Octavia rs startar inte i solen???

D_C
15 augusti 2013 · 101 Inlägg

Min Skoda Octavia Rs 07 har börjat vägra starta när den har stått i solen ett tag så de blivet riktigt varmt inne i coupen. När ja vrider om nyklen  börjar motorn veva igång som den ska men den tänder inte igång.
På morgonen kvällen eller om bilen bara få stå i skugga är det aldrig några problem.
Går även bra att köra ute soliga dagar så länge man har ac igång så de inte blir öken i bilen.
Men så fort den stått i solen och stekt startar den inte.
Nu till de konstiga.... Sätter ja i nyklen och vrider till näst sista steget så ser ja redan då om bilen inte kommer att starta genom att esp lampan i instrument panelen inte lyser tillsammans med alla andra lampor som lyser när man vrider på tändningen, Trycker ja på panelen snett under ratten på vänster sida så hör ja att de klickar till någonstans och esp lampan börjar lysa som den ska. Då går de att starta så länge jag håller de trycket men släpper ja dör bilen igen...?
Mycket konstigt betende.
Annars är de aldrig några problem att få igång den, Inga felkoder visas häller och bilen går som en klocka för övrigt.
Är väldigt tacksam om jag kunde få hjälp med detta problem.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 augusti 2013 · 13 736 Inlägg

nog dax att byta brytaren på baksidan av tändningslåset nog det som gör att det strular.  ganska billig fix om du kan meka själv smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
D_C
15 augusti 2013 · 101 Inlägg

Growe skrev:
nog dax att byta brytaren på baksidan av tändningslåset nog det som gör att det strular.  ganska billig fix om du kan meka själv smile

Tror du det kan vara så enkelt att det är den som krånglar? Där ja trycker på panelen är nämligen på andra sidan än där täningslåset sitter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang