Volvo 850 96a T-Grön, T-5R - Återkomsten? - Montering påbörjad..

Åkte och köpte mig en 850 96a T5-R. Ganska sleten visade det sig senare. Men det hindrar en inte ifrån att jobba på ett objekt som behöver kärlek även om det har funnits motgångar och större utgifter som man hade velat kunnat lagt tid och pengar på annat. Följ med in i tråden där glöden brinner för att meka en äkta klassiker i den lite "ovanliga" Olivgröna färgen istället för den mer kända T-gula färgen. Samma utrustning, bara färgen som skiljer de åt!
  • 137 Följare
  • 244 400 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 maj 2016
Extrazz En 5a är Livet.
21 augusti 2015 · 2 005 Inlägg

ant0ns skrev:

Extrazz skrev:
Trött på att ingen i min närhet gillar min bil.
Trött som fan på att bilen bara krånglar och kostar pengar

Kommer skrota ner skiten. Den har fått leva för länge. Bara inse att jag blev lurad på bilköpet från dag 1.

Den gick väl i ljungby imellanåt? Aldrig sett den men alltid kul med en R i närheten av sin egen smile

Det är mig som du sett wink Det går ju 4st Saffran i Ljungby vad jag vet om iaf. Dock har jag inte sett en av de på länge. Kanske är såld. Min T5R har ju varit där nere och åkt till och från i 2 år så. Men nu kommer den sagan att ta sitt slut.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Extrazz En 5a är Livet.
21 augusti 2015 · 2 005 Inlägg

TBergsten skrev:
Sälj istället, så slipper du kasta en massa pengar i sjön smile Har det hänt något eller hur kommer det här sig?

Kommer plocka av allting som jag har satt på.
Får inget för bilen hel som den är dessvärre.

Har tröttnat totalt på bara att allting jävlas och att ingenting blir bra.
Har en del motgångar på andra plan som gör att jag kommer lägga ner intresset och allt vad sånt heter.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Extrazz En 5a är Livet.
21 augusti 2015 · 2 005 Inlägg

ant0ns skrev:

Extrazz skrev:

ant0ns skrev:

Den gick väl i ljungby imellanåt? Aldrig sett den men alltid kul med en R i närheten av sin egen smile

Det är mig som du sett wink Det går ju 4st Saffran i Ljungby vad jag vet om iaf. Dock har jag inte sett en av de på länge. Kanske är såld. Min T5R har ju varit där nere och åkt till och från i 2 år så. Men nu kommer den sagan att ta sitt slut.

Vet att det finns en gammal gubbe som har en i stort sett originalutförande, annars så är det nog bara min och en till som går i stan smile men jag har ju haft 2 så kanske därför roll

vet du om han ut mot bräkentorp har kvar sin?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Extrazz En 5a är Livet.
14 maj 2016 · 2 005 Inlägg

Bilen blev inkörd som en sista åtgärd när jag tröttnade på den.
Körde hem den för någon vecka sedan och där får den stå tills jag hittar ett garage som jag kan meka i.
Det smids planer för bilen men nu inhandlas det mest delar.
Får nog säga att jag har tappat intresset för att uppdatera här så enda tråden som de händer något i är på NordicR´s forum.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang