BC racing coilovers till Volvo V70N

Mattii
30 november 2013 · 96 Inlägg

Hej!

Undrar om det är någon som kan ge svar på hur mycket det går att sänka en v70 med bc racings coilovers? Fram samt bak.
Har både sökt runt här och på andra internet sidor utan att finna svar.
Vill gärna veta att det går sänka tillräckligt innan man lägger ut pengar på det. Kapa fjädrarna är tyvärr inget alternativ för mig.

Mvh smile

Stenzzon
30 november 2013 · 173 Inlägg

går o sänka tillräckligt bara kolla på min v70 o då går det att sänka den ca 7cm till

Mattii
30 november 2013 · 96 Inlägg

Tack för svar!
Ja då går de alltså sänka en hel del.
Du är nöjd med dom för övrigt eller något annat som du inte är nöjd med dom?

Stenzzon
30 november 2013 · 173 Inlägg

de enda ja inte är nöjd över är att de sitter insex skruv i topplagringen som ja lyckade dra runt de första ja gjorde annars så är ja skit nöjd

Senast redigerat av Stenzzon (30 november 2013)

Lod91
30 december 2013 · 112 Inlägg

Jag har BC Racing på min och det går att sänka mer både fram och bak smile

Mattii
30 december 2013 · 96 Inlägg

Lod91 skrev:
Jag har BC Racing på min och det går att sänka mer både fram och bak smile

Okej o du hade ändå fått ner den en bit mot original, vet du hur mycket mer du kan sänka?
Har ett par bc coils liggande nu som väntas på att monteras nu! smile

Lod91
30 december 2013 · 112 Inlägg

Svårt att säga hur mkt det är kvar i fram men kanske 2-3cm? och i bak kan man plocka bort justeringen till fjädern helt så sänker de väl 2-3cm till där med smile

Mattii
30 december 2013 · 96 Inlägg

Lod91 skrev:
Svårt att säga hur mkt det är kvar i fram men kanske 2-3cm? och i bak kan man plocka bort justeringen till fjädern helt så sänker de väl 2-3cm till där med smile

Låter bra, hur är det med styrningen för dig? Antar att du inte kan svänga så mycket innan det tar i hjulhuset? smile

baltis
30 december 2013 · 1 948 Inlägg

Mattii skrev:

Lod91 skrev:
Svårt att säga hur mkt det är kvar i fram men kanske 2-3cm? och i bak kan man plocka bort justeringen till fjädern helt så sänker de väl 2-3cm till där med smile

Låter bra, hur är det med styrningen för dig? Antar att du inte kan svänga så mycket innan det tar i hjulhuset? smile

Löser du med mycket camber wink

Lod91
30 december 2013 · 112 Inlägg

Ne de är inte så bra svängradie nu med 8,5x20 fälgar ;-)

Tobzter
30 december 2013 · 3 145 Inlägg

Dessa coils är överlägsna i komfort synpunkt och sen kan du sänka mer än vad som är nödvändigt eftersom du sänker hela fjäderbenet när du sänker men du kan även sänka på fjädern med..så de går å få de så lågt satt de inte är körbart wink

Senast redigerat av tobzter (30 december 2013)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 december 2013 · 13 746 Inlägg

tobzter skrev:
Dessa coils är överlägsna i komfort synpunkt och sen kan du sänka mer än vad som är nödvändigt eftersom du sänker hela fjäderbenet när du sänker men du kan även sänka på fjädern med..så de går å få de så lågt satt de inte är körbart wink

instämmer mycket trevliga.. polarn och min kusse kör sånt på sina v70n/s60 och dessa är trevliga på vägen.
dom har den med ställbar dämpare oxå

helt okej fast dom är relativt låga dom har det dock pga dom vill ha väghållning inte tävla om vem som kan köra saktas över vägbulorna smile


ena bilen rullar som  bruks bil året runt utan klagningar smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Nebula
4 november 2014 · 61 Inlägg

Hejsan viliken modell pratar ni om, Jag har monterat dessa på min S60 2002a "BC Racing V1 Coilovers" och den blev inte så låg som önskat. Det är bak som är problemet, jag har sänkt allt som går att skruva på. Några tips?

Tacksam för svar smile!

Volvo 2,4 T "Ultimate Red" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang