Raawns 940 turbo, nytt ljudbygge mm.

Rejält ljudbygge och puts inför 2013. Målet 2013 är att spela 140db+ och ev tävla i bassrace. Bilen kommer troligtvis ställas ut på Emmaboda till våren.
  • 85 Följare
  • 100 317 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 september 2015
Raawn
16 maj 2013 · 275 Inlägg

golfmk_3 skrev:

Raawn skrev:

golfmk_3 skrev:
Jag lägger prem! smile  Riktigt snyggt bygge!

Trevligt! smile kul att du gillar det smile
Varit lite stillastående i bygget men det blir lite fart på det nästa vecka mest troligt smile

Därför du måste ha lite följare som taggar dig att jobba o göra en update! wink

Haha så sant så^^ Bakre dörrsidorna står ju bara åå längtar efter att få bli klara så ska få tummen ur wink

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
16 maj 2013 · 275 Inlägg

Bilen har idag fått en polering, jäklades när jag var klar med halva bilen så lossnade kardborrebandet på mina trissor så fick fortsätta för hand med tillräckligt bra resultat smile

Tog en liten runda med bilen efter detta och plötsligt tappar jag laddet, bilen gick slött som fasen sad Så får kolla på detta imorgon och se vad som kan vara felet, hoppas på att det är någon slang till turbon, hoppas innerligt att det inte är intercoolern!

Trots att jag nästan gav upp hoppet om att åka till Emmaboda på lördag för att steget gick sönder så kommer jag åka dit endå! big_smile Om jag kan fixa felet med laddet då smile  Kopplat båda basarna på det 1500 steget jag har kvar så blir att spela för fullt där nere smile 

Bjuder på en bild nu när bilen är lite vårdad wink måste byta lampa fram wink

http://img189.imageshack.us/img189/8587/20130516205449.jpg

Senast redigerat av Raawn (16 maj 2013)

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
16 maj 2013 · 275 Inlägg

Laddet tillbaks, sprinten som håller armen till WG hade på nått sätt lossnat så WG armen hade hoppat av smile         Glatt humör igen! smile

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
16 maj 2013 · 275 Inlägg

ekenlowZ skrev:
prem lagd! big_smile

Trevligt! smile

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
20 maj 2013 · 275 Inlägg

Såååååå nu var man igång igen, slipat ner en av dörrsidorna, lagt på glasfiberspackel och slipat igen smile
Bara att börja på med lite finspackel big_smile
http://img27.imageshack.us/img27/4339/20130520151218.jpg

http://img594.imageshack.us/img594/7456/20130520162919.jpg

Skepp och hoj!

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
21 maj 2013 · 275 Inlägg

gangsterbenz skrev:
såja! kommer då höras iallafall smile

Man får väl hoppas på de big_smile

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
21 maj 2013 · 275 Inlägg

TobiasEkstranD skrev:
va stora ska du ha i bak dörrarna tongue ?

De blir en 10" och en 4"diskant wink

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
18 juni 2013 · 275 Inlägg

Då turbon i stort sett är slut så har jag införskaffat mig lite godis, T3/t4 turbo med extraktorgrenrör och extern wg:) Får se hur mycket man kan ladda med detta och 390cc spridare smile
Nya bussningar till bakaxeln beräknas komma imorgon med, de gamla var helt uppslitna tongue

Och ljudbygget går sakta framåt, sitter och väntar på att jag ska få nått besked om mitt ice 1500 som jag skickade in på lagning. Spl sverige verkar ta god tid på sig hmm

http://img4.imageshack.us/img4/4889/i2ue.jpg

Allt för denna gången, ha de!

Senast redigerat av Raawn (18 juni 2013)

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
19 juni 2013 · 275 Inlägg

Nya v-bandsflänsar och klämma inköpt idag och blev även en svetsfläns till oljereturen till turbon smile
Bara 3" lmm och lite silikonslangar sen så är den redo för montering smile

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
24 juli 2013 · 275 Inlägg

Har nu fått tillbaka slutsteget så nu kan det börjas på igen!

Har lite olika alternativ på hur jag ska göra med dörrsidorna som jag inte riktigt kan bestämma,

1 Lacka dem?
2 Klä dem?
3 Flocka dem?

Att lacka dem har jag fått erfarenheten om att glasfibret rör sig och lacken gärna vill spricka lite smått, dörrarna smälls ju ingen rätt ofta så endel påfrestning bara pga av det tongue

Att klä dem med nått enkelt tyg hade ju varit lättast och billigast men vet inte hur snyggt det hade blitt, hade varit fränt med nått lila mocca aktigt att klä dörrarna med men det verkar inte vara någon stretch i sådana tyger så frågan är ju om det ens skulle gå med alla former som är hmm

Flocka hade nog varit det bästa alternativet men vet inte någon i närheten som håller på med det och relativt dyrt hmm Lila flock hade ju dock varit asnajs smile

Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker skulle vara bäst! smile


Kmr komma en bild update senare idag på bagage och bakdörrar!! smile

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
25 juli 2013 · 275 Inlägg

LillemanT skrev:

Raawn skrev:
Har nu fått tillbaka slutsteget så nu kan det börjas på igen!

Har lite olika alternativ på hur jag ska göra med dörrsidorna som jag inte riktigt kan bestämma,

1 Lacka dem?
2 Klä dem?
3 Flocka dem?

Att lacka dem har jag fått erfarenheten om att glasfibret rör sig och lacken gärna vill spricka lite smått, dörrarna smälls ju ingen rätt ofta så endel påfrestning bara pga av det tongue

Att klä dem med nått enkelt tyg hade ju varit lättast och billigast men vet inte hur snyggt det hade blitt, hade varit fränt med nått lila mocca aktigt att klä dörrarna med men det verkar inte vara någon stretch i sådana tyger så frågan är ju om det ens skulle gå med alla former som är hmm

Flocka hade nog varit det bästa alternativet men vet inte någon i närheten som håller på med det och relativt dyrt hmm Lila flock hade ju dock varit asnajs smile

Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker skulle vara bäst! smile


Kmr komma en bild update senare idag på bagage och bakdörrar!! smile

Klä dem hade varit smidigt som du skrev, är nog ytterst lite stretch i mocca, men jag håller på det, kan nog fixa det åt dig i såna fall billiga å bra wink

Skulle nog nästan bli bäst, riktigt ill lila mocca hade varit fett smile)

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
25 juli 2013 · 275 Inlägg

Vart lite plåt att klippa för att få plats med magneten på högtalaren, det är på håret att det inte tar i elhissen
^^
http://img839.imageshack.us/img839/9916/1el8.jpg

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
25 juli 2013 · 275 Inlägg

TobiasEkstranD skrev:
du kommer hata t3/t4 agget bara så du vet smile men gött me större agg har t3/t4 , lucas 444cc , chippade boxar , o lite annat gott har laddat min 2bar men inte och rekommendera om du har org stakar wink

Laddet kmr rätt sent med det agget, runt  4300 varv fullladd vilket är lite trist hmm
Har inte fått stabilt ladd än pga att det sitter fel fjäder i den exterba wgen så hari nte kunnat testa det fullt ut smile
det måste ha spikat gött vid 2 bar? ^^

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
26 juli 2013 · 275 Inlägg

Varit en heldag med bilen idag smile
baslådan fick nya kablar, 4mm^2 ist för bara 2,5. den tätades lite extra med och sedan åkte den in i bilen. Imorgon skall det tätas så inget ljud kan komma bakåt och sätta fast den redigt i bagaget så den sitter riktigt stumt smile

Alla dörrsidor slipades och kläddes, så nu skall de bara in i bilen och kopplas in! big_smile

Gjorde ett eget strömfördelningsblock, tanken är att det ska komma 4st 35^2 kablar in till strömskenan, kablarna blir ca 30cm sedan blir det avsäkrat ut till stegen med 150A säkring.

Så nu blir det att sova någon timma sedan upp och börja på igen. Lite stressigt att få ihop allt då det är ljudtävling på lördag som jag helst inte vill missa smile
Hoppas alla vet om att det är tvådagarstävling på sjöbergs däcktjänst? om inte så kolla in denna länken så står det endel om tävlingen där smile http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=32796

Så här blir bakdörrarna och framdörrarna blev i samma stuk smile
http://img585.imageshack.us/img585/5460/t2nr.jpg


Strömblocket med smile Får duga tills vidare, kommer fylla sin funktion iaf smile
http://img543.imageshack.us/img543/5242/ggdp.jpg

Senast redigerat av Raawn (26 juli 2013)

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
29 juli 2013 · 275 Inlägg

Då var den första tävlingen avklarad! smile
Hann tyvär inte täta något runt baslådan innan jag åkte på tävlingen så det mesta basljudet rann bak i skuffen verkade som hmm

Resultaten blev 139.2db i Street b, räckte till en fjärde plats smile Provade att spela med öppen bagagelucka för skojs skull som gjorde lite skillnad, 142,7 blev det då smile

Sedan blev det en första placering i bassrace 129,9 smile
Alla som var med på tävlingen körde 129.9 bara för att det skulle bli för få i varje klass så lite motstånd var det endå så hyffsat nöjd smile

Blev även en ny stereo inköpt, en Alpine 117Ri. Ljudet blev lite klarare med denna stereon och allt generatorvin försvann. Så nu får den gamla Kenwood stereon med bränd signaljord vila på hyllan ^^

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
8 oktober 2013 · 275 Inlägg

LillemanT skrev:

Raawn skrev:
Då var den första tävlingen avklarad! smile
Hann tyvär inte täta något runt baslådan innan jag åkte på tävlingen så det mesta basljudet rann bak i skuffen verkade som hmm

Resultaten blev 139.2db i Street b, räckte till en fjärde plats smile Provade att spela med öppen bagagelucka för skojs skull som gjorde lite skillnad, 142,7 blev det då smile

Sedan blev det en första placering i bassrace 129,9 smile
Alla som var med på tävlingen körde 129.9 bara för att det skulle bli för få i varje klass så lite motstånd var det endå så hyffsat nöjd smile

Blev även en ny stereo inköpt, en Alpine 117Ri. Ljudet blev lite klarare med denna stereon och allt generatorvin försvann. Så nu får den gamla Kenwood stereon med bränd signaljord vila på hyllan ^^

Öööh händer de nåt här eller!?? wink

Strax, håller på åå bygger garage så de står lite stilla med bilarna  wink

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
8 oktober 2013 · 275 Inlägg

LillemanT skrev:

Raawn skrev:

LillemanT skrev:

Öööh händer de nåt här eller!?? wink

Strax, håller på åå bygger garage så de står lite stilla med bilarna  wink

Härligt smile Jaså så pass, men de går de åt de med tongue

Aajemen, sen blire att plasta för fullt i bagaget wink

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
25 november 2013 · 275 Inlägg

Lite dött här men beror på att jag fixar bilen inför registreringsbesiktning som polisen gav mig. Fick visst inte ha 3" avgasrör så då blev de fullständing reg på bilen, surt som fan hmm

Men de kmr ordnas inom snar framtid, orginalturbo sitter på så det enda som är kvar är ett orginal avgassystem eller om jag chansar och försöker regga med 3" då det nästan säkert kommer klara db nivån smile

Börjat smida lite planer inför 2014 med. Kmr bli ett slutsteg till båda basarna, antingen ett ice 3500d eller ett Spl D4 steg smile
bagaget ska göras klart denna vinter och kanske blir något trevligt i skuff luckan med verkar det som smile

På återseende! smile

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
25 november 2013 · 275 Inlägg

abbedank skrev:
Dörrsidorna Blev riktigt snygga smile

Tackar smile

Iceen skrev:
regbes pga 3" rör? xD
kan ju inte stämma nånstans, va ja vet finns inga regler va man måste ha för strl på avgasystemet? tongue
hoppas det löser sig iaf smile

Ne inte jag heller, men trög som man var skrev man på sketpappret då han bara sa att jag behövde regga avgassystemet men blev fullständing regbes sen när pappret kom hem i postlådan hmm De löser sig alltid smile

Senast redigerat av Raawn (25 november 2013)

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Raawn
2 januari 2014 · 275 Inlägg

TobiasEkstranD skrev:
oxå fått för 3tum wink för typ 1 år sen i filipstad tur dom inte såg att de inte satt någon kisse katt på bilen bara kasta på ett orginal rör och besikta sen på me 3tum !

Ah har bara att smälla på ett avgas kvar sen blire till att regga mellan januari och februari smile

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang