Golf 1 1.6 förgasar motor Bränsle problem

Figgaro
7 november 2012 · 983 Inlägg

Tjenare Nu har min Golf Mk1 Gls cab -80 1,6L förgasare lagt av verkar det som.
bilen hade stått i ca 2 månader utan att bli startad och nu så får jag inte fram någon soppa till filtret hmm
Har inte provstartat den sedan jag ställde av den i garaget.
Jag har bensin i tanken och det vet jag. Någon som vet vad problemet kan vara? Skulle vara skönt att få igång den iaf så ja kan starta den ibland i vinter!
Tacksam för svar.
Mvh Jesper

caromania Forummoderator
7 november 2012 · 9 296 Inlägg

Låter som bränslepumpen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Lundmark
8 november 2012 · 71 Inlägg

jag skulle kolla armaturen i tanken.. sitter som en sil där som brukar vilja bli full med massa skräp..

Figgaro
8 november 2012 · 983 Inlägg

Okej ska kolla pumpen å sen silen nu i helgen tänkte jag hmm måste få fart på den så ja kan hålla den igång i vinter!hmm

Figgaro
10 november 2012 · 983 Inlägg

Nu är det fixat!  fick igång henne idag ! Sjukt glad ja blev!
Hon fick som sagt ingen soppa fram te filtret å ja har sugit å sugit! men inget kommit! så byggde en lite mokafjöl utav en "luftmadrass pump" så fick fram soppa te filtret å ner i soppa pumpen (tror det var den) sen fick ja meka lite vakumslang sen efter 3-4 försök gick hon igång och var lika pigg å glad som alltid! nu äre bara oljebyte innan vinter dvalan kvar sen är hon redo för säsong 2013 i motor/drivline väg! big_smile
Tack för tippsen i gav ! fick några takeställare tack vare er! TACK! Mvh Jesper(galada killen) Lindström!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang