Audi Quattro -RS "Timeattack"

The making of a Timeattack competition car
  • 128 Följare
  • 60 665 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 januari 2015
Wildstlye
30 november 2014 · 185 Inlägg

Jobbar för fullt, rattstågen är förlängd och klar behöver bara åka och köpa lite lager imorgon!

dragit på första lagret klarlack på bakluckan också !

http://forumbilder.se/DEM7O/kolfiber.jpg

Wildstlye
3 december 2014 · 185 Inlägg

så äntligen har jag fått hemma min lilla turbo smile hoppas den ger mer än 200 hk iaf smile

undrar när jag får fullt laddtryck på min maskin med denna , någon som vågar sig på att gissa ?

Stort tack till Turbodynamics.co.uk
http://forumbilder.se/DETBU/turbp.jpg

Senast redigerat av Wildstlye (3 december 2014)

Lohman wtf.
4 december 2014 · 85 Inlägg

jävlar...wtf.. typ sent?

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."
Wildstlye
13 december 2014 · 185 Inlägg

haha ja jag har faktist ingen aning , hoppas på runt 4600-4700

Wildstlye
13 december 2014 · 185 Inlägg

jag jobbar vidare med bilen , fullt fart i verkstan varje dag , stressigt att jobba ensam hela tiden men det är väl bara att bita ihop smile

Va på ett besök hos min Sponsor Dahlbäck Racing i måndags , de bjöds på gofika och vi pula lite med kompisens golf , blev en vägning och de ser ju lovande ut dock tom tank mm

http://forumbilder.se/DEUAU/corner-weight.jpg
912 KG smile


Donatorbilen står på lyften för att sågas ner , hela bakändan ska på min b3 smile

http://forumbilder.se/DEUAU/saga.jpg

Sen har jag pluggat vidare på Aerodynamic området och försökt räkna ut en bra end plate tagit lite inspiration från Tilton Interiors EVO , dom kan ju åka fort så borde ju inte vara ute i kylan med mina ideér då ?

http://forumbilder.se/DEUAV/end-plate.jpg
blir givetvis avgjuten i kolfiber

Jobbar med allt kolfiber som finns just nu mellanslip innan sista lagret klarlack
http://forumbilder.se/DEUAV/kol-12.jpg

har fått hem min widebody front också ! den blir nog bra med en kolfiber splitter under och ett par canard vingar !

http://forumbilder.se/DEUAV/front-wide.jpg

Wildstlye
16 december 2014 · 185 Inlägg

Nu är de dags att få ihop dom 2 bilarna , började med att kapa ner donatorbilen , sen kapa jag i min 90 kaross .

typ såhär

http://forumbilder.se/DEUKG/kapa1.jpg

sen va de dags att passa in kaross delarna mot varandra , ej klart på bilden , men här ser man lite hur de kommer seut , bilen blir totalt ca 11 cm längre bakom rutan , enda krångliga är hjulhusen går inte ihop med varandra så här blir de lite pussel innan de är komplett men inget jätte avancerat , tror iaf jag är först att göra såhär ? vet ingen som har en b3 med b4 bakända ? , fördelen eller kanske nackdel är att jag får en b4 med mc persson , fördel för mig då jag redan har stötdämpare och bakvagn för mc persson

http://forumbilder.se/DEUKG/svetsa-1.jpg

sonken91
16 december 2014 · 310 Inlägg

Kommer din kolfiber lucka passa nu då?

Wildstlye
16 december 2014 · 185 Inlägg

sonken91 skrev:
Kommer din kolfiber lucka passa nu då?

haha vem vet big_smile passar den inte nu lovar jag att det blir plasman och den största biten kvar av bilen kommer vara 10x10 cm !

Senast redigerat av Wildstlye (16 december 2014)

sonken91
16 december 2014 · 310 Inlägg

Wildstlye skrev:

sonken91 skrev:
Kommer din kolfiber lucka passa nu då?

haha vem vet big_smile passar den inte nu lovar jag att det blir plasman och den största biten kvar av bilen kommer vara 10x10 cm !

Haha smile känner en som slog sönder bilen med slägga wink
Vilken bil har du gjort luckan efter? B3 har väll kortare bakparti?

Wildstlye
17 december 2014 · 185 Inlägg

sonken91 skrev:

Wildstlye skrev:

sonken91 skrev:
Kommer din kolfiber lucka passa nu då?

haha vem vet big_smile passar den inte nu lovar jag att det blir plasman och den största biten kvar av bilen kommer vara 10x10 cm !

Haha smile känner en som slog sönder bilen med slägga wink
Vilken bil har du gjort luckan efter? B3 har väll kortare bakparti?

Jag det är därför jag måste byta till b4, fick nått hjärnsläpp när den skulle gjutas så lämnade min b4 lucka för avgjutning , han la ner typ 50 timmar på luckan med pluggar i 2 delar å massa skit , så kunde inte med att be han göra en ny så därför blir de b4 bakända på min b3a

sonken91
17 december 2014 · 310 Inlägg

Wildstlye skrev:

sonken91 skrev:

Wildstlye skrev:

haha vem vet big_smile passar den inte nu lovar jag att det blir plasman och den största biten kvar av bilen kommer vara 10x10 cm !

Haha smile känner en som slog sönder bilen med slägga wink
Vilken bil har du gjort luckan efter? B3 har väll kortare bakparti?

Jag det är därför jag måste byta till b4, fick nått hjärnsläpp när den skulle gjutas så lämnade min b4 lucka för avgjutning , han la ner typ 50 timmar på luckan med pluggar i 2 delar å massa skit , så kunde inte med att be han göra en ny så därför blir de b4 bakända på min b3a

Jaså på så vis, trodde först du på ner all tid bara där att få bredare skärmar.. hehe.

Wildstlye
17 januari 2015 · 185 Inlägg

Går lite framåt ibland smile , ikväll får ni bilder på vinge + fästen samt endplats i kolfiber big_smile

jacobsson96
31 mars 2015 · 100 Inlägg

Wildstlye skrev:
sådär , har varit lite halv mycket jobb senaste så inte hunnit så mycket i garaget , men nu har de tagit lite fart igen , Beställt motor delar och block och topp ska in på måndag till Engson Motor , lämnar nog över hela ansvaret över motorn denna gång , jag bygger iaf för 1000whp tänkte kanske köra på runt 700whp i Timeattack sen.

köpte på mig ett bättre beggat insug modell CP - SERVICE med 80mm spjäll , dessa insug leverar bra med mos och en skaplig botten ihop med ett par fina kamaxlar smile
http://forumbilder.se/DC6KO/20140315-122052.jpg

sen har fortsatt med att slipa alla skarvar på bilen och fortsatt med svetsningar .

http://forumbilder.se/DC6KO/20140315-122006.jpg

bagage utrymmet är typ klart , ska in lite fästen för tank och kylare mm , sen ska diffusorn sitta mellan balkarna

åå ja just , sista röret ska svetsas fast också smile

http://forumbilder.se/DC6KO/20140315-122028.jpg

nu börjar jag bli lite sugen på kolfiber och glasfiber delar , vingfästen är på G , fick skrota planen med att bygga egna det var för dyrt om jag bara skulle ha till min bil

Stay Tuned !

Insuget är numera sålt till mig big_smile

Audi A4 (2013)
Audi s2 (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang