Som jag nämnde i förra inlägget så va vems ECU:n Beställd, Den har nu anlänt och de tog ca 3-4 kvällar så va allt inkopplat och klart
Det blir inte mycket bilder på det då jag hade fullt upp med att få allt å fungera..
Det måste vara ett universal Schema som ALLA får till sitt vems när det köper boxen och härvan..
för hälften av kablarna stämde inte ens överens med deras egna ritningar (färgmässigt).
Tex, vissa "pin-out:s" på boxen stämde inte överens med ritningarna så de vart en hel del mätande för att veta exakt vart alla kablar går, men tillslut så visste vi vart allt gick så då ändrade vi ritningarna lite grann och sen va det bara att börja å löda och få allt snyggt :think:
Samtidigt som att man vill ha funktion och den diskreta monteringen så uppstår det problem då det handlar om E30...
Finns nämligen inte många platser att montera en stor box förutom på orginal platsen. samt att alla kablar ska gå ut i ett och samma hål där det redan går en massa kablar, men man får helt enkelt tänka 2 gånger och göra rätt på en gång.
Men har haft en jädrans massa tur på senaste tiden och denna gång hade jag det också, boxen passade precis i OEM hålen för orginalboxen, sen kom det andra problemet.. visst boxen satt bra där , men alla kablar då ? jo de ska också monteras.. så såklart så fick vi strippa den härvan jag hade köpt för att få utrymmet å stämma med storleken på alla kablar
Dags för lite bilder, Enjoy
När allt va som värst såg de ut såhär i bilen behövde alla papper vi kunde få tag på vid de tillfället! haha
Så här vart det i slutändan, gick helt enkelt inte att montera säkringarna och relä hållarna någon annanstans
men vart bra enligt mig, de är lättåtkomligt iallafall
Shoppade loss på BMW när jag väl var där (Sånt som händer eller ? :thumbup: )
Det som beställdes var:
1. Instegs lister runtom.
2. Remmar till motorn.
3. Tempsensor från M50 (varför M50 sensor ? jo de va den ända sensorn osm hade rätt stigning och storlek = M14x1,5)
4. orginal täckkåpor under bilen för tanken och i det här fallet, min BTR som är monterad under bilen.
Här är lite bilder på de efterlängtade AN 20 kopplingarna!!
Kan säga en sak, de va mycket större än va jag trodde de va
Så med tanke på hur stora de var så blir det att tänka om lite när de gällde att få plats med dem utan att de skulle se konstigt ut, men oavsett så kommer jag nog bara använda ca 20% av en- meters AN20 slangen
(till höger ser ni mina konverterings plattor till stolarna)
När vi väl hade måttat ut vart an kopplingarna skulle sitta så va de dags att CAD:a en ny ritning på ett hus som skulle sitta vid det gamla termostathuset, eftersom svetsmuttrarna till kopplingarna va ca 40mm i diameter, och jag bara hade ca -35mm att leka med för att mina spjäll skulle gå fritt .
polaren hjälpte mig att 3D CAD:a ett hus som skulle kunna funka
Efter en dag eller två så hörde polaren av sig och sa att han hade en liten överraskning till mig som skulle göra det lite lättare för mig att avgöra om huset skulle passa innan jag skickar iväg ritningen så den kan bli tillverkad, tillslut så får jag ett meddelande med bilder, då har polaren skickat iväg ritningen på 3D print så vi kan kolla om allt går fritt :thumbup: :clap:
(ursäktar kvalitén, mobilbilder)
Har också börjat Porta spjällen, och såhär vart det efter nån timmes slipande :thumbup: (använde en vanlig 6mm fräs)
Fick också tummen ur och köpte Lampor till bilen :angel:
(här också, lite taskiga bilder men men..)
Samt en bild på min Rostfria Magnaflow Race ljuddämpare som är beställd
Nämnde i mitt förra inlägg att jag hade beställt nya krängare från ireland engineering de bör anlända i slutet av nästa vecka, men ni får nöja er med en bild företaget hat tagit så länge
Lämnade också iväg mitt handsfack för att kläs om i Alcantara, 300 riksdaler och 3 dagar senare så va det klart och kvalitén på jobbet kunde inte bli mycket bättre