Volvo 760gle 88 (v6) 280f

tommya111
7 maj 2013 · 139 Inlägg

det syntes då inte att den eller ens kantad i hålet det brukar ju synas när man snurrar om det är nått fel men det ser du runt ut det kan bli. och ska jag få ner 1 pinne måste jag ju lyfta av insuget och det har jag ingen lust med idag iaf har gjort den 10 ggr redan. inte idag dock

tommya111
7 maj 2013 · 139 Inlägg

vad jag kan se så ser den då inte speciellt oval ut.

Brådhis * Voff voff *
7 maj 2013 · 10 287 Inlägg

Okej! Kändes bara så osannolikt att du både skulle klarat plåtringen och att det skulle vara ett annat fel när jag hade mer eller mindre exakt samma fel på min.

Nåväl, lycka till och skriv gärna här sen när du hittar felet.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
tommya111
7 maj 2013 · 139 Inlägg

jo men jag kollade i hålet med 1 lampa å tjejen snutta på motorn på starten och det syntes inte det minsta lilla. kolla först mer lite snurr för försöka se hela  men inget konstigt syntes. tyckre det snylle vart skav på ringen om jag vart emot den med spettet eller vad jag nu använde för att sperra. sedan snutta vi fort men det syntes ingen vovling då heller. så fins det någon är det minimal. men tack för hjälpen iaf å skulle jag någonsin hitta felet skriver jag såklart vad det är

tommya111
7 maj 2013 · 139 Inlägg

men vf skuter bilen når den går ner i varv efter den slått ifrån? kan det ka något att göra med vf den är lite slö och slår ifrån vid 4300 rpm?

tommya111
11 maj 2013 · 139 Inlägg

om 760 har varvstär vid stillastående läge vart sitter den givaren elelr vad det är som mäter någon stans?

risodlarn
11 maj 2013 · 577 Inlägg

Hade du testat med annan luftmassemätare?
Har du kollat att det inte är insugläckage eller avgasläckage?
komptest?

Senast redigerat av risodlarn (11 maj 2013)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
tommya111
13 maj 2013 · 139 Inlägg

lmm har jag testat annan insugs läkage har jag inte kollat för jag inte hittat start gasen. ocg grenröret är det hål i men tätat dom jag hittat. har ingen komp mätare men jag får vell skaffa 1

tommya111
16 maj 2013 · 139 Inlägg

nytt fenomen på bilen. när man kommer till ca 4000rpm skuter bilem och varvar upp igen. det kanske ger några nya ideer för någon hjälpvillig smile

tommya111
17 maj 2013 · 139 Inlägg

ny tänd modul ingen skillnad

tommya111
18 maj 2013 · 139 Inlägg

juste check engine lampan lyser inte heller. och bilen har ingen felsöknings dosa ellelr obd2

Aronson
18 maj 2013 · 914 Inlägg

LH 2,2 har mycket riktigt ingen självdiagnostik och den har ingen lambdalampa/motorvarningslampfunktion.men som du säkert vet så finns det en symbol i instrumentet "check engine".

tommya111
19 maj 2013 · 139 Inlägg

jo och den tänds på tändningen och slocknar när bilen startar så inga fel där.  men vf den ska slå at precis som 1 varv stopp någonstans mellan 4000-4500 varv förstår jag inte. mins jag rätt är det ca 4000varv på p och 4500rpm när man kör. och ett varvstopp borde ju inte slå av 1000rpm innan den hoppar igång igen när man kör så det blir en annan kanin på vägen. även på p slår den av ca 1000rpm innan den vaknar igen. det konstigaste av allt är att gasar man sakta sjunker den dom 1000rpm men sedan stiger till ca 4000rpm åter igen men då blir variationen bara ca 300rpm på varvmätaren när den slår på och av

xXSammy
19 maj 2013 · 6 578 Inlägg

Inte så att ditt instrumenthus bråkar? ;P

De/Dem
tommya111
19 maj 2013 · 139 Inlägg

då borde vell inte bilen visa rätt på tämgång och när man kör?

Senast redigerat av tommya111 (19 maj 2013)

tommya111
20 maj 2013 · 139 Inlägg

ingen som vet hur detta kan hända eller vad som kan få det att bli så. och det kan inte vara mätaren som visar fel för det hörs på motorn att den sjunker i varv och stiger igen när man gasar sakta. och snabbt gasande slår den av vod 4 och sjunger 1000rpm tills man släpper gasen. gasa sakta till 4000rpm fortsätter gasa sakta och den sjunker till ca 3000rpm gasar mer sakta och den triger till 4000rpm igen men denna gången hoppar varvet bara 300 rpm släpper man gasen sjunker varvet till tomgång. mkt märkligt fenomen detta tycker jag. ni med tydligen som ingen verkar veta vad som orsakar detta. visst är jag taksam för alla svar jag fått och kunnat kolla. men inget verkar ju funka :S

Xoff Volvo tönt... =)
20 maj 2013 · 2 344 Inlägg

kanske långsökt, men kan det vara automaten som orsakar detta?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
tommya111
21 maj 2013 · 139 Inlägg

hadde den haft varvspärr i låsan kan den ju kanske ställa till problem. men det ända som fins på lådan är lock upp rele och relaet som lägger ur lockuppen när man bromsar. det är då iaf allt jag kunnat hitta på automaten

1973GSE
21 maj 2013 · 72 Inlägg

hade problem med min 780 jag hade (B230E) med att den inte orkade speciellt mkt, dock var lösningen på det byte av rotor och lock, samt p-box mm innanför, fullt me olja i fördelaren...

tommya111
21 maj 2013 · 139 Inlägg

BYTT

toppar
kam
tändstift
bränsle pump (Främre)
bränsle filter
bränsletrycks regulator
spridare
gas spjälls givare
varvtals regulator
har även tvättat där varvtals regulatorn mäter
bränsle/tändbox
luft mängd mätare
labmasond
ränsade katten för den kunde vart igensotad
rotor
rotor lock
tändkablar
tänd modul
tändspole


kollat

luftfilter
bränsle slangarna
säkringar
relä
alla kopplingar under huven efter ärg elelr vatten elelr liknande
kontakterna som går från lådan till in under växelspaken (luck upp och den som släpper lock upp vid bromsning)
ringen varvtals regulatorn mäter på och den va inte skev. iaf inte vad man kunde se i hålet

kan inte komma på så mkt mer att kolla som kan bidra till detta problem. kan tex abs eller något annat ställa till dessa problem?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang