FjonkeeN's Golf mk2 Stance projekt

Evighetsprojektet. Min absolut första bil som ska få lite kärlek. Motor, växellåda, kaross, inredning. Ja allt kommer att gås igenom, men tid kommer det att ta. Mk2 galen som jag är så har jag lite delar hemma till den.
  • 82 Följare
  • 67 778 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 oktober 2018
Razzmouse
13 december 2015 · 1 013 Inlägg

Har nu läst igenom tråden din, väldigt intressant o en del inspiration har man fått så de får man tacka för wink big_smile
Blev dock jävligt snopen när posten helt plötsligt svarade inne här lol

Dock fått några frågetecken ihuvudet som du gärna får svara på wink
Mattan som täcker hela bagaget som du la i, fanns den just bara till gti:n?
Finns de några stolar o baksäte i skinn som passar i golf mk2? (eller möjligtvis med lite modifiering)?

Kändes som du var rätt person o fråga dessa frågor till wink

Har du kvar denna bil eller nått projekt nu? smile

FjonkeeN93 Volkswagen <3
13 december 2015 · 1 132 Inlägg

Razzmouse skrev:
Har nu läst igenom tråden din, väldigt intressant o en del inspiration har man fått så de får man tacka för wink big_smile
Blev dock jävligt snopen när posten helt plötsligt svarade inne här lol

Dock fått några frågetecken ihuvudet som du gärna får svara på wink
Mattan som täcker hela bagaget som du la i, fanns den just bara till gti:n?
Finns de några stolar o baksäte i skinn som passar i golf mk2? (eller möjligtvis med lite modifiering)?

Kändes som du var rätt person o fråga dessa frågor till wink

Har du kvar denna bil eller nått projekt nu? smile

Härligt att man inspirerar andra! Haha AA blev själv lite snopen.

Mattan i bagaget fanns enbart i gtin vad jag vet. Finns mk2 skinn i svart, grått och beige. Dock väldigt svårt att hitta tyvärr.
Går att modda i mk3, mk4 och polo 6n skinnstolar lätt. Finns massvis med guider på vwvortex.

Har kvar denna bilen, men har helt tappat lusten för den tyvärr. Är ju inte så mycket att göra på den. Är ju mest slipa hela bilen och lackera, ställa in kamremmen rätt och i med inredningen. Sen kanske man får motionera upp bromsarna runt om. Karossen är ju rostfri så synd att den står nerplockad sad
Men en vacker dag ska jag fan ta tag i den!

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Razzmouse
13 december 2015 · 1 013 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:

Razzmouse skrev:
Har nu läst igenom tråden din, väldigt intressant o en del inspiration har man fått så de får man tacka för wink big_smile
Blev dock jävligt snopen när posten helt plötsligt svarade inne här lol

Dock fått några frågetecken ihuvudet som du gärna får svara på wink
Mattan som täcker hela bagaget som du la i, fanns den just bara till gti:n?
Finns de några stolar o baksäte i skinn som passar i golf mk2? (eller möjligtvis med lite modifiering)?

Kändes som du var rätt person o fråga dessa frågor till wink

Har du kvar denna bil eller nått projekt nu? smile

Härligt att man inspirerar andra! Haha AA blev själv lite snopen.

Mattan i bagaget fanns enbart i gtin vad jag vet. Finns mk2 skinn i svart, grått och beige. Dock väldigt svårt att hitta tyvärr.
Går att modda i mk3, mk4 och polo 6n skinnstolar lätt. Finns massvis med guider på vwvortex.

Har kvar denna bilen, men har helt tappat lusten för den tyvärr. Är ju inte så mycket att göra på den. Är ju mest slipa hela bilen och lackera, ställa in kamremmen rätt och i med inredningen. Sen kanske man får motionera upp bromsarna runt om. Karossen är ju rostfri så synd att den står nerplockad sad
Men en vacker dag ska jag fan ta tag i den!

Haha förstår de smile

Aha jaja, man skulle haft tag i en sån men lär stå en del i värde då.
Aha okej, ja får kolla där, tack för tipset!! smile

Okej, ja inte fel med rostfritt, det var verkligen inte min haha men snart så smile
Men du får sätta lite fart då så du får ut den till sommarn wink

FjonkeeN93 Volkswagen <3
15 december 2015 · 1 132 Inlägg

Razzmouse skrev:

FjonkeeN93 skrev:

Razzmouse skrev:
Har nu läst igenom tråden din, väldigt intressant o en del inspiration har man fått så de får man tacka för wink big_smile
Blev dock jävligt snopen när posten helt plötsligt svarade inne här lol

Dock fått några frågetecken ihuvudet som du gärna får svara på wink
Mattan som täcker hela bagaget som du la i, fanns den just bara till gti:n?
Finns de några stolar o baksäte i skinn som passar i golf mk2? (eller möjligtvis med lite modifiering)?

Kändes som du var rätt person o fråga dessa frågor till wink

Har du kvar denna bil eller nått projekt nu? smile

Härligt att man inspirerar andra! Haha AA blev själv lite snopen.

Mattan i bagaget fanns enbart i gtin vad jag vet. Finns mk2 skinn i svart, grått och beige. Dock väldigt svårt att hitta tyvärr.
Går att modda i mk3, mk4 och polo 6n skinnstolar lätt. Finns massvis med guider på vwvortex.

Har kvar denna bilen, men har helt tappat lusten för den tyvärr. Är ju inte så mycket att göra på den. Är ju mest slipa hela bilen och lackera, ställa in kamremmen rätt och i med inredningen. Sen kanske man får motionera upp bromsarna runt om. Karossen är ju rostfri så synd att den står nerplockad sad
Men en vacker dag ska jag fan ta tag i den!

Haha förstår de smile

Aha jaja, man skulle haft tag i en sån men lär stå en del i värde då.
Aha okej, ja får kolla där, tack för tipset!! smile

Okej, ja inte fel med rostfritt, det var verkligen inte min haha men snart så smile
Men du får sätta lite fart då så du får ut den till sommarn wink

Prioriterar faktiskt mina 2 jettor. Får se om junge dyker ut nästa år smile

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
3 februari 2016 · 1 132 Inlägg

Sitter här i vintermörkret och drömmer mig bort. Drömmer mig bort till en sommar där alla mina mk2or står fint uppradade jämte varandra, nyputsade och fina.. 
Nu är det såhär att jag hyr ett garage och där har jag nu min svarte jetta. Ska fixa nytt avgassystem, serva den och sänka mer. Tanken är att när jag rullar ut den i typ april/maj att jag kör dit junge och börjar pilla lite smått med den.
Tiden har ju flugit förbi och tyvärr har han fått lida. Plockat mer och mer delar ifrån han... Just nu står han ute på tomten utan grenrör och insug så har jag otur så är cylindrarna fulla med vatten...
Min tanke är då att köpa en billig obes mk2 med samma motor. Slänga i den motorn och få den till att fungera fint. Kolla över alla bromsar och smörja upp dom. Slänga i inredningen och rensa på alla ljudkablar som finns kvar. Åka och besikta den, sen köra hem den till garaget här hemma och lackera den i någon billig färg.
Så min tanke är att i höst detta året SKA junge vara besiktad!!

Låter detta som en bra idé eller vad tycker ni?!

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
jakobsson740 PFP Crew
3 februari 2016 · 220 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Sitter här i vintermörkret och drömmer mig bort. Drömmer mig bort till en sommar där alla mina mk2or står fint uppradade jämte varandra, nyputsade och fina.. 
Nu är det såhär att jag hyr ett garage och där har jag nu min svarte jetta. Ska fixa nytt avgassystem, serva den och sänka mer. Tanken är att när jag rullar ut den i typ april/maj att jag kör dit junge och börjar pilla lite smått med den.
Tiden har ju flugit förbi och tyvärr har han fått lida. Plockat mer och mer delar ifrån han... Just nu står han ute på tomten utan grenrör och insug så har jag otur så är cylindrarna fulla med vatten...
Min tanke är då att köpa en billig obes mk2 med samma motor. Slänga i den motorn och få den till att fungera fint. Kolla över alla bromsar och smörja upp dom. Slänga i inredningen och rensa på alla ljudkablar som finns kvar. Åka och besikta den, sen köra hem den till garaget här hemma och lackera den i någon billig färg.
Så min tanke är att i höst detta året SKA junge vara besiktad!!

Låter detta som en bra idé eller vad tycker ni?!

tumme upp på den

Pink Flesh Pullers Familia
Twins Twins Bil & Plåt
3 februari 2016 · 2 577 Inlägg

du får ta och börja bygga klart junge nu fan !

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
JofooN Skrap
4 februari 2016 · 2 098 Inlägg

Bara köra på smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
6 februari 2016 · 1 132 Inlägg

Twins skrev:
du får ta och börja bygga klart junge nu fan !

Känner det med! Men nu ska de ske! big_smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
passos bappelsin
17 juni 2016 · 390 Inlägg

Jöbba fjonken för fasen tongue

FjonkeeN93 Volkswagen <3
20 juli 2016 · 1 132 Inlägg

passos skrev:
Jöbba fjonken för fasen tongue

Jobbar som Satan wink

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Putteliten
20 juli 2016 · 9 075 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:

passos skrev:
Jöbba fjonken för fasen tongue

Jobbar som Satan wink

Har du inga bilder så har det inte hänt något! wink lol

FjonkeeN93 Volkswagen <3
23 juni 2018 · 1 132 Inlägg

Tjena alla mina trogna följare o allt annat löst pack!

Har en hel historia att berätta, men har tänkt o hålla de relativt kort så man inte får en hel Wall of text.
De hela började med arr en vacker dag i april så fick jag sånt jävla sug på att ställa på jettan o bara skrapa asfalt. Sagt o gjort så ställde jag på den, skruvade på mina rostfria dörrar osv jag har samlat på mig för att lackera om bilen.
Bjuder in en vän o hans flickvän till en grillkväll. Kommer då på att jag inte har någon grillkol hemma! Sätter mig då i jettan o bränner ner till biltema.....
I första rondellen möter jag på farbror blå.
De hela slutade med spansk flagg o föreläggande om vanlig besiktning.

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-ef856a2c22c50883cf79d164420e6d09.jpg

O här, i början av april så stod jag med en jetta som fått spansk flagg.
Vafan gör jag nu tänker jag... Kan ju inte åka till Bugrun utan en mk2!

Juste, i garaget så står ju min käre golf isär plockad o bortglömd.

Sagt o gjort så började jag o polaren titta vad som behövs göras, köpas, fixas på denna bil som stått nerplockad i flera år.

Efter många kvällar, massa pengar,blod,  svett, o glädjetårar så är bilen färdig !
Varit en förbannat rolig resa faktiskt. Allt har rullat på faktiskt o gått riktigt bra.

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-e73115bde8f00b3067a7d35949bf853d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-d454b181316eb43af59cdf44ca243e95.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-4d79edfb451d09ee5f81853c54b1ecc5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-fafe0c07b7530833bcaf7ca609622162.jpg

Hittade även en till marlboro golf uppe på Bugrun!
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-4a59b813338a14bc9291c90cf9fe384e.jpg

Senast redigerat av FjonkeeN93 (23 juni 2018)

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
JofooN Skrap
23 juni 2018 · 2 098 Inlägg

Fan va go den blev till slut! Kul att du gjorde i ordning den smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
passos bappelsin
25 juni 2018 · 390 Inlägg

Fan va go den blev av lite grillat får ja säga även om ja fick huvudvärk när du ringde o fick en ide efter du blev stoppad tacka gud att ölen flödade på kvällen tongue

Kx5
26 juni 2018 · 1 277 Inlägg

fan va cool:) synd om fabror blå..hur kunde du få spansk flagg förresten? det är när slitet,tårarna och svetten man är grymt tacksam att man tog roddret i hamn:)

FjonkeeN93 Volkswagen <3
26 juni 2018 · 1 132 Inlägg

Kx5 skrev:
fan va cool:) synd om fabror blå..hur kunde du få spansk flagg förresten? det är när slitet,tårarna och svetten man är grymt tacksam att man tog roddret i hamn:)

Tackar!
Jo de är så att dom tyckte bilen
saknade fjärdingsväg (vilket den gör då den är helt stum)
bromsarna tog för dåligt (dock är dom nyrenoverade o i toppskick, men visst dom bettar sämre än en ny Volvo....)
bilen drog snett (hjulinställning, vem har tid med de?)
Saknad av inredning (konstig anmärkning för jag hade framstolar o bräda)

Sen att han fick ta ett strög med en böttad bil me lucka på lut, känna hur rambalken slår i minsta lilla ojämnhet o skrapa växlar gjorde inte han mer imponerad ”/
Han va svårflörtad med andra ord x)

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
9 oktober 2018 · 1 132 Inlägg

Hejsan.
Tänkte bara dokumentera lite hur bilen har sett ut nu efter bugrun. Inga jätte stora förändringar direkt men alltid kul o dokumentera så man kan gå tillbaka o se hur bilen har sett ut i sina olika stadier.


https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-2de7ed564c0a36ec5979831430a9512c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-7f66503204d5fabeca2ed110e7ef97e6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-be25785a3d48691987ddb9d3b006970d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-a636e8a9f1210d43e0d237c667e7e645.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-ee77b051d50e2784008107172ead8b89.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158476/158476-f19bce3f8c480f3f6206a6ed0818fd34.jpg

Inför en lokal träff så tänkte jag att man kan ju montera mina trogna rial fälgar och sänka bilen så lågt de går, bara för att åka på en träff iår med riktigt sänkt bil.
Och dehär tyckte jag blev så sjukt gött så jag har faktiskt åkt såhär sen i juli månad.
Åkte ner såhär till halmstad på en träff och resan ner och hem gick över förväntan. Inga nya sprickor i fronten eller bucklor i tråget!

Nu i vinter så kommer jag nog att lackera om hela bilen då marlboro temat bara va en rolig grej. Kommer dock inte lägga någon hejdundrare putslack eller något sånt utan kommer bli garagelack i vanlig ordning wink
Kommer även försöka fixa till motorrummet så de ser trevligt ut igen för nu ser de ut som andra världskriget har ägt rum där i. Massa bröte o snabbfix för att få bilen rullande o godkänd ute på våra vägar.

Får se om jag gör några små uppdateringar här. Beror helt enkelt på hur stort intresse de finns ifrån er.

Vi hörs. peace!

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
JofooN Skrap
9 oktober 2018 · 2 098 Inlägg

Följer!

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Kx5
9 oktober 2018 · 1 277 Inlägg

Fortfarande awsome/cool bil:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang