amoreex skrev:
Warsore skrev:
amoreex skrev:
Är dock hos flickvännen i Olofström så har 1h dit.
Men hon har åkt på kärtelfeber och hon orkar inget

Och finns bara en galant där som jag redan tömt på vad jag vill ha

Haha. Ja att få med flickvännen till skroten, sjuk eller frisk, är svårt oavsett
Där är ju några 9-3or så får la kolla på dem. Inte säkert man handlar något, men kul att kolla läget då jag bara varit på den i Helsingborg och Malmö.
Har även packat med mig ett akut "Near Death" kit om bilen skulle få problem.
Silvertejp.
Torxbits och hylsor.
Hammare, skruvmejslar och diverse.
Vatten.
hushållspapper.
Motorolja.
Kylarvätska.
Måtte inga problem uppstå!
Min bruka dock alltid hänga med om hon är frisk som min högre hand med verktygen

Jag har bara varit i Kristianstad..

Du har närmare till de andra

Äsch kör man japanskt behöver man ej sånt

Bara behövt verktyg till hjulmuttrar då jag ej spänt dem tillräckligt

Härligt!
Jag behövde inte använda de sakerna heller, mer än på skroten. Bilen överlevde och fick kört 22 mil ganska oavkortat. Bara två små stopp på ca 20 min.
Fortfarande lite kleggigt i oljan, men det minskade lite iaf.
Oljenivån ligger fortfarande bra och den har inte tagit kylarvatten = Toppen mår bra! Inget kladd runt packningen eller så heller. Känns skönt.
Får gå ut sen och slå ett öga på vevhusventen, se fall det är den nya eller den gamla.
Är det den gamla så blir det uppgradera sig, och är det en ny så testar jag att städa ut den.
Någon som har tips på en bra, billig olja till Saab? Oljan är inte menad att stanna i länge, utan mer som motor tvätt. köra en 20 mil sen tömma ut den igen för att få bort majonäsen. 10-40W helsyntetisk?
Sen även en bra olja som får stanna i sedan, iaf en 500-1000 mil. Fått tips om castrol 10w-40w helsyntet på grön flaska ska vara perfekt för Saab.