Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred med 5-6 lager glossifier. Är nog förmodligen den enda i Sverige med vit metallic plasti dip :)
  • 111 Följare
  • 352 631 Visningar
  • Projektet avslutat 12 juli 2013
saftarN
27 juni 2013 · 249 Inlägg

Mr_M_ skrev:

saftarN skrev:
Rätt avis på din bil må jag säga..

Ska man aldrig vara.. Har fund länge nu, och funderar än på att sälja bilen/byta in den i höst. Sedan skaffa mig en golf 2 eller dylikt och slänga runt arslet i, i vinter. Och sedan i vår inte alls ha en "nyare" bil. Riktigt sugen på att att ha en golf mk1/mk2 och göra i ordning.. Eller nå annat äldre.
Tycker det är en mera utmaning att göra en äldre bil grymt fin än en nyare som redan ser hyfsat bra ut ogjord. Ju nyare bilen är, destu bättre ser den ut original = mindre att göra på bilens utseende för att man ska bli nöjd. Mitt tycke..

Avis va väl kanske att ta i, men man är ju rätt sugen på en golf 4 som nästa bil:)
Att nya bilar ser bättre ut original vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om faktiskt (bortsätt audi och några till). Tycker 70/80 talets "sportigare" bilar är bland de snyggaste,  typ gamla porscharna, bmw:arena osv...  är som lite hårdare smile

keep calm and let it scrape
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
27 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Antagen att ställa ut på Vingåkraträffen på lördag. (Realcar Summermeet) i Katrineholm!
Några kanske kommer dit? Då ses vi där smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Blev ingen realcar träff för mig då ekonomin inte riktigt tillåter den resan.. Så satans drygt att vara arbetslös!

Men här är två bilder från jaron74, som han tog i västerås förra lördags eftermiddagen på en lite träff smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-06583d0a5172e2c8c5b8358815dfb4f4.jpg

Och vissa säger att min bil inte är låg... Konstaterat nu tycker jag. Bra bild!
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-daf520fc11230a981975742f6967f303.jpg

Men ikväll blir det att åka till Örebro Street Meet #2 iaf.. smile

Senast redigerat av Mr_M_ (29 juni 2013)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
HenkeK
30 juni 2013 · 277 Inlägg

snygg. gillar färgen på fälgarna smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 juli 2013 · 3 519 Inlägg

Nu i veckan så skickar Johan min sponsor hem vit plasti dip till mig så jag kan dippa om backspeglarna. Trött på att dom är svarta, och vill ha ett något cleanare look. så vita får dom bli på kåpan smile Har även metallic hemma som läggs på.
Tror han även skulle försöka stressa på dekalfirman som han är i samarbete med så jag får min dekal som ska på vindrutan, sen även få en tröja där det står att jag är sponsrad av Awapandon, som jag kommer att ha på mig vid utställningar och vissa träffar. Så folk vet att det är jag som tillhör bilen, och så kan dom komma och prata med mig ifall dom/ni har funderingar kring olika saker med plasti dip. Eller självklart bara vill snacka lite smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-4a42bf170c7e2f57811a66bec6c9b6dd.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 juli 2013 · 1 705 Inlägg

fysatan va go den färgen e på fälgarna! Hade tänkt göra det på mina fälgar sålänge också, men får bli däck till min istället! ;P

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 juli 2013 · 3 519 Inlägg

figge_stunter skrev:
fysatan va go den färgen e på fälgarna! Hade tänkt göra det på mina fälgar sålänge också, men får bli däck till min istället! ;P

Hehe, ja den är riktigt trevlig smile
Men hojta till sen när du vill dippa så ger jag dig 10% rabatt hos ctwtools.se

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 juli 2013 · 1 705 Inlägg

Mr_M_ skrev:

figge_stunter skrev:
fysatan va go den färgen e på fälgarna! Hade tänkt göra det på mina fälgar sålänge också, men får bli däck till min istället! ;P

Hehe, ja den är riktigt trevlig smile
Men hojta till sen när du vill dippa så ger jag dig 10% rabatt hos ctwtools.se

Har redan 75% på att göra fälgarna Osmile Men tack ändå smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
MrBeskow
2 juli 2013 · 125 Inlägg

Ungefär vad tänker du sälja den för tror du? Är ute efter en golf IV nämligen och din verkar väldigt fin!

Audi A3 (1998)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 juli 2013 · 3 519 Inlägg

MrBeskow skrev:
Ungefär vad tänker du sälja den för tror du? Är ute efter en golf IV nämligen och din verkar väldigt fin!

Vet inte faktiskt. Funderar på att byta in den nästan.
Men kan fundera på det. Beror väl också på om fälgar och stereogrejer ska vara med

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
7 juli 2013 · 3 519 Inlägg

Hänt lite tragiska saker nu så bilen ligger tyvärr på annons! Finns på blocket.
Och tyvärr så tror jag inte det finns något som gör att jag kan behålla bilen.

Har pratat med min sponsor om detta så han vet om allt och gick med på att jag kunde sälja bilen. Så jag bryter mitt kontrakt med honom. Men däremot så är han nöjd med mitt presterande om att göra reklam åt honom, så vad jag än skaffar för bil sen så är han villig att dippa om den. Men tror inte jag kommer att köra en heldipp då.

Så ser läget ut just nu..
På bara 2 dagar har 2000 pers kollat på annonsen:
http://www.blocket.se/vastmanland/Volks … 5.htm?ma=1

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
7 juli 2013 · 357 Inlägg

Trist sad

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
AddeWalle
7 juli 2013 · 38 Inlägg

Fan va synd sad

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
8 juli 2013 · 3 519 Inlägg

TheGhozt skrev:
Fan va synd sad

Sånt som händer.. Man får prioritera ganska mycket som arbetslös hmm

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
MrBeskow
8 juli 2013 · 125 Inlägg

Jag är så otroligt sugen på att lätta den från dina händer så att säga men tyvärr passar det inte för mig just nu att byta upp mig sad

Audi A3 (1998)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
8 juli 2013 · 3 519 Inlägg

MrBeskow skrev:
Jag är så otroligt sugen på att lätta den från dina händer så att säga men tyvärr passar det inte för mig just nu att byta upp mig sad

Det är lugnt. Många som är intresserade och som även skickar PM här.
Men det kommer en kille på onsdag kväll..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
AddeWalle
8 juli 2013 · 38 Inlägg

Mr_M_ skrev:

TheGhozt skrev:
Fan va synd sad

Sånt som händer.. Man får prioritera ganska mycket som arbetslös hmm

Jo förstår dig. Är snart själv arbetslös men kommer behålla bilen.
Kan du inte ha den kvar i familjen da?

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
8 juli 2013 · 3 519 Inlägg

TheGhozt skrev:

Mr_M_ skrev:

TheGhozt skrev:
Fan va synd sad

Sånt som händer.. Man får prioritera ganska mycket som arbetslös hmm

Jo förstår dig. Är snart själv arbetslös men kommer behålla bilen.
Kan du inte ha den kvar i familjen da?

Köpte bilen när jag var arbetslös, samt gjort "allt" med den som arbetslös. Har en liten skuld på den med som jag måste bli av med. Samt att jag börjat prioritera andra saker än en bil. Tänkte ändå sälja den i höst, blev bara lite tidigare än väntat.
Är trött på att åka lågt och trött på att åka till träffar.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
AddeWalle
8 juli 2013 · 38 Inlägg

Mr_M_ skrev:

TheGhozt skrev:

Mr_M_ skrev:

Sånt som händer.. Man får prioritera ganska mycket som arbetslös hmm

Jo förstår dig. Är snart själv arbetslös men kommer behålla bilen.
Kan du inte ha den kvar i familjen da?

Köpte bilen när jag var arbetslös, samt gjort "allt" med den som arbetslös. Har en liten skuld på den med som jag måste bli av med. Samt att jag börjat prioritera andra saker än en bil. Tänkte ändå sälja den i höst, blev bara lite tidigare än väntat.
Är trött på att åka lågt och trött på att åka till träffar.

Okej smile
Bara håller tummarna att du får den för det du vill ha den för och kan betala skulden.

MrBeskow
8 juli 2013 · 125 Inlägg

Jag tycker priset känns vettigt. Bara hoppas det inte finns massa rost under dippen som är på väg fram. Det bör det väl inte vara men det är svårt att veta.

Audi A3 (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang