Hybriddump felar på A3 -96

Pontyz Rekonadre..ish
31 oktober 2012 · 103 Inlägg

Har installerat en hybrid och har efter lite läsning skruvat ut den precis under en tätring av 2 st men den dumpar bara på återcirkuleringsidan men inget på atmosfär sidan, den pyser helt enkelt inte hmm

Monteringen:


http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1803460


Ska inte man sätta dumpen nära insuget? Vad jag förstått via forum skall man det.


http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1803462

Senast redigerat av Pontyz (31 oktober 2012)

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida
Lundmark
1 november 2012 · 71 Inlägg

Pontyz skrev:
Ska inte man sätta dumpen nära insuget? Vad jag förstått via forum skall man det.

Jo, och så som du monterat är ju så långt från insuget som möjligt? Dumpventilen ska monteras så nära insuget/spjället som möjligt vad jag vet, men din dump är monterad direkt efter turbon.

Pontyz Rekonadre..ish
1 november 2012 · 103 Inlägg

Lundmark skrev:

Pontyz skrev:
Ska inte man sätta dumpen nära insuget? Vad jag förstått via forum skall man det.

Jo, och så som du monterat är ju så långt från insuget som möjligt? Dumpventilen ska monteras så nära insuget/spjället som möjligt vad jag vet, men din dump är monterad direkt efter turbon.

Dessvärre inte mitt verk men skall åtgärda detta snarast då dt känns helt fel hmmtongue Kan det vara en faktor som gör att den inte beter sig som den ska?

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida
Lundmark
1 november 2012 · 71 Inlägg

Pontyz skrev:

Lundmark skrev:

Pontyz skrev:
Ska inte man sätta dumpen nära insuget? Vad jag förstått via forum skall man det.

Jo, och så som du monterat är ju så långt från insuget som möjligt? Dumpventilen ska monteras så nära insuget/spjället som möjligt vad jag vet, men din dump är monterad direkt efter turbon.

Dessvärre inte mitt verk men skall åtgärda detta snarast då dt känns helt fel hmmtongue Kan det vara en faktor som gör att den inte beter sig som den ska?

Okey! Men den sitter i alla fall närmast turbon just nu, och de blir en väldigt lång väg för luften att gå till dumpen då.. Jag är inte såpass insatt i det där fenomenet, jag konstaterade bara att dumpen inte satt närmast insuget. Men självklart är det möjligt att det är en felande faktor. Dump nära spjället = kort väg för laddtryck att smita, dump långt från spjäll = lång väg att färdas... Om du förstår mina invecklade förklaringar smile

Pontyz Rekonadre..ish
1 november 2012 · 103 Inlägg

Lundmark skrev:

Pontyz skrev:

Lundmark skrev:
Jo, och så som du monterat är ju så långt från insuget som möjligt? Dumpventilen ska monteras så nära insuget/spjället som möjligt vad jag vet, men din dump är monterad direkt efter turbon.

Dessvärre inte mitt verk men skall åtgärda detta snarast då dt känns helt fel hmmtongue Kan det vara en faktor som gör att den inte beter sig som den ska?

Okey! Men den sitter i alla fall närmast turbon just nu, och de blir en väldigt lång väg för luften att gå till dumpen då.. Jag är inte såpass insatt i det där fenomenet, jag konstaterade bara att dumpen inte satt närmast insuget. Men självklart är det möjligt att det är en felande faktor. Dump nära spjället = kort väg för laddtryck att smita, dump långt från spjäll = lång väg att färdas... Om du förstår mina invecklade förklaringar smile

Ja jo de är väl 50cm till den typ tongue Men som sagt så ska jag åtgärda det när jag har tid smile Jodå de framgick vad du menade wink smile

Garaget.org :D
www.facebook.com/Pontyzphoto <--- Min lilla sida
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang