Har dom noll koll på besiktningen?

Johan85 Avstängd
12 april 2013 · 1 418 Inlägg

Henrik-N skrev:

Johan85 skrev:

Henrik-N skrev:

de va de dummaste jag läst idag, skaffa dig nå vettigt å göra istället.!

vad kostar det då? så vitt ja vet ja så kostar ett byte av en autlåda 20-25.000kr på volvo ink utbyteslåda till bilar 01 och upp

Det är ditt tröttsamma snack om "alla vet". skaffa dig något vettigt istället för att klanka ner på en besiktningsman som inte kunde priset på kronan !

tänk om det vart gamle nils på 70år han lurat i grejer?

Janneutanb
12 april 2013 · 7 271 Inlägg

Johan85 skrev:

Henrik-N skrev:

Johan85 skrev:

vad kostar det då? så vitt ja vet ja så kostar ett byte av en autlåda 20-25.000kr på volvo ink utbyteslåda till bilar 01 och upp

Det är ditt tröttsamma snack om "alla vet". skaffa dig något vettigt istället för att klanka ner på en besiktningsman som inte kunde priset på kronan !

tänk om det vart gamle nils på 70år han lurat i grejer?

Då blir han överlycklig när han kommer till volvo och dom säger att det kostar hälften!

tc3e
12 april 2013 · 165 Inlägg

Inte för att jag kan volvo bilarna.. men hur fan lyckas han se att utrampningslagret läcker? och då undrar jag va läcker den skiten för nått ?

Johan85 Avstängd
12 april 2013 · 1 418 Inlägg

nixon89 skrev:

Johan85 skrev:

Brains skrev:
Det är typ som att fråga en veterinär vad det skulle kosta för sjukhuset att laga ditt brutna ben...
Har du aldrig gissat fel förr?

alla fordonsintresserade vet att det inte kostar 20.000kr att byta koppling på en s60 på volvoverkstad....

Jasså det gör alla bilintresserade? Jag kör själv en volvo och hade inte en susning om det? Så du säger mer eller mi dre att varje individ som är bilintresserad är automatiskt ett vandrande lexikon över priser på diverse reperationer? Skärp dig. Den gissningen mannen gjorde vart kanske hög men ändå en gissning.
Onödigt diskussions ämne.

har man en bil så brukar man kolla upp lite så man vet vad saker kan kosta som service, kopplingsbyte, kamremsbyten och annat slitage

Henrik-N
12 april 2013 · 450 Inlägg

Johan85 skrev:

Henrik-N skrev:

Johan85 skrev:

vad kostar det då? så vitt ja vet ja så kostar ett byte av en autlåda 20-25.000kr på volvo ink utbyteslåda till bilar 01 och upp

Det är ditt tröttsamma snack om "alla vet". skaffa dig något vettigt istället för att klanka ner på en besiktningsman som inte kunde priset på kronan !

tänk om det vart gamle nils på 70år han lurat i grejer?

OK vad spelar de för roll? då hand vänt sig till en verkstad hade han bara blivit glad om priset varit lägre.


Men alltså vad är de för jävla diskussion. urlöjligt och jäkligt tröttsamt att man ens får starta såna här skittrådar.

nixon89 klabbarpan
12 april 2013 · 3 041 Inlägg

Johan85 skrev:

Henrik-N skrev:

Johan85 skrev:

vad kostar det då? så vitt ja vet ja så kostar ett byte av en autlåda 20-25.000kr på volvo ink utbyteslåda till bilar 01 och upp

Det är ditt tröttsamma snack om "alla vet". skaffa dig något vettigt istället för att klanka ner på en besiktningsman som inte kunde priset på kronan !

tänk om det vart gamle nils på 70år han lurat i grejer?

Vad är det han har lurat? Han sa vad han trodde det skulle kosta. Käre nils får la ändå ta sig till verkstaden å få det åtgärdat eller hur? Då får han ju konkret uppgift där.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Janneutanb
12 april 2013 · 7 271 Inlägg

Johan85 skrev:

nixon89 skrev:

Johan85 skrev:
alla fordonsintresserade vet att det inte kostar 20.000kr att byta koppling på en s60 på volvoverkstad....

Jasså det gör alla bilintresserade? Jag kör själv en volvo och hade inte en susning om det? Så du säger mer eller mi dre att varje individ som är bilintresserad är automatiskt ett vandrande lexikon över priser på diverse reperationer? Skärp dig. Den gissningen mannen gjorde vart kanske hög men ändå en gissning.
Onödigt diskussions ämne.

har man en bil så brukar man kolla upp lite så man vet vad saker kan kosta som service, kopplingsbyte, kamremsbyten och annat slitage

Nej?
Köper jag en bil så ringer jag inte frågar vad diverse random grejer skulle kosta att byta...
Eventuellt att man kollar vad nästa service kostar, KANSKE.

Och om man nu kollar upp sånt, varför var du tvungen att fråga besiktningsmannen?!

Senast redigerat av Brains (12 april 2013)

Henrik-N
12 april 2013 · 450 Inlägg

Johan85 skrev:

nixon89 skrev:

Johan85 skrev:

alla fordonsintresserade vet att det inte kostar 20.000kr att byta koppling på en s60 på volvoverkstad....

Jasså det gör alla bilintresserade? Jag kör själv en volvo och hade inte en susning om det? Så du säger mer eller mi dre att varje individ som är bilintresserad är automatiskt ett vandrande lexikon över priser på diverse reperationer? Skärp dig. Den gissningen mannen gjorde vart kanske hög men ändå en gissning.
Onödigt diskussions ämne.

har man en bil så brukar man kolla upp lite så man vet vad saker kan kosta som service, kopplingsbyte, kamremsbyten och annat slitage

vad snackar du för jäkla skit. jag äger olika fordon hela tiden bilar som mc och jag skiter fullständligt i reparations kostnader hit och dit utan köper de jag vill ha och åtgärdar de som behövs och betalar glatt oavsett prislapp på rep!

han kanske är lika, sparar energin på roligare ting, vilket man inte kan säga om dig !

SportPilot Ubåtsingenjör
12 april 2013 · 7 232 Inlägg

Johan85 skrev:

Henrik-N skrev:

Johan85 skrev:

vad kostar det då? så vitt ja vet ja så kostar ett byte av en autlåda 20-25.000kr på volvo ink utbyteslåda till bilar 01 och upp

Det är ditt tröttsamma snack om "alla vet". skaffa dig något vettigt istället för att klanka ner på en besiktningsman som inte kunde priset på kronan !

tänk om det vart gamle nils på 70år han lurat i grejer?

men han har väl för fan inte lurat någon ? han sa vad han TRODDE att det skulle kosta att fixa ... kör till en verkstad så får du veta vad det kostar, inte fan vet de på besiktiningen det.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Johan85 Avstängd
12 april 2013 · 1 418 Inlägg

CHEEVA skrev:

Johan85 skrev:

Henrik-N skrev:

Det är ditt tröttsamma snack om "alla vet". skaffa dig något vettigt istället för att klanka ner på en besiktningsman som inte kunde priset på kronan !

tänk om det vart gamle nils på 70år han lurat i grejer?

men han har väl för fan inte lurat någon ? han sa vad han TRODDE att det skulle kosta att fixa ... kör till en verkstad så får du veta vad det kostar, inte fan vet de på besiktiningen det.

då ska han väll säga det och inte dra till med fantasisummor?smile

Johan85 Avstängd
12 april 2013 · 1 418 Inlägg

Brains skrev:

Johan85 skrev:

nixon89 skrev:

Jasså det gör alla bilintresserade? Jag kör själv en volvo och hade inte en susning om det? Så du säger mer eller mi dre att varje individ som är bilintresserad är automatiskt ett vandrande lexikon över priser på diverse reperationer? Skärp dig. Den gissningen mannen gjorde vart kanske hög men ändå en gissning.
Onödigt diskussions ämne.

har man en bil så brukar man kolla upp lite så man vet vad saker kan kosta som service, kopplingsbyte, kamremsbyten och annat slitage

Nej?
Köper jag en bil så ringer jag inte frågar vad diverse random grejer skulle kosta att byta...
Eventuellt att man kollar vad nästa service kostar, KANSKE.

Och om man nu kollar upp sånt, varför var du tvungen att fråga besiktningsmannen?!

nu skiter ju inte ja pengar så brukar kolla vad slitage delar kostar innan ja byter bil då man får räkna med dom i budgeten:)

SportPilot Ubåtsingenjör
12 april 2013 · 7 232 Inlägg

Johan85 skrev:

CHEEVA skrev:

Johan85 skrev:
tänk om det vart gamle nils på 70år han lurat i grejer?

men han har väl för fan inte lurat någon ? han sa vad han TRODDE att det skulle kosta att fixa ... kör till en verkstad så får du veta vad det kostar, inte fan vet de på besiktiningen det.

då ska han väll säga det och inte dra till med fantasisummor?smile

han sa vad han trodde ? alla kan väl få tro ? du vet man måste inte veta för att få tro

Senast redigerat av CHEEVA (12 april 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
rickylicious Webbutvecklare
12 april 2013 · 2 369 Inlägg

Jag hoppas att du skojar med oss? tongue

Du frågar en besiktningsman vad han TROR att det kostar att byta något på en bil, han svarar att det NOG kostar runt 20 000 (som inte är en dålig gissning?), och du känner dig så brutalt lurad att du måste hem och starta en GORG-tråd om det? Där du dessutom snackar skit om någon som inte gjort något annat än sitt jobb och svarat så gott han kan på dina korkade frågor...?

Du är nog för övrigt väldigt ensam om att kolla upp vad det kostar att byta urtrampningslagret på en bil innan du köper den....

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Johan85 Avstängd
12 april 2013 · 1 418 Inlägg

CHEEVA skrev:

Johan85 skrev:

CHEEVA skrev:

men han har väl för fan inte lurat någon ? han sa vad han TRODDE att det skulle kosta att fixa ... kör till en verkstad så får du veta vad det kostar, inte fan vet de på besiktiningen det.

då ska han väll säga det och inte dra till med fantasisummor?smile

han sa vad han trodde ? alla kan väl få tro ? du vet man måste inte veta för att få tro

ja säger aldrig summor utan att veta till nån irl:) men trashankarna på besiktningen kan säga massa skumma grejer:)

rickylicious Webbutvecklare
12 april 2013 · 2 369 Inlägg

Johan85 skrev:

CHEEVA skrev:

Johan85 skrev:

tänk om det vart gamle nils på 70år han lurat i grejer?

men han har väl för fan inte lurat någon ? han sa vad han TRODDE att det skulle kosta att fixa ... kör till en verkstad så får du veta vad det kostar, inte fan vet de på besiktiningen det.

då ska han väll säga det och inte dra till med fantasisummor?smile

Vadå fantasisummor?

Du frågade en person som inte jobbar på en verkstad vad han TROR att något kostar, och han gav dig ett svar?

Vill du ha ett 100% korrekt svar så får du väl för tusan vända dig till någon som jobbar med det, det förstår ju vem som helst. Du som försöker framstå som så jäkla smart med att du har kollat upp vad varenda bult på din bil kostar att byta borde väl förstå det...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Johan85 Avstängd
12 april 2013 · 1 418 Inlägg

rickylicious skrev:
Jag hoppas att du skojar med oss? tongue

Du frågar en besiktningsman vad han TROR att det kostar att byta något på en bil, han svarar att det NOG kostar runt 20 000 (som inte är en dålig gissning?), och du känner dig så brutalt lurad att du måste hem och starta en GORG-tråd om det? Där du dessutom snackar skit om någon som inte gjort något annat än sitt jobb och svarat så gott han kan på dina korkade frågor...?

Du är nog för övrigt väldigt ensam om att kolla upp vad det kostar att byta urtrampningslagret på en bil innan du köper den....

nu kollar man inte upp en sån sak som att byta urtrampningslagret utan hela kopplingspaketet MED urtrampningslagret men det va svårt att förståhmm

patrikke
12 april 2013 · 1 749 Inlägg

tc3e skrev:
Inte för att jag kan volvo bilarna.. men hur fan lyckas han se att utrampningslagret läcker? och då undrar jag va läcker den skiten för nått ?

Det är jag intresserad av att veta med.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
OpelP1
12 april 2013 · 1 412 Inlägg

Johan85 skrev:

CHEEVA skrev:

Johan85 skrev:

tänk om det vart gamle nils på 70år han lurat i grejer?

men han har väl för fan inte lurat någon ? han sa vad han TRODDE att det skulle kosta att fixa ... kör till en verkstad så får du veta vad det kostar, inte fan vet de på besiktiningen det.

då ska han väll säga det och inte dra till med fantasisummor?smile

Detta måste ju varit en stor tragedi i ditt liv tydligen.

Johan85 Avstängd
12 april 2013 · 1 418 Inlägg

rickylicious skrev:

Johan85 skrev:

CHEEVA skrev:

men han har väl för fan inte lurat någon ? han sa vad han TRODDE att det skulle kosta att fixa ... kör till en verkstad så får du veta vad det kostar, inte fan vet de på besiktiningen det.

då ska han väll säga det och inte dra till med fantasisummor?smile

Vadå fantasisummor?

Du frågade en person som inte jobbar på en verkstad vad han TROR att något kostar, och han gav dig ett svar?

Vill du ha ett 100% korrekt svar så får du väl för tusan vända dig till någon som jobbar med det, det förstår ju vem som helst. Du som försöker framstå som så jäkla smart med att du har kollat upp vad varenda bult på din bil kostar att byta borde väl förstå det...

ja jag frågade han för skojsskull och han spåra? sen gällde det ju inte min bil?wink

rickylicious Webbutvecklare
12 april 2013 · 2 369 Inlägg

Johan85 skrev:

CHEEVA skrev:

Johan85 skrev:

då ska han väll säga det och inte dra till med fantasisummor?smile

han sa vad han trodde ? alla kan väl få tro ? du vet man måste inte veta för att få tro

ja säger aldrig summor utan att veta till nån irl:) men trashankarna på besiktningen kan säga massa skumma grejer:)

Hittills i denna tråden har du ju haft fel rätt många gånger om det mesta, du vet det va? Du var ju säker på att det krävdes en viss utbildning för att börja jobba på bilprovningen, ska vi starta en tråd och trashtalka dig för att du är ett pucko som blåser folk och pratar "fantasiutbildningar"? tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang