Inzane Supra OEM+

Suprabygge med en vision om ett cleant OEM+ stuk. Hellack och singelbygge blev gjort inför 2013. Nu är hon avställd och inställd för nya byggnationer.. :)
  • 120 Följare
  • 51 288 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 november 2013
ToXtreme
30 maj 2013 · 3 627 Inlägg

den såg riktigt fet ut på midnight meet! smile Fast jag tycker den är lite hög för att klassas som stance? Don't you think? wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
P_Hellstrom
31 maj 2013 · 113 Inlägg

Astroid skrev:
Härligt jobb du gjort med bilen! Pren lagd!

Tackar! Kul att höra att andra tycker om det man håller på med också smile

Mvh P

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
P_Hellstrom
31 maj 2013 · 113 Inlägg

ToXtreme skrev:
den såg riktigt fet ut på midnight meet! smile Fast jag tycker den är lite hög för att klassas som stance? Don't you think? wink

Tackar! Jag är helt enig, slängde som du antagligen sett ihop bilen för att hinna till Midnight, så coilsen hade inte rullat en meter innan dess, så nu när dom har fått satt sig kan man styva upp dom lite till och sänka lite lite till, sen är ja nöjd, kanske inte helt stance, mer flush, de kanske du har rätt i wink hoppas det är ok iaf wink



Med vänlig hälsning, P

Senast redigerat av Mr_Inzane (31 maj 2013)

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
LND05
31 maj 2013 · 88 Inlägg

Har aldrig vart ett speciellt stort fan av Supran, tror att det mest beror på att det oftast sätts bodykits på dem som  får bilen att se ut som ett rymdskepp..

Men jag måste säga att din ser riktigt grym ut.
Precis rätt look för den bilen, sjukt bra jobbat.
Fet tummen upp! smile

Volkswagen Scirocco "Hypen" (2009)
ToXtreme
31 maj 2013 · 3 627 Inlägg

Mr_Inzane skrev:

ToXtreme skrev:
den såg riktigt fet ut på midnight meet! smile Fast jag tycker den är lite hög för att klassas som stance? Don't you think? wink

Tackar! Jag är helt enig, slängde som du antagligen sett ihop bilen för att hinna till Midnight, så coilsen hade inte rullat en meter innan dess, så nu när dom har fått satt sig kan man styva upp dom lite till och sänka lite lite till, sen är ja nöjd, kanske inte helt stance, mer flush, de kanske du har rätt i wink hoppas det är ok iaf wink



Med vänlig hälsning, P

Om du får ner han så att däcken precis smyger sig innanför skärmkanterna så är jag nöjd wink Sen, och detta är verkligen en skitsak men såg att torkarplasten var lite blå från den förra lacken, något du tänkt fixa? smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
P_Hellstrom
2 juni 2013 · 113 Inlägg

ToXtreme skrev:

Mr_Inzane skrev:

ToXtreme skrev:
den såg riktigt fet ut på midnight meet! smile Fast jag tycker den är lite hög för att klassas som stance? Don't you think? wink

Tackar! Jag är helt enig, slängde som du antagligen sett ihop bilen för att hinna till Midnight, så coilsen hade inte rullat en meter innan dess, så nu när dom har fått satt sig kan man styva upp dom lite till och sänka lite lite till, sen är ja nöjd, kanske inte helt stance, mer flush, de kanske du har rätt i wink hoppas det är ok iaf wink



Med vänlig hälsning, P

Om du får ner han så att däcken precis smyger sig innanför skärmkanterna så är jag nöjd wink Sen, och detta är verkligen en skitsak men såg att torkarplasten var lite blå från den förra lacken, något du tänkt fixa? smile

Så lågt kommer jag dess värre inte kunna trycka ner den då det är där jag hamnar vid pådrag.. wink
Möjligt en skitsak, men en sån sak man stör sig på, jag har stört mig på den sen ihopmontering, så den står högt på priolistan att fixa, tro mig. Finns en liten vision om en kolfiberhistoria.. wink


Mvh // P

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
P_Hellstrom
2 juni 2013 · 113 Inlägg

Miniupdate:


Det har varit tyst ett tag här nu tyvärr, men det har småpysslats med pärlan ändå, tro mig smile

Hon har iaf nu blivit utrustad med ett nytt sprut, ett MapECU, som är gatmappat, och om möjligt så blev jag ännu mer nöjd efter den upplevelsen, va hon går nu! big_smile

Har även hunnit med ett par träffar.. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39858/39858-30e0b1375e766d534595648002b4fd7e.jpg
Pris för Best Asian på Trestad Center 25/5 (Ja, 2kg PLOPP va tydligen priset..)


Det var allt för nu!



Mvh // Patrik

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
Anton-DekorTeknik
2 juni 2013 · 964 Inlägg

Måste ju varit det bästa priset någonsin!!

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
P_Hellstrom
3 juni 2013 · 113 Inlägg

Anton-DekorTeknik skrev:
Måste ju varit det bästa priset någonsin!!

Haha, helt klart uppskattat.. wink

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
Zrob
3 juni 2013 · 82 Inlägg

Jäääklar vilket lyft du gjort med bilen från köp tills nu, bra jobbat!

Negern3000
7 juni 2013 · 36 Inlägg

Naaj, synd att man kom till Trollhättan så sent, ville ju sett bilen din!
Av de fräschaste och cleanaste suprorna jag sett iaf smile!!

Något nytt att uppdatera med? wink

Supra_robin
7 juni 2013 · 4 663 Inlägg

hur fan kan man ha missat detta projekt?  grymt jobb du gjort, grattis grattis big_smile

P_Hellstrom
8 juni 2013 · 113 Inlägg

Zrob skrev:
Jäääklar vilket lyft du gjort med bilen från köp tills nu, bra jobbat!

Tackar! smile



Negern3000 skrev:
Naaj, synd att man kom till Trollhättan så sent, ville ju sett bilen din!
Av de fräschaste och cleanaste suprorna jag sett iaf smile!!

Något nytt att uppdatera med? wink

Det kommer garanterat fler tillfällen. Tackar för ditt fina betyg, kul att höra! big_smile
Uppdateringarna är begränsade för tillfället, försöker bruka bilen det som hinns med men tyvärr har det inte blivit något skruvat på ett tag.



Supra_robin skrev:
hur fan kan man ha missat detta projekt?  grymt jobb du gjort, grattis grattis big_smile

Haha, det kan jag inte svara för tyvärr wink Men tack iaf!


Mvh Patrik

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
Snowgubben
8 juni 2013 · 104 Inlägg

Sjukt grym bil! Såg den förra helgen vid skeppsviken och blev riktigt imponerad! Hoppas verkligen man får se mer utav den i sommar! smile

Volvo 940 "White" (1997)
BMW 530D M-sport "Biiil" (2006)
Vikingson avdankad vietnam veteran
9 juni 2013 · 325 Inlägg

riktigt trevligt att få se den själv i fredags, sååå jävla clean!! du vet inte vart det finns bilder från vårat lilla torp möte eller? smile

P_Hellstrom
2 augusti 2013 · 113 Inlägg

Update!

Här har det inte blivit mycket skrivit det sista..
Men det är ju säsong! bilen ska användas och det finns begränsat med tid för varken garage eller dator.. wink

MEN! va iaf iväg på en fotosession idag men Andreas Xro Johannesson, Xro här på garaget, idag! mycket trevligt!

Här kommer ett axplock av va dagen gav.. smile

https://www1.garaget.org/archive/40/39858/265170/large_265170-3188272.jpg


https://www1.garaget.org/archive/40/39858/265170/large_265170-3188265.jpg


På återseende!

Mvh // Patrik

Senast redigerat av Mr_Inzane (26 oktober 2013)

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
golfmk_3 Putsnörd!
2 augusti 2013 · 277 Inlägg

Så galet snygg! Måste vara en av de snyggaste Suprorna som rullar, iallafall på utsidan smile
Jag vill se lite bilder på hur inredningen ser ut & fråga om du kanske har planer på att sy om originalinredningen så att den matchar utsidan? smile Återigen, mycket vacker!

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)
Supra_robin
2 augusti 2013 · 4 663 Inlägg

sjukt läcker big_smile

P_Hellstrom
26 oktober 2013 · 113 Inlägg

golfmk_3 skrev:
Så galet snygg! Måste vara en av de snyggaste Suprorna som rullar, iallafall på utsidan smile
Jag vill se lite bilder på hur inredningen ser ut & fråga om du kanske har planer på att sy om originalinredningen så att den matchar utsidan? smile Återigen, mycket vacker!

Tackar! kul att höra. inredningen är inte påbörjad ännu, men nu är hon ju inställd i garaget för nya ombyggnationer.. wink
vi får dock se va det blir, några idéer?



Supra_robin skrev:
sjukt läcker big_smile

Thanks! smile

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
P_Hellstrom
26 oktober 2013 · 113 Inlägg

Dags för en update igen va..? smile

Länge sedan det hände något här inne nu, men det har varit lite mycket det sista smile
Nu är hon iaf inställd och avställd för säsongen sedan en månad tillbaka ungefär, inte mycket som hänt med hon ännu dock.

Men vilken säsong! big_smile mycket härligt häng och många sköna mil har betats av smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39858/39858-bd4f6041cfa019114fe1d37799949f10_large.jpg
här står hon å inväntar nya byggnationer..wink


Vad som komma skall är ännu väldigt oklart, inredningen skall få sig en omgång iaf.
En vision var att gå på motorrummet rejält också, med en rejäl uppfrächning.


Någon som har några idéer får gärna dela med sig av tankar och funderingar, alltid kul att höra smile


blir en sväng till garaget nu i helgen iaf, så får vi se va som händer big_smile

Kolla gärna in mitt Projekt: Inzane Supra goes OEM+
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang