Here we go again

Tror inte det är någon som orkar läsa mitt dravvel men nu har jag suttit en stund och pulat.
jonesono skrev:
Jag ska ta i tu med ditt inlägg bit för bit och bevisa för dig (för ännu har du och många andra inte lyckats koppla samman bitarna ännu) vad grundproblemen är och vad många glömmer bort.
Ganska komiskt när du säger att "skriker man däremot jävla negerboll efter en invandrare så är man ju värd lite stryk. Samma sak ska gälla om någon invandrare skriker jävla vitlök." Jag har i mitt liv ärligt talat aldrig någonsin hört någon skrika "jävla vitlök" efter någon annan.. men varför har jag däremot hört så otalet många gånger hört nedsättande uttalanden om mörkhyade personer?? Kan du svara på den frågan tack! Antagligen kan du nog inte det, men gör ett försök. Klart man någon gång har hört uttryck så som "jävla svenne", men inte ens i närheten av så mycket fördomar och nedlåtanden som har riktats mot personer med mörk hy. Vad är det som säger att det är en invandrare? För att han/hon är mörkhyad? Är denne automatiskt invandrare i så fall? Ganska vanligt syn att så fort någon är mörkhyad, så är denne invandrare.. okunskap så det förslår! Man talar idag om att det finns en "andra generationens invandrare".. alltså svenskfödda personer med föräldrar som invandrat.. detta för att dessa personers situation på arbetsmarknaden har en tendens att likna den som deras föräldrar ofta befinner sig i.. har man "fel" efternamn, är man ute ur leken.
Varför är det komiskt?
Nej jag har inte heller hört någon skrika jävla vitlök, svenne är väl ett bättre exempel på ett ord som används med negativ klang. Skillnaden är att negrer/blattar ofta kallar varandra för just de orden och därför borde det bli mer accepterat tycker jag, inte kallar jag mina polare för svennar? Alltså blir ju 'svenne' ett mer rasistiskt ord med tanke på att det bara används åt ett håll, mot svenskar. Men självklart självklart självklart ska man inte använda NÅGRA ord i kränkande syfte och det är ju det hela grejen handlar om. Någon skulle kunna skrika "jävla nallebjörn" till en invandrare och då skulle det bli rasistiskt bara för att det är från en svensk till en invandrare. Ska nallebjörnar förbjudas då?
Du förstår mitt resonemang att det ska vara lika åt båda håll va? För väldigt många så kan rasism bara vara riktad åt ett håll, och inser inte att det är lika kränkande att kalla en svensk någonting. Skillnaden är att svensken oftast inte tar åt sig på samma sätt.
Alla mörkhyade är såklart inte invandrare

Men dom är ju fortfarande mörkhyade. Angående att dom har svårt att komma in på arbetsmarknaden så är det synd. Rätt man på rätt plats ska det vara, oavsett läggning/hudfärg/kön. Det skulle vara kul om fler mörkhyade startade eget. Med nya regeringen blir förhoppningsvis det enklare och mer lönsamt.
Grejen är även att det är såna petitesser som anses som rasistiskt. När FP ville införa ett språktest för att bli svensk medborgare sa folk "nä men det är ju rasistiskt!" Vad är det för rasistiskt med att man ska kunna språket i landet man vill bli medborgare i? Det borde vara självklart och är sanslöst löjligt.
Centrum mot rasism är ju också ett stort skämt. Att t.ex. påstå att Nogger black är en rasistglass bara för att den är svart och texten Black var skriven med graffititext. Då är det ju DOM som generaliserar och anser att alla invandrare sysslar med graffiti?
Jag skulle vilja veta hur ni nationalister skulle vilja använda er av nationalsången? Vad är det för nytta med att gå och skrika nationalsången hela tiden? Det skapar inte direkt ett "alla-skall-få-vara-delaktigt"-samhälle, utan något som enar symboliskt för en del, stänger lätt ut andra. Det är en "vi-och-dom"-faktor.. men för mig är inte nationalsången klassad som rasistiskt. Men, använder man den i fel syfte och vid fel tillfällen, kan det få väldigt dåliga konsekvenser. Nationalsången på skolavslutningar, fine för mig (och säkert många fler).. men att skolavslutningar skall hållas i kristna kyrkor.. det är en annan sak. Att gå och sjunga nationalsången på stan, helt utan vidare anledning, ser jag ingen större mening med. När är det tänkt att den skall användas enligt dig? Frågan är om det är vi som "det kvittar för", eller ni "som nationalism är så helhjärtat" som bygger broarna och är öppna för andra kulturer än den traditionella kristna svenska? Jag har en god aning om det rätta svaret här.
Nu är det inte så att jag vill göra nationalsången till något som används varje dag, men jag vill inte att den ska användas mindre heller! Som det är nu så anses den av vissa som något fult och rasistiskt, bara för att folk tror att invandrare skulle se det som kränkande. Jag tror ärligt talat inte att invandrare bryr sig ett skit om man sjunger nationalsången på skolavslutningen, men ändå så gör man det inte på många skolor med argumentet att det kan anses som rasistiskt (en rektor i min stad använde exakt dom orden, att den kunde ses som rasistisk).
Om jag hade tvingats fly till ett annat land hade jag skitit fullständigt i om dom velat sjunga sin nationalsång och haft kvar sina traditioner eller inte

Det är ju i så fall jag som flyttat dit, och inte landet som flyttat till mig.
Genom att göra t.ex. nationalsången och svenska flaggan till något rasistiskt så ger vi ju bort dom symbolerna till rasisterna, och dom får den uppmärksamhet dom så patetiskt söker. Då är det såna som mig som får skiten i slutändan.
Kristendomen är fortfarande den 'officiella' tron i Sverige även om folk inte är lika noga med det längre. Mig kvittar det om man håller skolavslutningar i kyrkan men det är en fråga om tradition, som midsommarstången och sånt, ska midsommarstången förbjudas också, för att det mestadels är svenskar som dansar runt den?
Jag kan absolut säga att Sverige är ett bra land, inget fel i det. Jag är riktigt glad och bortskämd med att vara född här, eftersom jag kunde haft otur att födas i ett land med missär och daglig terror. Men att jag skulle "älska" sverige, är att gå alldeles för långt för mig. Jag skulle aldrig kunna älska ett land, hur bra det än är. En sådan relation har man med andra människor, inte med geografiska inramningar i landskapen.

Du får älska sverige hur mycket du vill, men gå inte och bli inskränkt och "blind" för att människor i andra kulturer ibland skiljer sig mycket från den svenska. Jag brukar ta Usa som ett hyfsat bra exempel på när det har gått överstyr. Usa:s kända historia sträcker sig inte värst långt tillbaks i historien och detta är de själva väl medvetna om och älskar därför sitt land till tusen. Där är bl a just nationalsången dagligen inbakat i skolan, då skolklasserna varje morgon sjunger nationalsången. Detta land har enorma problem med klassystemet, rasismen osv. Men, inte minst har den etnocentriska synen i detta land eskalerat inte minst sedan terrordåden 11 september. Det blev en slags hetsjakt på muslimer och vad ger det för signaler?
Du överdriver lite gällande mig tror jag

Jag går inte runt och älskar Sverige i någon euforisk värld dagarna i ända, jag vill bara ha det så bra som möjligt, nu och i framtiden. Det här med mångkultur och andra religioner hjälper inte mig personligen, men självklart ska det existera för dom som vill. Har såklart inget emot mina invandrarkompisar, dom får tro på vilken gud dom vill, jag tror inte på någon.
Det är ju snarare du som lever i en drömvärld där du tror att lösningen är att ta bort alla svenska traditioner och öppna gränserna. Integrationen är ett stort misslyckande och det vet alla om. Vi är ju på väg att bli ett mini-USA. 40% arbetslöshet bland invandrare är det för tillfället och det blir inte bättre av att vi tar in fler som blir segregerade i förorterna. Hur som helst är detta mega-offtopic. Det började med negerbollar

Vill bara inflika att du har gett dig på fel person om vi skall prata jämställdhet och feminism.. vet du ens definitionen på de 3 traditionella feminism-typerna? Vad vet du om det överhuvudtaget? Historiskt osv? Tror du att Fi och feminism är samma sak? Läste senast i förra veckan hyfsat intressant statistik på hur läget på arbetsmarknaden är idag (den har inte förändrats sedan 2003) när det gäller jämställdheten, löner osv. Det man inget vet något om, bör man heller ej uttala sig om! Läser man statistiken från bl a scb mfl så ser man hur det verkligen är.. påstår man något annat... tja, söka hjälp kanske? Önskar jag hade en länk.. skall försöka leta reda på en.
jag är helt och hållet för jämställdhet men kallar mig inte feminist för det. Bryr mig heller inte om det där. Som jag skrev förut, rätt man (eller kvinna då) på rätt plats oavsett läggning/hudfärg/kön. Tror de flesta håller med om det, men det tar sin tid att fixa till. Nya regeringen är ju ett steg på vägen med nästan hälften kvinnor.
Vart får du det ifrån förresten, att jag skulle påstå något annat? Det jag skrev var att det var mer accepterat att vara feminist nu än för t.ex. 10 år sedan.
Skall göra klart för dig att jag anser att riksdagspartierna bör ta en rejäl debatt med sd, så att det kommer fram i ljuset vad de egentligen är för några. Jag har läst stora delar av deras partiprogram själv, på deras hemsida.. samt läst flera bloggar av bl a deras partiordförande.. därav drar jag mina slutsater. Klart att en nationalist som du själv inte ser igenom deras åsikter när du själv är upp över öronen förälskad i sverige,så som de många sd-anhängarna verkar vara.
För mig kvittar det helt om SD får några röster alls, så länge debatten kommer upp och det rörs om lite i grytan

Faktum är ju att nästan hälften av Svenskarna vill minska invandringen men det finns bara ett parti att rösta på om det nu är en hjärtefråga. Då öppnar det dörrarna direkt för ett 'oseriöst' parti som SD.
Tror inte vi kommer någonvart med det här ärligt talat

Vi har våra ståndpunkter.