Fick tillbaka kolvarna idag från planing, tror det kan bli riktigt bra! Sniffat tag i en kkk24 med ska se hur det går med den affären.
Medveten om att du förlorar lite vrid och kanske kan få lite för mycket kompsänkning genom att plana dom istället för att fräsa ut ventilgropar men det läste jag först på om efter ingreppet och att hitta någon som kan fräsa det kostar en hel del pengar, speciellt för mig som inte har några...
Inte vart superaktiv men monterade ihop kolvar, kolvringar och liknande idag så skulle låna ett kolvringsvertyg av en kompis imorgon så bottendelen är kvar så får jag ta toppen i helgen. Satte lite press på mig själv och bokade en besiktningstid siste maj med så då ska bilen vara helt klar för sommarens bravader.
Lite svårt att göra uppdateringar då jag inte har någon kamera längre men har hänt en hel del nu iallafall! Bottendelen är helt klar och bilen är nere i verkstaden. Har börjat fixa i motorutrymmet, rensar fästen jag inte behöver och svetsar igen alla onödiga hål så det blir snyggt. hittat lite rost i ena fjädertornet och i batteribaljan så ska fixa det med. Just nu står den med hela fronten riven och upptvättad riktigt med svinto men saknar en del bilder tyvärr men får ta och bjuda på det jag har!
Gjort lite grejer, har lite väl lätt att komma på sidospår när jag är i verkstaden men tyvärr tar dessa småsaker lång tid om man vill ha det bra. tror jag har lagt 2 timmar bara att leta nya bultar denna veckan.
Byggt ett nytt kylarfäste då intercoolern gjorde så att kylarbalken flyttades upp en liten bit, förstod såhär i efterhand att det hade gått mycket snabbare att bygga nya ic fästen... Men det är ju inte lika kul.
Sen har det mest varit montering av lite småsaker. Har byggt ett bättre batterifäste än orginal samt införskaffat ett lite finare banner batteri med men har inga bilder på detta just nu.
Har även fått hem min beställning från KL-racing med nya topplocksbultar och kamremmen, kom på efteråt att jag glömde tändstift bara...
Kommer bilder tagna med riktig kamera imorgon, tog en massa idag men har tyvärr ej fått bilderna av min kamrat som äger en fotografmaskin som är några steg vassare än min. (om du ser detta kan du lägga upp bilderna själv bara.
Tyvärr krabbade det till sig lite när bilderna överfördes till datorn så var bara dessa som överlevde. Kan även påpeka att jag har jobbat med elen nu i några dagar, tar en jävlans massa tid att löda alla konstiga skarvar och liknande skit.
Har en bild på ett riktigt skräckexempel på kabeln från triggern.
Motorn är i! Även hela fronten är monterad. Imorgon ska dock motorn ur igen för klantarsle som jag är stog jag med trågsilen i nären efter bytet och undrade varför i hela helvetet den inte satt i tråget.
Tjenare! som ni kanske förstår har det stått lite stilla men oljesilen är check! även en ny vattenpump är beställd och lite roliga prylar med, typ en sinterlamell så jag kan köra med m90 lådan och lite liknande. Blev lite rädd att jag inte hinner få klart den tills körkortet så har en vinterbil på gång, mer info kommer imorgon då jg kommer hem från körskolan!
Lämpligt att du skrev just nu! Har stått still sedan augusti men rullade in den idag och monterade i motorn och lite andra småsaker!
Hade de på känn hahah, nae men de e ju gött att det händer nått
Fixade lite idag med, skruvade dit insuget, kollade lite el och sen snodde jag bagagelucka och motorhuv från vinterbilen då de var bra mycket fräschare! Mestadels av dagen försvann dock till att städa garage...