Hej Har skaffat mig en Saab 9-3. Och igår så tändes motorlampan så ja gick ut och öppna huven och såg inget fel förutom att de saknades glykol. Så ja hällde i lite och starta och körde. Efter en stund så slockna lampan. Men sen några timmar senare tändes den och börja gå som påse nötter. Den hacka/skutta fram under 2000 varv. Och när den kom över 2000 varv så blev det typ som på och av. Alltså full effekt eller ingen effekt :S ? Efter det när den blev kall så finns de ingen tomgång typ. Man måste ge extra gas för att hålla den vid liv. Har man för mycket gas så börja den blödra. När den blev lite varmare så kan den hoppa lite på tomgången. Typ som att den varva till lite. Ska säga att den är steg 3 chipad hos bsr
Svårt att lista ut vad det kan vara på det där. Tips är att lägga upp ett film klipp så man får höra och se hur maskinen går. Det kan hjälpa till att felsöka lättare
ZoreX skrev: Svårt att lista ut vad det kan vara på det där. Tips är att lägga upp ett film klipp så man får höra och se hur maskinen går. Det kan hjälpa till att felsöka lättare
Kolla lmm om det är en t7 maskin om det är en t5 maskin har den ingen annars skulle jag gått över alla vacumslangar hade liknande symtom när vacumslangen till mapsensorn gick av (om det är t5 maskin) kolla över alla vacumslangar ändå, annars lamda.
Euroman skrev: Kolla lmm om det är en t7 maskin om det är en t5 maskin har den ingen annars skulle jag gått över alla vacumslangar hade liknande symtom när vacumslangen till mapsensorn gick av (om det är t5 maskin) kolla över alla vacumslangar ändå, annars lamda.
Hej Det är T5. Och ja misstänker också att det är lamda
Euroman skrev: Kolla lmm om det är en t7 maskin om det är en t5 maskin har den ingen annars skulle jag gått över alla vacumslangar hade liknande symtom när vacumslangen till mapsensorn gick av (om det är t5 maskin) kolla över alla vacumslangar ändå, annars lamda.
Hej Det är T5. Och ja misstänker också att det är lamda
aha okej men då skulle jag kollat vacumslangen till mapsensorn min 9000 betedde sig precis lika dant när den hade gått av annars lambda
Euroman skrev: Kolla lmm om det är en t7 maskin om det är en t5 maskin har den ingen annars skulle jag gått över alla vacumslangar hade liknande symtom när vacumslangen till mapsensorn gick av (om det är t5 maskin) kolla över alla vacumslangar ändå, annars lamda.
Hej Det är T5. Och ja misstänker också att det är lamda
aha okej men då skulle jag kollat vacumslangen till mapsensorn min 9000 betedde sig precis lika dant när den hade gått av annars lambda
Ah jag kolla lite och hitta en slang som hade spruckit. Ska söka igenom den tills helgen helt och kolla om det är nått mer
Ah jag kolla lite och hitta en slang som hade spruckit. Ska söka igenom den tills helgen helt och kolla om det är nått mer
kanon byt alla vacumslangar när du ändå är igång tror det går åt 1,5-2m på og9-3 när jag bytte alla på min og9-3 jag hade
vart köpte du dina slangar tro ?
gick in på saab och köpte orginalslang på m pris finns dock på andra ställen med som typ speedparts eller liknande, köp inte biltemas! har en del saker därifrån men jus vacumslangarna går sönder ruskigt fort tyvärr!
Lite dålig film. Men de droppar typ från skruven som sitter på grenröret. Så det droppar ner på röret som går till turbon och då blir det en jävla massa vit rök
Någon som dragit av en skruv till grenröret och borrat för långt i gängorna och borrat rakt in i en vattenkanal....eller topplockspackningen, som låter mer troligt!
Gör ett komp-prov är mitt förslag!
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.