Varför är alla så dåliga på att rösta :)

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 december 2013 · 2 405 Inlägg

Hoj.
Länge funderat på varför folk aldrig röstar på bilarna när de e inne och tittar / kommenterar.
Alla vill ju ha röster på sin bil men det är ingen som röstar själv?

Jag brukar sitta och kolla på mycket bilar för att få inspiration till mina egna byggen. Har som regel att lämna en kommentar alt minst en röst på alla bilar jag ser, oavsett om de e bra eller dåliga. Samma sak om någon är inne och röstat på min, går alltid in och kollar personens bilar och lämnar en röst, tips och trix om jag ser något. Utan de så står hela toppen med mer still smile

Varit inne och kollat senaste kommentarerna på bilarna under senaste dagen och vissa namn som kommenterar kommer upp hela tiden ex InTheWhite men annars är det knappt någon som kommenterar alls.

Någon som kan komma till en anledning varför vi e så usla? smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Mack855
27 december 2013 · 1 354 Inlägg

Är väl upp till var och en men jag brukar gå in på folks sidor som man ser när man läser trådar. Är det någon bil som jag har förkärlek för ex. Audi, BMW + en och annan Volvo så fastnar ögonen för att titta närmare, är det då någon detalj jag fastnar för så skriver jag en kommentar ibland + eller lägger en röst. Är det en bil jag har förkärlek för men inte har någon speciell detalj som får den att sticka ut så tänker jag inte på det ens en gång tyvärr tongue

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 december 2013 · 2 405 Inlägg

låter vettigt smile menar inte att alla skall sitta och leta efter bilar. Men många som är inne och tittar på bilarna och sedan går vidare. Många gånger har man flera hundra besökare på bilen per dag men kanske bara en röst tongue

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Johnson
27 december 2013 · 613 Inlägg

Själv är ja nog bättre på att rösta än att kommentera..

Men stör mej dock lite lätt på att om man får en kommentar där de står tex: Fin! kolla min å rösta!

Ford Mondeo (2010)
Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Rover Mini (1991)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 december 2013 · 2 405 Inlägg

Jo röst fiske kan va rätt drygt.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Mack855
27 december 2013 · 1 354 Inlägg

Tycker isåfall det är bättre om nån skriver "kolla gärna in mitt projekt" alla vill väl ha läsare och åsikter om sitt bygge om man frågar mig smile
Men som ni säger "Schysst! Kolla gärna i min!" Är rätt drygt då kommer inte kommentaren från hjärtat wink Haha!

InTheWhite
27 december 2013 · 2 151 Inlägg

Försöker både kommentera och rösta så mycket jag orkar. smile

Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen" (1996)
Opel Astra 1,6 16V "Grållen - Grabbens förstabil" (2000)
Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen" (1998)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 december 2013 · 2 405 Inlägg

Nej de e bara fiske. Brukar kommentera allt jag e inne på, är dock ärlig så gillar jag inte bilen ex org rostig 240 så får man inge bra betyg. Tyvärr så blir folk griniga då och ger en en 2a bara för att tongue men de får man leva med. Brukar dock aldrig säga något om min bil men en 4e del brukar ändå gå in och kolla smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 december 2013 · 2 405 Inlägg

Skulle inte skrivit något, nu fick jag två treor i arslet xD

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Unleash
27 december 2013 · 370 Inlägg

Tycker jag röstar ganska mycket...ger bara 4:or eller 5:or om bilen tilltalar mig :-)

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Xoff Volvo tönt... =)
27 december 2013 · 2 344 Inlägg

Gillar man inte bilen låter man ju bli att rösta, för som sagt, bara för att jag kanske inte gillar tex golf så ger ju inte jag en 1a för det, rösterna skall ju inte vara för vad jag gillar för bil och inte, utan för dem som har ett intresse i bilen...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Mack855
27 december 2013 · 1 354 Inlägg

Xoff skrev:
Gillar man inte bilen låter man ju bli att rösta, för som sagt, bara för att jag kanske inte gillar tex golf så ger ju inte jag en 1a för det, rösterna skall ju inte vara för vad jag gillar för bil och inte, utan för dem som har ett intresse i bilen...

Håller med till 150%. Därför jag själv klickar vidare om det är en bil jag inte har en förkärlek till.

Cadillac_The_King
27 december 2013 ·

Sj röstar man flitigt ibland tillexempel kanske jag röstar 10 gg på dom bilar jag gillar oftas får man bara 1 röst tillbaka av 10 st tycker att folk är lite snåla av sig här

dawwe ...has left the building...
27 december 2013 · 4 474 Inlägg

Ett exempel på hur man INTE skall rösta, om jag får säg (läs kommentaren). Jag röstar lite då-o-då, absolut inte varje gång jag kikar på nån bil. Är det en "råstajlad" bil så låter jag oftast bli att rösta, då "stajlade" bilar är inte min smak. Volvo är inte min smak heller för den delen, men om jag tittar på en hel, ren o fräsch 740 så ger jag den en 3:a iaf, även om den är helt original o "jättetråkig", men jag uppskattar när en gammal bil hålls i bra skick, även om det är en modell jag verkligen inte gillar.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Muttley
27 december 2013 ·

psyco skrev:
Nej de e bara fiske. Brukar kommentera allt jag e inne på, är dock ärlig så gillar jag inte bilen ex org rostig 240 så får man inge bra betyg. Tyvärr så blir folk griniga då och ger en en 2a bara för att tongue men de får man leva med. Brukar dock aldrig säga något om min bil men en 4e del brukar ändå gå in och kolla smile

Jag tröttna på att rösta för några år sen då de inte är ofta jag hittar något alls.  Men kollar inte så flitigt som förr heller här.

Hittar du en rostig 240 så skall du istället rapportera,  de är ju garaget de här. Inte skroten.org  wink

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 december 2013 · 2 405 Inlägg

De e väl de som får dåliga röster av mig. Gillar inte alla ihop rostade avstälda gamla volvos som agerar vinter bil.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 december 2013 · 2 405 Inlägg

Awesome.. 4 st 3or bara så där.. man ska nog inte yttra sig här tongue

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
gravityone Fixare
27 december 2013 · 321 Inlägg

Xoff skrev:
Gillar man inte bilen låter man ju bli att rösta, för som sagt, bara för att jag kanske inte gillar tex golf så ger ju inte jag en 1a för det, rösterna skall ju inte vara för vad jag gillar för bil och inte, utan för dem som har ett intresse i bilen...

Fast är inte hela poängen med röst systemet att man ska kunna ge bilar även låga betyg? För om alla bara ger varandra 5or kommer ju resultaten ändå inte att stämma. Kan lika gärna lägga ner röstsystemet helt och hållet då.

Lone Star Garage
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Hamilton
27 december 2013 · 8 864 Inlägg

psyco skrev:
Awesome.. 4 st 3or bara så där.. man ska nog inte yttra sig här tongue

Men vad är problemet? Du startar en tråd om röster och du får i och med den här tråden flera stycken borde du inte då vara nöjd eller?

Fotograf på tierpidag.se
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 december 2013 · 2 405 Inlägg

Hamilton skrev:

psyco skrev:
Awesome.. 4 st 3or bara så där.. man ska nog inte yttra sig här tongue

Men vad är problemet? Du startar en tråd om röster och du får i och med den här tråden flera stycken borde du inte då vara nöjd eller?

Hehe nej då är inte sur så smile tyckte det bara var lite kul att de rasade in 3or helt plötsligt smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang