3775
Sök

Volvo S70 GLT renovering (F.d firma bil)

Nu bara trillar prylarna in... nu går det undan..... Vart skall det sluta?? löper på....

Godsägare
97 647 Visningar
Uppdaterades senast 10 mars 2014
Godsägare
264 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
birka76 skrev:
Mobilsvar skrev:
birka76 skrev:
vad blev de för sänkning då ?

Som vi samtalat om innan smile den rätta sänkningen 60/40 big_smilesmile

ok gött är de med dämpar hella kithet ?

bytade endast fjädrar... rekomendation är ju att byta allt sägs d. men kolla konitionen o så o prima skick smile

-=Mr SLIR=-

BASS GLAD
1 381 Inlägg
30 mars 2013
Mobilsvar skrev:
birka76 skrev:
Mobilsvar skrev:

Som vi samtalat om innan smile den rätta sänkningen 60/40 big_smilesmile

bytade endast fjädrar... rekomendation är ju att byta allt sägs d. men kolla konitionen o så o prima skick smile

ok jag byte bara fjädrarna på min med lol
men tycker din ser högre ute en min därför jag fråga smile men mina har ju suttit på i 2 halvt år nu lollol

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Godsägare
264 Inlägg
30 mars 2013
Trådstartare
birka76 skrev:
Mobilsvar skrev:
birka76 skrev:

ok jag byte bara fjädrarna på min med lol
men tycker din ser högre ute en min därför jag fråga smile men mina har ju suttit på i 2 halvt år nu lollol

hehe... oki... vi lär väl se senare... har väl satt sig när jag kört nån månad smile har bara rullat den in o ut ur garaget smile

-=Mr SLIR=-

Godsägare
264 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
Här är då en liten update. Vart en hel del flummande fram o tillbaka ang fälg val m.m till bilen. Nu äntligen så hittade jag: tongue, Blev då 18" Dezent F, ja vad ska man säga.. rullat 100 mil med vinterdäck till en focus RS. sjukt billigt fick jag dom för ... väntas bara lite gummi så är dom på smile
Sedan fick jag tag i ett framsystem som bara är typ provspelat.... lite sponsring så att säga smileroll

här är grejerna:)

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17030/17030-85bbc94a9dbfc59e434e834783b82c55.jpg
Tur man Har Kombi smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17030/17030-5dc2e22b56bc0ea23a96f506cbcb693f.jpg
Som nya alltså... blev chockad när jag såg dom:)

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17030/17030-7a1fc3edb0299d35b285cda93beecacf.jpg
Alldrig fel.... smile

På återseende

-=Mr SLIR=-

Godsägare
264 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
Idag vart en sådan dag man drabbats av litta migrän. Men gav mig fan på att jag skulle börja byta mittkonsolen .
kämpa lite... men huvudet sa stopp. så jag gjorde då något som skulle göra mig mindre ont o gladare....provstarta kärran. Jag vrred om nyckeln.... stöna o hosta.... wrrooommm.... jag tänkte "Its Alive muahaha" . fan va najs.... så fick jag kollla så allting höll tätt som avgas,strumpa,grenrör, bränslerör kylarsalangar m.m o sist kollade jag såg kyl fläkten kom igång.... i vips.. Mission Complete.... SJUKT SKÖNT!!!
Sen vart jag tvungen o spendera tid med pågen o min Fru som jag fira 2 årig bröllopsdag.... jaja...

imorogn... kör man på ,,, inget huvud som bankar... än....

ha d  banan..

-=Mr SLIR=-

Ung&Dum
430 Inlägg
10 april 2013
Du skulle köpt den riktiga Polyuretan bussningen från Powerflex det är lite annat än dom där suddgummisbussningarna wink

In hoc signo vinces

Godsägare
264 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
CurvaN skrev:
Du skulle köpt den riktiga Polyuretan bussningen från Powerflex det är lite annat än dom där suddgummisbussningarna wink

OK, vad är skildnaden då?. Övertyga mig! cool

-=Mr SLIR=-

Ung&Dum
430 Inlägg
10 april 2013
Mobilsvar skrev:
CurvaN skrev:
Du skulle köpt den riktiga Polyuretan bussningen från Powerflex det är lite annat än dom där suddgummisbussningarna ;)

OK, vad är skildnaden då?. Övertyga mig! :cool:

Matrialet har du tillgång att känna på båda så gör det så kommer du ändra dig bums !

In hoc signo vinces

Godsägare
264 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
CurvaN skrev:
Mobilsvar skrev:
CurvaN skrev:

Matrialet har du tillgång att känna på båda så gör det så kommer du ändra dig bums !

Har haft powerflex på andra bilar... o vad ska man säga.... jag köper ju inte det för att klämma på. för att det ska bli styft..., vi tänder på olika grejer smile

-=Mr SLIR=-

Godsägare
264 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17030/17030-d783e26ab784a409d8f032c9ca4a6420.jpg
blev ju najs

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17030/17030-8f8dfd24416e3792dfed1855f81f2c64.jpg
luftning..

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17030/17030-b7481cac2c86a791af9340421ae679b5.jpg luftning efter vinter dvala

-=Mr SLIR=-

Ung&Dum
430 Inlägg
12 april 2013
Mobilsvar skrev:
CurvaN skrev:
Mobilsvar skrev:

Har haft powerflex på andra bilar... o vad ska man säga.... jag köper ju inte det för att klämma på. för att det ska bli styft..., vi tänder på olika grejer smile

Ja och där var du lite lustig smile !

Det där är en dålig kopia av riktiga powerflex , som att köpa willys choklad och säga att den smakar likadant som Marabou:s

In hoc signo vinces

Mr.RoadRage
428 Inlägg
12 april 2013
Såja, nu börjar de likna nått! :-)
USA- blinkers med p-ljus i och en R-vinge och svag solfilm på samtliga rutor! :-)

Sen kan jag köpa den av dig! ;-)
Senast redigerat av Mangeman (12 april 2013)

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

Godsägare
264 Inlägg
12 april 2013
Trådstartare
Mangeman skrev:
Såja, nu börjar de likna nått! :-)
USA- blinkers med p-ljus i och en R-vinge och svag solfilm på samtliga rutor! :-)

Sen kan jag köpa den av dig! ;-)

Du e allt go snäckan smile

men du kan få plocka fram vingen....

usa blinkers skall beställas med lamphållare smile

Du menar väl usa p-ljus eller göra egna?

tongue

-=Mr SLIR=-

Mr.RoadRage
428 Inlägg
13 april 2013
Nä, du köper vanliga USA blinkers, sen borrar man ett hål och trycker dit en lamphållare från en sidoblinkers, och drar strömmen från p-ljuset i strålkastaren! :-)

98 Inlägg
13 april 2013
Varför inte köpa USA lamphållare på rejmes och en två polig lampa ? Så gjorde jag och man slipper att ta sönder grejerna, sant lätt att koppla ur vid bes!

Mr.RoadRage
428 Inlägg
13 april 2013
jonteringkvist skrev:
Varför inte köpa USA lamphållare på rejmes och en två polig lampa ? Så gjorde jag och man slipper att ta sönder grejerna, sant lätt att koppla ur vid bes!

Det låter lättare! :-)

98 Inlägg
13 april 2013
Mangeman skrev:
jonteringkvist skrev:

Skit smidigt , jag rekomenderar det ! smile

Godsägare
264 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
Mangeman skrev:
Nä, du köper vanliga USA blinkers, sen borrar man ett hål och trycker dit en lamphållare från en sidoblinkers, och drar strömmen från p-ljuset i strålkastaren! :-)

jo tänkte så med... måste bli godkänt på Besiktningen... smile

-=Mr SLIR=-

Godsägare
264 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
jonteringkvist skrev:
Mangeman skrev:
jonteringkvist skrev:

jo absolut... eller så gör man egen som mangeman skrev... då går d igenom besiktningen... vit sken

kan jämnföras med V70N:s xenon strålkastare 01-04  .. dom har separat p-ljus i blinkershuset:)

sätter man då en vanlig förkromad blinkers lampa så blir det super:)

-=Mr SLIR=-

98 Inlägg
13 april 2013
Mobilsvar skrev:
jonteringkvist skrev:
Mangeman skrev:

jo absolut... eller så gör man egen som mangeman skrev... då går d igenom besiktningen... vit sken

kan jämnföras med V70N:s xenon strålkastare 01-04  .. dom har separat p-ljus i blinkershuset:)

sätter man då en vanlig förkromad blinkers lampa så blir det super:)

Jaha, du ska alltså inte ha ett oranget sken? smile har för mig jag sett en lampa som är vit men blinkar gult, minns dock ej vart.. hmm

Sök