Värt att köpa m3?

fluppidupp ...
7 juli 2013 · 757 Inlägg

CHEEVA skrev:

robzter skrev:

Busgrabb skrev:
Finns ingen sån motor i en V50... roll

ja eller vad det är för jävla motor tongue kollade lite snabbt. 9 lök i försäkring iaf. automat och kombi. har ingen koll på volvo men var sugen på en lite mindre kombi med automat och då föll dom in rätt bra i pris men löjlig premie. för det lilla man fick

så det där med försäkringarna är fan helt sjukt födelat. att köpa en lite nyare säkrare och normal bil ska ju vara billigare att äga men så är inte fallet. vart istället en E39 touring och halförsäkring=mer pengar till sjuan tongue

mer pengar till "7an" och en bättre bruksbil smile win win

precis. större , tysk och mer utrustning smile drar säkert lite mer men vafan tongue inte så det skiljer mycket om man slår ut det.

Senast redigerat av robzter (7 juli 2013)

fluppidupp ...
7 juli 2013 · 757 Inlägg

Busgrabb skrev:

robzter skrev:

Busgrabb skrev:

Finns ingen sån motor i en V50... roll

ja eller vad det är för jävla motor tongue kollade lite snabbt. 9 lök i försäkring iaf. var dock inte T5 utan modellen under tongue automat och kombi. så det där med försäkringarna är fan helt sjukt födelat. att köpa en lite nyare säkrare och normal bil ska ju vara billigare att äga men så är inte fallet. vart istället en E39 touring och halförsäkring=mer pengar till sjuan tongue

Är nog en 2.4i du menade wink
Volvo av nyare modell är faktiskt lite för dyra att försäkra kan jag hålla med om, om man ser till vad det är för bil.
Finns bilar som är betydligt mera poppis som busbil och körs som fan som kostar mindre.

jo och där borde faktiskt bolagen ha skit för att det går fan inte köpa en vettig brukis utan att betala skjortan.

xXSammy
8 juli 2013 · 6 576 Inlägg

robzter skrev:
jo och där borde faktiskt bolagen ha skit för att det går fan inte köpa en vettig brukis utan att betala skjortan.

Klart rx7an är billigare, mycket äldre bil som de löser in direkt om det händer något. V50n har haft många försäkringärenden med Abspumpen också som höjer maskinskadan.

De/Dem
fluppidupp ...
8 juli 2013 · 757 Inlägg

Malheus skrev:

robzter skrev:
jo och där borde faktiskt bolagen ha skit för att det går fan inte köpa en vettig brukis utan att betala skjortan.

Klart rx7an är billigare, mycket äldre bil som de löser in direkt om det händer något. V50n har haft många försäkringärenden med Abspumpen också som höjer maskinskadan.

nej riktigt så är det inte. det är faktiskt trafiken som drog upp det. inte tillägget för hel och halv.

rickylicious Webbutvecklare
8 juli 2013 · 2 369 Inlägg

Janken skrev:

rickylicious skrev:

Janken skrev:

Var bara tvungen att anmärka på det du skrev, du lämnade så att säga, helt öppet mål.

Klart att det kostar mer än bara t ex lån när det gäller bilägande, men är man så naiv så man inte förstår det så vettefan om man inte ska köpa busskort istället.

PÖSS!.

Hade trådskaparen haft 100% koll på allt så hade denna tråden inte existerat, eller hur? Hade alla haft 100% koll så hade vi inte behövt forumet överhuvudtaget smile

Men nu finns det ett forum, och det finns dom som ställer frågor. Många är naiva, men många är även bara osäkra och ställer därför olika frågor. Det finns många trådar där folk frågat om råd angående banklån osv till en ny bil. "Jag har råd att amortera si och så", men när man börjar räkna ägande, reparerande, värdeminskning osv så är det tyvärr något som många inte tänker på. Några av dessa personer kanske borde åka buss, men dom flesta behöver bara ett vänligt svar för att få upp ögonen på vad dom mer behöver räkna på. smile

Ska du inte göra något annat än att sitta och anmärka på skitsaker (som alla utom du verkar förstå...) så är du inte mycket till hjälp, och du blir vad man brukar kalla "ett troll" som tillför lika mycket som en fis i en hiss. Så vad gör du ens i forumet när du inte är här för att hjälpa till?

Och vad gör det om man lämnar "öppet mål" när du ändå sitter på bänken i matchen och skriker random ord rakt ut i tron om att du är rolig?

Skummade bara igenom det du skrev nu, men oj j*vlar va känslig man kan vara då?. Kan man inte ta ett skämtsamt mothugg när man skriver något "direkt" felaktigt så har man definitivt inget på ett forum att göra.
Att jag inte hjälpte till nämnvärt i denna tråd må så vara.
Bu hu.

Du får gärna läsa igenom alla mina foruminlägg här genom åren.

Ha en fin kväll!.
/Janken

Jaha, du har alltså en hel samling med inlägg där du måste ge "skämtsamma" mothugg på andras inlägg? Det är typ det som är definitionen av att vara ett troll...... Så jag klarar mig nog utan att läsa igenom din gamla repertoar av "skämt", men tack ändå...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
8 juli 2013 · 296 Inlägg

Har du råd så köp! Har du det inte så ge fan i att köpa en M3a. Svårare är det inte , om det är värt det vet bara du! Alla prioriterar vi olika..

Det blir som det blir!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang