E36 Driftbygge inför 2k13

Tjabba! Tänkte lägga upp ett nytt projekt som inhandlades förra veckan. Köpte mig en Bmw 325'a -92 coupé från utlandet som ska gå som driftingbil med bur och motor osv utformat efter reglemente för möjlighet att köra olika serier. Tänker inte försöka framstå som någon raketforskare, men kommer förmodligen att lägga upp en hel del med bilder och idéer och metoder om hur man kan gå till väga för andra som vill göra något liknande, om inte deadlinen förstör för bildtagning och infoskriv :) Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva i den här roliga rutan men hoppas att nån får någon nytta av allt det här !
  • 261 Följare
  • 193 288 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 april 2015
Gc8 Lackerare
23 april 2014 · 587 Inlägg

fett det blev då ja som kolla på den  o inte äns visste att det va din smile

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
Dummle
23 april 2014 · 649 Inlägg

Gc8 skrev:
fett det blev då ja som kolla på den  o inte äns visste att det va din smile

hehe tusen tack! lol

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
AndreAron
23 april 2014 · 222 Inlägg

Helt paff hur grym den blev!! Du ska var riktigt stolt över bygget!! big_smile Fast snart vill vi nog se den i action också wink

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." -Jeremy Clarkson
Dummle
23 april 2014 · 649 Inlägg

AndreAron skrev:
Helt paff hur grym den blev!! Du ska var riktigt stolt över bygget!! big_smile Fast snart vill vi nog se den i action också wink

Tusen tack ! Kul att de flesta verkar gilla den, men synd bara att ingen såg att det var just "den" hehehe lol
snart äre full fart på banan, eller ja så fort man orkar pilla igen med tanke på allt meck på senaste tiden roll big_smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Mazda rx-7 FD3S "White Trash Beauty" (1996)
Nissan s14 "LSR Twin Turbo" (1996)
johnlarsson
23 april 2014 · 408 Inlägg

Såg den också på elmia, letade som en tok innan jag hittade den! Tänkte gå fram och berömma dig för hur fet den blev, men du hade ganska fullt upp just då. Så får väl säga det här istället. Grymt jobbat! big_smile

Sköld photography @ facebook
Dummle
24 april 2014 · 649 Inlägg

johnlarsson skrev:
Såg den också på elmia, letade som en tok innan jag hittade den! Tänkte gå fram och berömma dig för hur fet den blev, men du hade ganska fullt upp just då. Så får väl säga det här istället. Grymt jobbat! big_smile

Stort tack, kul att du tyckte om den ! Hoppas det gick att känna igen också hehe lol
Ska lägga upp den som bil här imorgon tror jag när jag fått alla bilder osv. Funderar även på att hålla tråden igång med bilder / filmer från körningar framöver om det är av intresse för folk big_smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Mazda rx-7 FD3S "White Trash Beauty" (1996)
Nissan s14 "LSR Twin Turbo" (1996)
Audi RS6 (2009)
Dummle
24 april 2014 · 649 Inlägg

Kan även säga att anledningen till att vi kom i sista sekund var pga svårigheterna att planka upp den på trailern men det gick det med till slut cool kanske skulle köpt 18 tummare trots allt haha lol

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158243/158243-72698f5ff38fde6756eee6258654f0c5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158243/158243-7d4db7ca0a7e594eb655282a426abe45.jpg

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
johnlarsson
24 april 2014 · 408 Inlägg

Dummle skrev:

johnlarsson skrev:
Såg den också på elmia, letade som en tok innan jag hittade den! Tänkte gå fram och berömma dig för hur fet den blev, men du hade ganska fullt upp just då. Så får väl säga det här istället. Grymt jobbat! big_smile

Stort tack, kul att du tyckte om den ! Hoppas det gick att känna igen också hehe lol
Ska lägga upp den som bil här imorgon tror jag när jag fått alla bilder osv. Funderar även på att hålla tråden igång med bilder / filmer från körningar framöver om det är av intresse för folk big_smile

Tycker verkligen att du ska hålla igång tråden. Jag kommer åtminstone vara en aktiv läsare! big_smile

Sköld photography @ facebook
berg021
24 april 2014 · 94 Inlägg

Håller med ! Håll igång tråden !!big_smile

BMW e36 Turbo "Reggad med BUR" (1992)
Dummle
24 april 2014 · 649 Inlägg

johnlarsson skrev:

Dummle skrev:

johnlarsson skrev:
Såg den också på elmia, letade som en tok innan jag hittade den! Tänkte gå fram och berömma dig för hur fet den blev, men du hade ganska fullt upp just då. Så får väl säga det här istället. Grymt jobbat! big_smile

Stort tack, kul att du tyckte om den ! Hoppas det gick att känna igen också hehe lol
Ska lägga upp den som bil här imorgon tror jag när jag fått alla bilder osv. Funderar även på att hålla tråden igång med bilder / filmer från körningar framöver om det är av intresse för folk big_smile

Tycker verkligen att du ska hålla igång tråden. Jag kommer åtminstone vara en aktiv läsare! big_smile

Vad kul ! Då gör vi det ! lol

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Dummle
24 april 2014 · 649 Inlägg

Kan även säga att den hoppa igång för första gången idag ! Lite småfel att justera bara men den går ! cool

Kan prova länka till min FB film, vet dock inte om ni kan se den eller ej men prövar, kort är den men det är nånting iallafall ! rolllol

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Dummle
27 april 2014 · 649 Inlägg

Nu har jag inte tålamod att vänta på fler bilder, nu flyger den upp som bil här på gorg ! Snart kommer även film på testkörning cool

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Dummle
28 april 2014 · 649 Inlägg

Kanske inte vart en sån succé trots allt, 368 besökare idag so far, 1a på mest besökta men endast 11 röster roll Aja, så blire väl cool

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Dummle
6 maj 2014 · 649 Inlägg

Nu äre lite OT här men men ! Helt plötsligt hamnade man nere i Dannmark på Scandinavian Motor Show med skånedårarna lol Dock vare den vites tur att få lite frisk luft och komma ut för första gången i år.

Sen så har man ju alltid så mycket tur, haren pelle ville springa in framför bilen på e4an mellan nyköping och norrköping på väg ner till mässan och spräckte front, sidoskärm, sidoscoop och innerskärm.. Allt detta i glasfiber såklart. Fy.. Men men, täckte största sprickan med namnskylten på mässan och hade skojj iallafall. Här är lite bilder big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158243/158243-a8cff1c9627e0fe87f5c0ccda8d667f6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158243/158243-70acb6f92e62c4ed00b656dcb16ccbc5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158243/158243-80cd020c283862f848808e2c7366b6f0.jpg

Fler finns i fotoalbumet samt några upplagda på "bilens sida". Snart äre bmw tunings dax strax efter man hjälpt polaren med sin drag racing karriär nu på fredag.

Over & out!

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
edinZ
29 maj 2015 · 409 Inlägg

haha rolig läsning såhär sent på natten och kanske nått år försent wink bmwn blev ju sjukt fet tillslut wink ska den användas iår igen wink ?

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang