Tyngsta fordonet ni har kört och hur mycket låg prislappen på för fordonet?:P

Finnmerchant Oseriös Aktör
4 november 2008 · 592 Inlägg

KHRacing skrev:

Finnmerchant skrev:
http://img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56 … 572914.jpg
Sådant. Stridsvikt 16 ton men den är knappast det tyngsta jag kört... Priset är okänt

grymt cool bild big_smile

rosipovmachine

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
NeonX
4 november 2008 ·

Malm3n skrev:
ja som det står i topicen:D

jag själv håller på för tillfället att lära mig köra en Strf 9040A (Stridsfordon 9040A)

väger 23100kg och kostar lite drygt 23.000.000 kr big_smile

23ton Kälke på is var kul:D

Pffh big_smile Låg på stridsvagnstransport, totalvikt 98ton med stridsvagn 122 lastad....med era små ( men ack så balla ) plåtburkar märktes det knappt att man var lastad wink

Körde lite STRF90, hysteriskt ballt big_smile

Seth
4 november 2008 · 3 354 Inlägg

jösses va vissa har kört. det största jag kört var farsans skogsjan på ca 10-12 ton o kostade 325 000 + moms

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
WannabeeGBG
8 januari 2009 · 44 Inlägg

Kört vet jag inte. Men styrt med 1:e styrman bredvid, ute på havet.
Var på service-uppdrag i Isle Of Grain, England, i slutet på november 2008.
Detta var ombord på TeeKay Shippings LNG, Al Khuwair
Längd: 315,16 m
Bredd: 50,04 m
Höjd: 59,76 m
Bruttovikt: 135.848 metriska ton
Dödvikt: 107.700 metriska ton
Lastar: 220.000 m² flytande metan
Prislapp: Strax över 2.000.000.000:-

http://hem.bredband.net/b510902/al_khuwair/SANY0347.JPG

http://hem.bredband.net/b510902/al_khuwair/SANY0352.jpg

För mer info: http://www.teekay.com/index.aspx?page=v … mo=9360908


För övrigt är detta en av världens största LNG-carriers (Q-flex serien).

Senast redigerat av WannabeeGBG (8 januari 2009)

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!
Ford Mondeo "Titanium X Individual" (2010)
anvandare_12345
8 januari 2009 · 654 Inlägg

Finnmerchant skrev:
http://img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56 … 572914.jpg
Sådant. Stridsvikt 16 ton men den är knappast det tyngsta jag kört... Priset är okänt

SISU? Tror att det är de här som kallas PATGB (Pansarterrängbil) XA180, numera till största del ersatt av PATGB 203.


*Edit: Enligt en löjtnant i Eksjö kostade en PATGB203 i truppverision ca 7-8 miljoner SEK i Sverige, så då borde rimligtvis XA180'n ha legat någonstans runt de pengarna också.

Senast redigerat av danhild (8 januari 2009)

Rquired Allmänt envis
8 januari 2009 · 12 512 Inlägg

WannabeeGBG skrev:
Kört vet jag inte. Men styrt med 1:e styrman bredvid, ute på havet.
Var på service-uppdrag i Isle Of Grain, England, i slutet på november 2008.
Detta var ombord på TeeKay Shippings LNG, Al Khuwair
Längd: 315,16 m
Bredd: 50,04 m
Höjd: 59,76 m
Bruttovikt: 135.848 metriska ton
Dödvikt: 107.700 metriska ton
Lastar: 220.000 m² flytande metan
Prislapp: Strax över 2.000.000.000:-

För övrigt är detta en av världens största LNG-carriers (Q-flex serien).

Nog ingen här inne som slår den tyngden big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
kawiZz RMR-Crew
8 januari 2009 · 478 Inlägg

Ellertz skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/70447/494652_f0aft9.jpg

Detta är det största på hjul ja kört. Runt 80 ton olastad och kostar runt 6-7 mille.

Kört 2st nästan likadana helbuntare, men det var av märket Kalmar, ser likadan ut förrutom att kalmarn har drivhjul som är minst 2,5meter höga.

Vägde nog också runt 80ton olastad.

f.ö så tog det runt 40 arbetstimmar, att bara tvätta den, hade inte varit tvättad sedan -05 och centralsmörjningen hade gjort sitt om man säger så, spolade bara runt skiten hela tiden.

FreddeK
8 januari 2009 ·

Å nu kan jag stoltsera med att jag har kört volvo L350...fan vad stor den är!

Ellertz Norrlänning
9 januari 2009 · 1 453 Inlägg

WannabeeGBG skrev:
Kört vet jag inte. Men styrt med 1:e styrman bredvid, ute på havet.
Var på service-uppdrag i Isle Of Grain, England, i slutet på november 2008.
Detta var ombord på TeeKay Shippings LNG, Al Khuwair
Längd: 315,16 m
Bredd: 50,04 m
Höjd: 59,76 m
Bruttovikt: 135.848 metriska ton
Dödvikt: 107.700 metriska ton
Lastar: 220.000 m² flytande metan
Prislapp: Strax över 2.000.000.000:-

http://hem.bredband.net/b510902/al_khuwair/SANY0347.JPG

http://hem.bredband.net/b510902/al_khuwair/SANY0352.jpg

För mer info: http://www.teekay.com/index.aspx?page=v … mo=9360908


För övrigt är detta en av världens största LNG-carriers (Q-flex serien).

Den måste kosta mycket mer... 2 miljarder är inte så mycket för ett sånt skepp. Räkna med lasten och bränslet så är de nog ett tiotal miljarder.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
dahboy
10 januari 2009 · 1 002 Inlägg

danhild skrev:

Finnmerchant skrev:
http://img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56 … 572914.jpg
Sådant. Stridsvikt 16 ton men den är knappast det tyngsta jag kört... Priset är okänt

SISU? Tror att det är de här som kallas PATGB (Pansarterrängbil) XA180, numera till största del ersatt av PATGB 203.


*Edit: Enligt en löjtnant i Eksjö kostade en PATGB203 i truppverision ca 7-8 miljoner SEK i Sverige, så då borde rimligtvis XA180'n ha legat någonstans runt de pengarna också.

Detta är en sisu och ingen PATGB203.. Denna heter egentligen XA180 eller XA185..
Kostnad för XA180 är 2 miljoner (1988) för bara vagnen.
PATGB203 kostar över 5.6 miljoner.

...
anvandare_12345
10 januari 2009 · 654 Inlägg

dahboy skrev:

danhild skrev:

Finnmerchant skrev:
http://img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56 … 572914.jpg
Sådant. Stridsvikt 16 ton men den är knappast det tyngsta jag kört... Priset är okänt

SISU? Tror att det är de här som kallas PATGB (Pansarterrängbil) XA180, numera till största del ersatt av PATGB 203.


*Edit: Enligt en löjtnant i Eksjö kostade en PATGB203 i truppverision ca 7-8 miljoner SEK i Sverige, så då borde rimligtvis XA180'n ha legat någonstans runt de pengarna också.

Detta är en sisu och ingen PATGB203.. Denna heter egentligen XA180 eller XA185..
Kostnad för XA180 är 2 miljoner (1988) för bara vagnen.
PATGB203 kostar över 5.6 miljoner.

Vad det inte det jag skrev? Att bilden visar en XA180, i Sverige kallad Pansarterrängbil, PATGB, PAnsarTerränGBil XA-180. Se http://mil.se/sv/Materiel-och-teknik/Fo … il-XA-180/
Dessa är gamla och har blivit ERSATTA med PATGB 203, http://mil.se/sv/Materiel-och-teknik/Fo … bil-203-A/

dahboy
10 januari 2009 · 1 002 Inlägg

danhild skrev:

dahboy skrev:

danhild skrev:

SISU? Tror att det är de här som kallas PATGB (Pansarterrängbil) XA180, numera till största del ersatt av PATGB 203.


*Edit: Enligt en löjtnant i Eksjö kostade en PATGB203 i truppverision ca 7-8 miljoner SEK i Sverige, så då borde rimligtvis XA180'n ha legat någonstans runt de pengarna också.

Detta är en sisu och ingen PATGB203.. Denna heter egentligen XA180 eller XA185..
Kostnad för XA180 är 2 miljoner (1988) för bara vagnen.
PATGB203 kostar över 5.6 miljoner.

Vad det inte det jag skrev? Att bilden visar en XA180, i Sverige kallad Pansarterrängbil, PATGB, PAnsarTerränGBil XA-180. Se http://mil.se/sv/Materiel-och-teknik/Fo … il-XA-180/
Dessa är gamla och har blivit ERSATTA med PATGB 203, http://mil.se/sv/Materiel-och-teknik/Fo … bil-203-A/

Jo, det va de visst.. sorry, läste lite slarvigt..

...
Brink88 President över Brinkland
10 januari 2009 · 465 Inlägg

Volvo BM 150E är nog det tyngsta jag kört, Vikt: Tillräckligt för att säga aj om man får den över sig skulle jag tro, och pris vet jag ej, inte så mkt för just den eftersom den ägs av FM

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
anvandare_12345
10 januari 2009 · 654 Inlägg

dahboy skrev:
Jo, det va de visst.. sorry, läste lite slarvigt..

Alla gör vi misstag.... cool

Har du kört någon sådan själv?

dahboy
10 januari 2009 · 1 002 Inlägg

danhild skrev:

dahboy skrev:
Jo, det va de visst.. sorry, läste lite slarvigt..

Alla gör vi misstag.... cool

Har du kört någon sådan själv?

Nej, tyvärr har jag inte de.. Låg inne som transport gb.. Men under remin så vart jag tillsammans med 3 andra killar ansvariga för all service på samtliga fordon på T2.. Då inklusive alla patrior..

Själv då?

...
anvandare_12345
10 januari 2009 · 654 Inlägg

dahboy skrev:

danhild skrev:

dahboy skrev:
Jo, det va de visst.. sorry, läste lite slarvigt..

Alla gör vi misstag.... cool

Har du kört någon sådan själv?

Nej, tyvärr har jag inte de.. Låg inne som transport gb.. Men under remin så vart jag tillsammans med 3 andra killar ansvariga för all service på samtliga fordon på T2.. Då inklusive alla patrior..

Själv då?

Var plutonstrea på Ing2 -> Förare, skytt men mest satt jag som vagnchef i en av de tre som jag hade under mig. Riktigt kul! smile Känner att det börjar bli lite OT.... cool

mange_240
10 januari 2009 · 1 562 Inlägg

scania 124g 470 6*4 + fyraxlat kilafors släp vikt 60ton

WannabeeGBG
10 januari 2009 · 44 Inlägg

Ellertz skrev:

WannabeeGBG skrev:
Kört vet jag inte. Men styrt med 1:e styrman bredvid, ute på havet.
Var på service-uppdrag i Isle Of Grain, England, i slutet på november 2008.
Detta var ombord på TeeKay Shippings LNG, Al Khuwair
Längd: 315,16 m
Bredd: 50,04 m
Höjd: 59,76 m
Bruttovikt: 135.848 metriska ton
Dödvikt: 107.700 metriska ton
Lastar: 220.000 m² flytande metan
Prislapp: Strax över 2.000.000.000:-

http://hem.bredband.net/b510902/al_khuwair/SANY0347.JPG

http://hem.bredband.net/b510902/al_khuwair/SANY0352.jpg

För mer info: http://www.teekay.com/index.aspx?page=v … mo=9360908


För övrigt är detta en av världens största LNG-carriers (Q-flex serien).

Den måste kosta mycket mer... 2 miljarder är inte så mycket för ett sånt skepp. Räkna med lasten och bränslet så är de nog ett tiotal miljarder.

Ja skrev ju de, strax över två miljarder. tongue Har ingen riktig koll faktiskt.
Men denna båt drivs nästan aldrig av någon vanlig diesel-brännolja som vanliga båtar, även om det går.
Oftast så använder man den förångade gasen i tankarna. Så detta är ett "Bifuel"-fartyg.

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!
Ford Mondeo "Titanium X Individual" (2010)
Roundcube
10 januari 2009 · 801 Inlägg

Det tyngsta fordon jag har kört måste va min Audi med kärra efter, med en minigrävare på.

Vikt max 4 ton tongue

blondie666
17 januari 2009 · 4 Inlägg

förra jobbet: containertruck 110 ton (olastad) och kostade 1994 c:a 5 miljoner smile

Nissan skyline R32 GT-R "GODZILLA" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang