Varför är alla så dåliga på att rösta :)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 januari 2014 · 14 039 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Toxicz skrev:

trubbelturbo skrev:

Det är väl ändå bättre än att bara skriva "original", som *vissa* gör..

Ska jag ändra om "orginal" till "standard" ist som vissa andra ?

Det får du bestämma. Jag är ingen språkprofessor men i dessa sammanhang så kan jag inte se att det skulle spela någon roll smile

Vad jag menar är att enligt garagets regler SKA man skriva specifikationer om sin bil, även dem är oförändrade sedan bilen lämnade fabriken. Sen gällande bilder så brukar bilder ifrån broschyrer hålla hög kvalitet, vilket ju sällan är något negativt smile

Jag köper hellre att man laddar upp lite sämre foton på sin bil än att man tar foton som ibland inte ens föreställer den bilen man tror att det gör.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
trubbelturbo
11 januari 2014 · 1 457 Inlägg

Vettemannen skrev:

trubbelturbo skrev:

Toxicz skrev:

Ska jag ändra om "orginal" till "standard" ist som vissa andra ?

Det får du bestämma. Jag är ingen språkprofessor men i dessa sammanhang så kan jag inte se att det skulle spela någon roll smile

Vad jag menar är att enligt garagets regler SKA man skriva specifikationer om sin bil, även dem är oförändrade sedan bilen lämnade fabriken. Sen gällande bilder så brukar bilder ifrån broschyrer hålla hög kvalitet, vilket ju sällan är något negativt smile

Jag köper hellre att man laddar upp lite sämre foton på sin bil än att man tar foton som ibland inte ens föreställer den bilen man tror att det gör.

/Benny

Jag menar självklart inte att man ska ladda upp bilder som inte föreställer ens egna bil

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 januari 2014 · 14 039 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Vettemannen skrev:

trubbelturbo skrev:

Det får du bestämma. Jag är ingen språkprofessor men i dessa sammanhang så kan jag inte se att det skulle spela någon roll smile

Vad jag menar är att enligt garagets regler SKA man skriva specifikationer om sin bil, även dem är oförändrade sedan bilen lämnade fabriken. Sen gällande bilder så brukar bilder ifrån broschyrer hålla hög kvalitet, vilket ju sällan är något negativt smile

Jag köper hellre att man laddar upp lite sämre foton på sin bil än att man tar foton som ibland inte ens föreställer den bilen man tror att det gör.

/Benny

Jag menar självklart inte att man ska ladda upp bilder som inte föreställer ens egna bil

Nej, så klart inte men är bara bilderna hyffsade så spelar det ingen roll. De flesta av oss är ju inte fotografer. Bara det inte är halva bilar som det ibland är på blocket. Gillar jag bilen blir det en femma (röstar inget annat) även om bilden inte har 100% kvalitet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
trubbelturbo
11 januari 2014 · 1 457 Inlägg

Vettemannen skrev:

trubbelturbo skrev:

Vettemannen skrev:
Jag köper hellre att man laddar upp lite sämre foton på sin bil än att man tar foton som ibland inte ens föreställer den bilen man tror att det gör.

/Benny

Jag menar självklart inte att man ska ladda upp bilder som inte föreställer ens egna bil

Nej, så klart inte men är bara bilderna hyffsade så spelar det ingen roll. De flesta av oss är ju inte fotografer. Bara det inte är halva bilar som det ibland är på blocket. Gillar jag bilen blir det en femma (röstar inget annat) även om bilden inte har 100% kvalitet.

/Benny

Instämmer till fullo. Jag bryr mig faktiskt inte alls om bilderna när jag röstar, Om inte bilderna är så dåliga att jag inte kan bedömma bilen för då låter jag bli att rösta.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
FLindgren
11 januari 2014 · 5 089 Inlägg

Alla blir ju så jäkla lipiga om man är ärlig och säger att denna bilen är ingen femma(för det är bara fem som är en acceptabel röstning). Då brukar dom bara ge en etta tillbaka och säga att fwd suger eller något sånt:P
Så jag har slutat röstat helt för småbarnen inte kan ta kritik smile

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
trubbelturbo
11 januari 2014 · 1 457 Inlägg

Jag röstar precis som jag vill utifrån vad jag anser bilen är värd, och jag förutsätter att folk som röstar på min bil gör det samma, visst är det roligt när folk lägger femmor, men jag blir inte sur om folk inte gör det. Ärligt talat tycker jag inte den är värd mer än max en trea eller fyra.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
YeahBitch
11 januari 2014 · 730 Inlägg

Funderar lite på hur själva röstsystemet fungerar med medel och så!

Har 14 röster på min röda Audi. 13st 5 poäng och 1st på 4 poäng. Ändå har jag en medel på 3.81/5   tongue
Har inte fått någon under  4 men medeln är ändå under x)

Och den bilen jag har flest besökare på 6800 personer har jag endast 57 röster så ja folk är verkligen dåliga på att rösta tongue


-

Senast redigerat av YeahBitch (11 januari 2014)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
trubbelturbo
11 januari 2014 · 1 457 Inlägg

YeahBitch skrev:
Funderar lite på hur själva röstsystemet fungerar med medel och så!

Har 14 röster på min röda Audi. 13st 5 poäng och 1st på 4 poäng. Ändå har jag en medel på 3.81/5   tongue
Har inte fått någon under  4 men medeln är ändå under x)



-

Står beskrivet i FAQ-forumet hur det funkar: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158053

Lite småkrångligt att förstå, men det funkar ju bra smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
YeahBitch
11 januari 2014 · 730 Inlägg

trubbelturbo skrev:

YeahBitch skrev:
Funderar lite på hur själva röstsystemet fungerar med medel och så!

Har 14 röster på min röda Audi. 13st 5 poäng och 1st på 4 poäng. Ändå har jag en medel på 3.81/5   tongue
Har inte fått någon under  4 men medeln är ändå under x)



-

Står beskrivet i FAQ-forumet hur det funkar: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158053

Lite småkrångligt att förstå, men det funkar ju bra smile

Ahaaa! Där föll poletten ner x)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
dawwe ...has left the building...
11 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Man kan få 5:a av olika anledningar (av mig!), kan ge en 5:a för djävulsk puts på en i övrigt (för mig!) helt ointressant bil, 5:a för att man har en gammal bil men lagt ner mängder på jobb för att få den att se ut som den gjorde när den var ny, eller ännu bättre. 5:a för att man har gjort smakfulla förändringar till det bättre, kan vara tex ett fint avgassystem (Eisenmann är OK, men helst Akrapovic) tillsammans med fina fälgar (BBS , HRE osv). Detta är bara några exempel. Sönder stajlade bilar röstar jag inte på. En bil som är hel och ren är alla gånger värd en 3:a även om det är världens tråkigaste modell...Nej jag har inte röstat på din bil, vill inte förstöra ditt snitt big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
OpelP1
11 januari 2014 · 1 412 Inlägg

Jag röstar inte så ofta, men om jag ser en gammal (äldre än ca -75) goding med rätt stuk så blir det en femma. smile

Djo
12 januari 2014 · 10 157 Inlägg

Hur tusan ser man vem som röstat på ens bil jag kan bara se att någon röstat på min bil.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
dawwe ...has left the building...
12 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Djo: Det gör man inte så vitt jag vet...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dellas
12 januari 2014 · 51 Inlägg

ja brukar själv rösta efter:
1=hemsk!
2=nja,sådär
3=ok, men inte mer
4=schysst!
5=vrålåk!

Lowmotion fläskpannkaka
12 januari 2014 · 856 Inlägg

Röstar så ofta jag kan, men mekandet tar ju tid också :-D hahaha

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
Caffe
12 januari 2014 · 1 436 Inlägg

Brukar försöka rösta på bilar i förhållande till hur de var original. Alltså en original Evo är ju fet, men hur mycket energi är det nerlagt på en nyckelfärdig bil från handlaren? En råputsad 740 turbo med hela motorn polerad och genomgången kanske inte har en suck mot Evon på bana eller ens rakt fram men nog förtjänar en ett högre betyg eftersom den är så mycket finare än original till skillnad från Evon som vem som helst kan knalla in hos bilhandlaren och kreditköpa.

Sedan finns det det motsatta också, de som gör bilen fulare än original och då ska ju det också synas på röstningen. Enligt mig.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Darkus
12 januari 2014 ·

Röstar mest efter stuk på bilen och om ägaren har lagt ner tid å tanke bakom bygget. Är den asmaxad då hamnar den på favoriter och får full poäng. Är det coolt stuk å lite stiligt hantverk bakom så får dom en 5:a eller 4:a. 

Det är väl dom jag tycker är värd att rösta på och titta närmare på. Annars går jag ju inte ens in på deras sida å tittar. Sen spelar det inge roll vilket märke det är på bilen.
Vanliga original bilar med andra fälgar bryr jag mej inte ens i, oavsett skick.

VWSmurfen Smurfen
15 juni 2014 · 103 Inlägg

gravityone skrev:

Xoff skrev:
Gillar man inte bilen låter man ju bli att rösta, för som sagt, bara för att jag kanske inte gillar tex golf så ger ju inte jag en 1a för det, rösterna skall ju inte vara för vad jag gillar för bil och inte, utan för dem som har ett intresse i bilen...

Fast är inte hela poängen med röst systemet att man ska kunna ge bilar även låga betyg? För om alla bara ger varandra 5or kommer ju resultaten ändå inte att stämma. Kan lika gärna lägga ner röstsystemet helt och hållet då.

plus på detta. vet att det är en gammal tråd men blev lite irreterad idag på ämnet.

Senast redigerat av VWSmurfen (15 juni 2014)

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
15 juni 2014 · 2 405 Inlägg

Blir man väl alltid smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
jocke_gronberg
15 juni 2014 · 4 586 Inlägg

Jag blir inte less ifall någon röstar. Min bil är säkert lika intressant för mig som för många här på garaget. Alltså inte ett dugg

Senast redigerat av jocke_gronberg (15 juni 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang