Slö BMW E46 328 -98

jjpl
9 mars 2013 · 254 Inlägg

Tjena

Har en BMW 328 E46 1998 som har spökat en del i min ägo..

När jag köpte den så tyckte jag den var jävligt slö för en 328a det visade sig att båda katalysatorerna hade gått av i mitten samt att det var felkod på luftmassemätaren och kamaxelgivaren.

Åtgärdade dessa fel och bilen gick som en dröm!

Svarade på gasen så himla lätt.

Nu har den börjat slöa igen tycker jag... Svarar knappt på gasen som den gjorde efter vi åtgärdade, har kollat felkoder igen men det finns inga felkoder i bilen...

Vad fan kan felet vara? Blir galen sad

Jag köpte både lmm och kamaxelgivaren nya och felkoderna försvann efteråt och bilen gick bra men nu sega den som sagt...

Svarar segt på gasen...         

Testade idag att köra utan LMM och bilen som precis som vanligt med urkopplad LMM? Ska den göra de?

Dock om jag rycker LMM när bilen är igång och kopplar dit den igen så dör bilen.

Volvo S70R (1998)
Saab_Guden Gasar tills de rasar!
9 mars 2013 · 173 Inlägg

om bilen går likadant när du kopplar bort LMM som innan  då e de LMM som e kass..

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
Moonfury UNDERGROUND
9 mars 2013 · 649 Inlägg

samma sak h"nde min 535 do va det luftmassamataren som va kas. du moste nollst'lla bilen n'r du monterat en ny for att den inte ska go i nodlaga. obs engelskt tagentbord

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
jjpl
13 mars 2013 · 254 Inlägg

Har redan nollat felkoder... har även märkt att den ibland tuggar längre än normalt  på startmotorn innan den startar.. typ seg startad.. finns inga felkoder....

Volvo S70R (1998)
Moonfury UNDERGROUND
13 mars 2013 · 649 Inlägg

lambason? bränsle pump?

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
jjpl
13 mars 2013 · 254 Inlägg

Ja det finns mycket det kan vara Simon, men gissa sig fram har jag fan ingen lust... Känns så meningslöst eftersom det inte finns några felkoder heller...

Volvo S70R (1998)
sandzoo
13 mars 2013 · 2 071 Inlägg

brukar vara kamaxelgivare/vevaxelgivare (men borde ej vara det om bilen inte visar felkoder) om bilen är lite svårstartad.. men kan vara så enkelt som tändstift smile /service?
hade samma problem som du.. kamaxelgivare/katt/tändspole.. och bilen var slö igen.. bytte stiften.. oj oj.. vilken skillnad smile

Senast redigerat av sandzoo (13 mars 2013)

Sandzoo i da house
Lucifer
13 mars 2013 · 61 Inlägg

Får du mala extra ibland när du startar den låter det som att du har en spökande vevaxelgivare.

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\
Saab_Guden Gasar tills de rasar!
13 mars 2013 · 173 Inlägg

hur ser stifterna ut?
får den tillräckligt me soppa från pumpen? går ojämt?
igensatt soppa filter?
igensatt luftfilter?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
jjpl
13 mars 2013 · 254 Inlägg

Lucifer skrev:
Får du mala extra ibland när du startar den låter det som att du har en spökande vevaxelgivare.

Aa ibland får jag göra det!  Ibland startar den och dör också så jag får starta igen.

Konstigt dock som sagt ingen felkod brukar ju bli de när de e givare som spökar...



Har inte bytt stiften skall testa göra det... Bilen går jämnt och fint annars.

Senast redigerat av alpis (13 mars 2013)

Volvo S70R (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang