Hur mycket pengar har du lagt på din bil?

Navkapsel
9 november 2012 · 4 637 Inlägg

careau skrev:
Allt från 29:- till 300.000:- ..

Kul att se big_smile

Verkligen kul att se att folk lägger flera hundratusentals kronor på sitt intresse och har kul! smile

careau
9 november 2012 · 1 624 Inlägg

Navkapsel skrev:

careau skrev:
Allt från 29:- till 300.000:- ..

Kul att se big_smile

Verkligen kul att se att folk lägger flera hundratusentals kronor på sitt intresse och har kul! smile

Håller med smile

666HP
9 november 2012 · 406 Inlägg

Har kostat på min bil 99 kr sedan jag köpte den. Orkade inte se de rostiga fälgarna så jag köpte hjulsidor på Jula. En sprack vid montering (kul)

Danne_nkpg Lastbilschaufför
9 november 2012 · 257 Inlägg

Sen April jag har lagt ner ca 25.000 kr på S6an smile Största kostnaden var nog kamremsbytet + montering av motorvärmaren på 15.000 kr wink

Four Rings To Rule Them All
OpelP1
9 november 2012 · 1 412 Inlägg

Kapitänen: ca 20 000 för lack, inredning, däck och framvagnsdetaljer.

Firebirden: ca 1000kr för torkarblad och lite servicedetaljer.

Chevan: är uppe i 42 000kr nu för lack, hjul, och maaaaaaassor med andra delar till motor, låda och en hel del annat. Behövs dock mer. smile

Senast redigerat av OpelP1 (9 november 2012)

Nybergrobin
9 november 2012 · 2 378 Inlägg

Med nya lameller, ny soppapump, ny lack, 4 dörrar och 2 skärmar så har jag kostat på min audi a4 ca 12k än så länge.... :S

Edit:  740in har fått 2st nya hakka 7or så den har jag kostat på 2k totalt sedan inköp

Senast redigerat av Nybergrobin (9 november 2012)

Darkus
9 november 2012 ·

Bytt olja, tändstift och luftfilter på vinterbilen. Kanske 1000kr
Bmw:en räknar jag inte hur mycket det kostar.
Det är min hobby å glädje skiter jag i hur mycket det kostar.

Pvpjtgb1111 Land-Rover Allergiker
9 november 2012 · 65 Inlägg

Alldeles för mycket enligt många jag kännerhttp://i215.photobucket.com/albums/cc121/ostsoppa/Smilies/Blabla.gif  http://i215.photobucket.com/albums/cc121/ostsoppa/Smilies/jobbar5.gif

LÄTTA - För oss som inte har råd att trimma
Saab 900i "Jubileumsversion" (1988)
Nyman1337 Hhehehehhest
9 november 2012 · 375 Inlägg

Runt 70 tusen hittills, Lär väl bli mer då en bil aldrig kan bli klar :-)

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
pukan2
9 november 2012 · 3 182 Inlägg

saab 9-5 2,3t inköp 20 tusen.

diverse rep och trim slutade räkna när jag kom över 15 tusen.

lär bli minst lika mycket till.

Senast redigerat av pukan2 (9 november 2012)

Audi_powah
9 november 2012 · 1 515 Inlägg

careau skrev:

Navkapsel skrev:

careau skrev:
Allt från 29:- till 300.000:- ..

Kul att se big_smile

Verkligen kul att se att folk lägger flera hundratusentals kronor på sitt intresse och har kul! smile

Håller med smile

Visst är det kul och allt, men det är bortkastade pengar i stort sätt, som man aldrig får tillbaka hehe smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Nybergrobin
9 november 2012 · 2 378 Inlägg

Audi_powah skrev:

careau skrev:

Navkapsel skrev:

Verkligen kul att se att folk lägger flera hundratusentals kronor på sitt intresse och har kul! smile

Håller med smile

Visst är det kul och allt, men det är bortkastade pengar i stort sätt, som man aldrig får tillbaka hehe smile

Det är aldrig bortkastade pengar om man får ut något positivt av dem smile

Navkapsel
9 november 2012 · 4 637 Inlägg

Audi_powah skrev:

careau skrev:

Navkapsel skrev:
Verkligen kul att se att folk lägger flera hundratusentals kronor på sitt intresse och har kul! smile

Håller med smile

Visst är det kul och allt, men det är bortkastade pengar i stort sätt, som man aldrig får tillbaka hehe smile

Glädje och något du gillar får man väl för pengarna? Något bättre kan man inte lägga pengar på, gäller att tänka utanför gråsåsseramarna. Helt rätt att ni som har råd har kul och fina bilar gör även andra glada. smile

Senast redigerat av Navkapsel (9 november 2012)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 november 2012 · 17 473 Inlägg

Navkapsel skrev:

Audi_powah skrev:

careau skrev:

Håller med smile

Visst är det kul och allt, men det är bortkastade pengar i stort sätt, som man aldrig får tillbaka hehe smile

Glädje och något du gillar får man väl för pengarna? Något bättre kan man inte lägga pengar på, gäller att tänka utanför gråsåsseramarna. Helt rätt att ni som har råd har kul!

Sen har vi ju de konstiga människor som mig som tröttnar på en bil efter 2-3 månader. Jag byter hellre bil än lägger ner pengar (vilket jag gjorde förut) på en släde. 300C är dock kvar för att stanna! Utan modifikationer.

Men Visst hade jag gärna köpt ny slutburk till Elantran eller en fin Stereo till Stratusen men vet hur det blir...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Audi_powah
9 november 2012 · 1 515 Inlägg

Navkapsel skrev:

Audi_powah skrev:

careau skrev:

Håller med smile

Visst är det kul och allt, men det är bortkastade pengar i stort sätt, som man aldrig får tillbaka hehe smile

Glädje och något du gillar får man väl för pengarna? Något bättre kan man inte lägga pengar på, gäller att tänka utanför gråsåsseramarna. Helt rätt att ni som har råd har kul och fina bilar gör även andra glada. smile

+ 1 smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Jimmylainen
9 november 2012 · 420 Inlägg

0 kr, om man bortser från bensin då... Känns rätt meningslöst att slänga ut massa lappar på något som går ner så mycket i värde som en bil. Investerar mina pengar i något vettigt istället :-)

twin_cam Smålänning
9 november 2012 · 7 877 Inlägg

940:in 3500 kr 1:a året för koppling och bromsskivor och klossar fram, i år, 0 kr, men då köpte jag ljud för 7000 istället smile

Mercan: Hittils typ 300 för nytt olje och bränslefilter, men behöver nya glödstift så där springer det iväg.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Evildan
9 november 2012 ·

Dieselsmurfen skrev:

Navkapsel skrev:

Audi_powah skrev:

Visst är det kul och allt, men det är bortkastade pengar i stort sätt, som man aldrig får tillbaka hehe smile

Glädje och något du gillar får man väl för pengarna? Något bättre kan man inte lägga pengar på, gäller att tänka utanför gråsåsseramarna. Helt rätt att ni som har råd har kul!

Sen har vi ju de konstiga människor som mig som tröttnar på en bil efter 2-3 månader. Jag byter hellre bil än lägger ner pengar (vilket jag gjorde förut) på en släde. 300C är dock kvar för att stanna! Utan modifikationer.

Men Visst hade jag gärna köpt ny slutburk till Elantran eller en fin Stereo till Stratusen men vet hur det blir...

Jo du har dina slädar oförskämt länge tongue jag tror jag fått en stroke eller ngt, Explorern har jag snart ägt i tre månader utan att fundera på försäljning och Punton över 1 år!!
Nytillskotten 940 405 745 900 däremot kommer att passera raskt big_smile

Explorern har jag kostat på 34:90 på en registreringsskyltbelysning då den gamla försvann när bagageluckan byttes mot en rostfri samt 160kr i regskyltar.

SportPilot Ubåtsingenjör
9 november 2012 · 7 229 Inlägg

har lagt ... hmm 1800 motorolja, 1280 stift, 350 luftfilter, 300 oljefilter, och lädervård för 500

så 4230kr på audin, har haft bilen i två veckor nu smile men det lär bli myyyycket mer ... ska ha nya vinterdäck och nya sommarfälgar + däck, sen ska vattenpumpen bytas också, tickar jävligt fort tycker jag hmm

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
OmegaCoffe Dumpersförare.
9 november 2012 · 970 Inlägg

CHEEVA skrev:
har lagt ... hmm 1800 motorolja, 1280 stift, 350 luftfilter, 300 oljefilter, och lädervård för 500

så 4230kr på audin, har haft bilen i två veckor nu smile men det lär bli myyyycket mer ... ska ha nya vinterdäck och nya sommarfälgar + däck, sen ska vattenpumpen bytas också, tickar jävligt fort tycker jag hmm

1800 för olja? var det guld i skten. fy fan

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang