suzukiboy skrev:
Brådhis skrev:
Som sagt, min Dinli hade gått hela 1400 mil, vilket väl får anses som ganska så långt på en fyrhjuling. Inga som helst problem varken maskinellt eller mekaniskt. Så köper du en beggad t.ex. Dinli som gått 3-400 mil bör du ha rätt många hyffsat problemfria mil framför dig.
Men man ska väl tillägga att du kommer behöva skruva förr eller senare. Det är inte som att köra/äga bil. Detta gäller även om du köper en Yamaha eller Suzuki.
Men jag har haft totalt 4 st fyrhjulingar av olika märken och även om livssituationen just nu tyvärr inte tillåter en så kommer jag köpa en igen så snart jag har möjlighet.

Och då kommer det högst sannolikt bli en (beggad) Dinli 450 igen för jag var sjukt nöjd både med själva fyrhjulingen och med komfort/beteendet.
//Brådhis
har hittat en nu som passar i min plånbok smc xle med manuell är den en bra maskin?
http://www.extremebike.se/produkt/SMC-XLE-300
SMC är ju helt ok saker. Liten tank dock (8 liter), men om det är ett problem eller inte är ju upp till dig.

Mitt tips är dock att provköra så du märker om du sitter bra eller inte på den. Skiljer mycket mellan olika maskiner. Inte kul att ha en maskin man får ont i ryggen av efter några mil.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...