnäs camping. Sen har vi ju Böda big_smile nästan längst upp, lite närmare är ju Borgholm med bla Kapellaudden, Köpingsvik och Lundegård.

Sen som sagt är ju frågan om var när hur? Har man ett datum och vet vilka som kommer är det ju enklare.

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
gemini78 Jägermeister
22 oktober 2012 · 909 Inlägg

OpelRobban skrev:
Är det någon som söker något speciellt så får man gärna dra iväg ett PM till mig så får vi se om jag kan ha just det ni söker.
Jag har delar från en Manta B -77, Manta GSi Exclusive -87 och från en Manta GSi -85.
Jag köpte även "Örjan i Bohus"´s (Annonserade mycket i Bilsport under 90-talet) "lager" med begagnade Manta delar, ungefär 15 banankartonger med lite blandade grejer.
Låter kul med Manta träff, tyvärr så blir jag och pappa inte klara med Min i400 Replica tills i sommar så vi får väl dra ner den på släp till Öland roll wink

Mvh
Martin

Ta gärna lite bilder på sakerna eller bilarna om dom ännu är hela och ska plockas grejer ifrån och sätt fast in bilderna i ditt fotoalbum så ser man lite vad du har för saker. smile

Vill även ha tag i såna där små cup speglar om någon vet var man får tag i sådana.

Hittade en till bra sida med Manta delar, bla kn filtersats komplett med allt som behövs, stabiliseringsstag till stötdämpartornen fram, samma stag mellan stötdämpartornen i bagageluckan, spacers för att ändra bultmönster mm mm på denna sida, det går att få till Engesk text på sidan.

http://www.fk-shop.de/

Senast redigerat av gemini78 (22 oktober 2012)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Tyfors Svetsare
22 oktober 2012 · 1 145 Inlägg

nån som har nån idé om  när var å hur vi ska testa en träff? Vecka 28-30 kanske vi har fullt? Blir ju lite lättare å kolla upp allt om vi sagt ett datum. Då har man lite press under vintern att få ihop allt som fattas oxå hehe.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Kastlosa
22 oktober 2012 · 109 Inlägg

Kolla med Mörbylånga Camping är ju en väldigt motorintresserad ägare av den campingen.

chrizz Administratör
22 oktober 2012 · 11 780 Inlägg

Har ni bestämt var ni ska ha träffen? Tänkte om vi skulle ta och flytta tråden till rätt evenemangsforum isåfall. Exakt plats behövs inte, bara vilken del av landet. Är Öland spikat eller?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Tyfors Svetsare
22 oktober 2012 · 1 145 Inlägg

nja bestämt å bestämt big_smile men blir nog öland då ingen annan sagt nå annat men flytta tråden du.

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang