Fråga till er som älskar snabba bilar

Lohan
13 mars 2014 · 113 Inlägg

Har en fråga ja funderat på ett tag..

Ni som gillar snabba bilar varför köper ni inte hojjar istället? en rolig och ny hojj går ju på 75 tusen och då får du ett jävla vrid motför en bil i samma rolighets faktor är på 350-500 tusen. Är det bara för ni är lata och inte orkar ta hojkort eller är det något speciellt med bilar som är bättre en hojjar tycker ni?

ja förstår folk som gillar jänkare och vill glida bara och folk som kör porsche o fina mercor osv och bara vill glänsa

men ni som kör typ EVO , STI osv som bara vill åka fort mest till er ja riktar frågan tongue


/nyfiken kille big_smile

Zzoink
13 mars 2014 · 1 229 Inlägg

Lohan skrev:
Har en fråga ja funderat på ett tag..

Ni som gillar snabba bilar varför köper ni inte hojjar istället? en rolig och ny hojj går ju på 75 tusen och då får du ett jävla vrid motför en bil i samma rolighets faktor är på 350-500 tusen. Är det bara för ni är lata och inte orkar ta hojkort eller är det något speciellt med bilar som är bättre en hojjar tycker ni?

ja förstår folk som gillar jänkare och vill glida bara och folk som kör porsche o fina mercor osv och bara vill glänsa

men ni som kör typ EVO , STI osv som bara vill åka fort mest till er ja riktar frågan tongue


/nyfiken kille big_smile

inte för att jag ahr en evo eller liknande men jag gillar fart smile har tanke på att skaffa mc kort men det är ju betydligt större chans att förolyckas på en hoj i jämförelse med en bil smile kör du på bana och drar omkull med en motorcykel jämfört med att sladda av med en bil så är nog chansen rätt mycket större att skadas på motorcykel smile

Norman88
13 mars 2014 · 55 Inlägg

Anledningen till att jag inte tar kort och köper hoj är väldigt enkel... Jag skulle MAX överleva en månad. Vilket såklart inte är så bra..

IX ____________________________________
13 mars 2014 · 1 340 Inlägg

Lohan skrev:
men ni som kör typ EVO , STI osv som bara vill åka fort mest till er ja riktar frågan tongue

Alla jag känner som åker/gillar Evo och Sti är rallymänniskor, dem har vuxit upp med att se dessa monster sladda fram genom skogarna på dåliga grusvägar i alla väder, det är ju inget man gör med en sporthoj smile

Dessa bilar klarar av det flesta vägar och väder i Sverige, medan sporthojarna nästan kräver fint väder och fina vägar för att prestera, något som det inte finns överallt, det kanske kan vara en förklaring av många smile

Inget ont mot alla motorcykelåkare smile

Senast redigerat av RightFront (13 mars 2014)

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
mb_pucken
13 mars 2014 · 5 087 Inlägg

För att en mc är opraktisk och värdelös på vintern smile dessutom livsfarliga wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
baltis
13 mars 2014 · 1 948 Inlägg

För jag skulle köra ihjäl mig smile

Men visst fan e man lite avundsjuk när man ser hur mycket billigare det är att åka jobb på bana.

Emiiilz
13 mars 2014 · 908 Inlägg

En anledning är att man inte är 24 tongue sen blir det hoj! men bil och mc är 2 helt olika saker, vissa gillar bil o vissa gillar mc så är det ju bara..

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Ejan
13 mars 2014 · 648 Inlägg

kan inte jämföra bil och hojåkning

I en bil har du en helt annan nivå av säkerhet komfort och vardagligt användande

två helt olika världar.

men visst vill man åka fort så är det MC som gäller OM du kan köra en sån på den nivå som krävs..

rcy
13 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Jag älskar både snabba hojar och snabba bilar, men det är ju inte alls samma sak och går inte på något sätt att jämföra. En snabb hoj och en snabb bil känns inte alls på samma sätt.

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
13 mars 2014 · 839 Inlägg

Ejan skrev:
kan inte jämföra bil och hojåkning

I en bil har du en helt annan nivå av säkerhet komfort och vardagligt användande

två helt olika världar.

men visst vill man åka fort så är det MC som gäller OM du kan köra en sån på den nivå som krävs..

Tack...

Att åka bil behöver inte vara mer än att åka bil.
Motorcykelåkning är som ett projekt varje dag med ställ, hjälm, stövlar, sittställning, konstant livsfara, säsongstvång, vädertvång mm.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
AktaLacken
13 mars 2014 · 99 Inlägg

Lohan skrev:
Har en fråga ja funderat på ett tag..

Ni som gillar snabba bilar varför köper ni inte hojjar istället? en rolig och ny hojj går ju på 75 tusen och då får du ett jävla vrid motför en bil i samma rolighets faktor är på 350-500 tusen. Är det bara för ni är lata och inte orkar ta hojkort eller är det något speciellt med bilar som är bättre en hojjar tycker ni?

ja förstår folk som gillar jänkare och vill glida bara och folk som kör porsche o fina mercor osv och bara vill glänsa

men ni som kör typ EVO , STI osv som bara vill åka fort mest till er ja riktar frågan tongue


/nyfiken kille big_smile

Kan man inte glänsa med en evo? cool Jag tycker inte att det är samma känsla att åka fort med hoj som med bil, det är två olika saker. Det är också mycket mer fördelar (enligt mig) med en bil då du inte behöver oroa dig för regn, du kan ha med dina polare i bilen och du slipper ta på dig en utrustning när du ska köra smile

Knugcab
13 mars 2014 · 5 111 Inlägg

Fläska på med några cm nysnö och jag tvivlar inte på att Evon är skitkul medans sporthojen känns ganska värdelös vid det tillfället. wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 mars 2014 · 14 054 Inlägg

Lohan skrev:
Har en fråga ja funderat på ett tag..

Ni som gillar snabba bilar varför köper ni inte hojjar istället? en rolig och ny hojj går ju på 75 tusen och då får du ett jävla vrid motför en bil i samma rolighets faktor är på 350-500 tusen. Är det bara för ni är lata och inte orkar ta hojkort eller är det något speciellt med bilar som är bättre en hojjar tycker ni?

ja förstår folk som gillar jänkare och vill glida bara och folk som kör porsche o fina mercor osv och bara vill glänsa

men ni som kör typ EVO , STI osv som bara vill åka fort mest till er ja riktar frågan tongue


/nyfiken kille big_smile

Hoppas att du riktar frågan till oss som kör muskelbilar också. Jag kör Vette och har nästan alltid gillat jänkare med stora motorer med mycket vrid. Har A-kort men har nästan aldrig kört MC och tänker heller aldrig göra det för MC passar inte mig helt enkelt. Vill sitta i en miljö där man kan vrida på klimatanläggningen när det är varmt och samtidigt lyssna på god 50-60talsmusik.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (13 mars 2014)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Subaru-STi
13 mars 2014 · 45 Inlägg

Får inte plats med 4st Ica-påsar i en gsxr sad

Audi A6 3.0 TFSI "V6 Kompressor" (2012)
Evildan
13 mars 2014 ·

Lohan skrev:
Har en fråga ja funderat på ett tag..

Ni som gillar snabba bilar varför köper ni inte hojjar istället? en rolig och ny hojj går ju på 75 tusen och då får du ett jävla vrid motför en bil i samma rolighets faktor är på 350-500 tusen. Är det bara för ni är lata och inte orkar ta hojkort eller är det något speciellt med bilar som är bättre en hojjar tycker ni?

ja förstår folk som gillar jänkare och vill glida bara och folk som kör porsche o fina mercor osv och bara vill glänsa

men ni som kör typ EVO , STI osv som bara vill åka fort mest till er ja riktar frågan tongue


/nyfiken kille big_smile

Vad anser du är "ett jävla vrid"?

Kul att köra hoj, men som redan skrivits, är ett väldigt begränsat fordon gällande både praktikaliteter samt hur väderberoende man är för att det ska vara roligt, lite som att åka VW Beach Buggy i hällregn, inte kul någonstans.
Åka hoj till jobbet med en härlig uppåtgående sol i ryggen är härligt, sen regnar det på eftermiddagen sad

HampeB dab-master
13 mars 2014 · 166 Inlägg

AktaLacken skrev:

Lohan skrev:
Har en fråga ja funderat på ett tag..

Ni som gillar snabba bilar varför köper ni inte hojjar istället? en rolig och ny hojj går ju på 75 tusen och då får du ett jävla vrid motför en bil i samma rolighets faktor är på 350-500 tusen. Är det bara för ni är lata och inte orkar ta hojkort eller är det något speciellt med bilar som är bättre en hojjar tycker ni?

ja förstår folk som gillar jänkare och vill glida bara och folk som kör porsche o fina mercor osv och bara vill glänsa

men ni som kör typ EVO , STI osv som bara vill åka fort mest till er ja riktar frågan tongue


/nyfiken kille big_smile

Kan man inte glänsa med en evo? cool Jag tycker inte att det är samma känsla att åka fort med hoj som med bil, det är två olika saker. Det är också mycket mer fördelar (enligt mig) med en bil då du inte behöver oroa dig för regn, du kan ha med dina polare i bilen och du slipper ta på dig en utrustning när du ska köra smile

Håller med! Sen behöver det inte alls gå fort för att det ska vara kul i en evo big_smile köra i rondell och kurviga vägar är kul som fasen!! Sen har jag aldrig  varit ett fan utav rally men älskar evo bilarna ändå. Har kört mortard med det är roligare på fyra än två hjul med det är vad jag tycker smile

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun
Lexus LS400 "RIP Harambe" (1991)
Nissan 200SX S13 "THEBATMISSILE" (1992)
FLindgren
13 mars 2014 · 5 089 Inlägg

Detta måste vara världens bästa trådtongue

Att kunna åka och hämta en pizza i spöregn är nog det bästa som finns smile Slå det med skrevraketen smile

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
HampeB dab-master
13 mars 2014 · 166 Inlägg

FLindgren skrev:
Detta måste vara världens bästa trådtongue

Att kunna åka och hämta en pizza i spöregn är nog det bästa som finns smile Slå det med skrevraketen smile

Att hämta en pizza i solsken med hoj kan vara en konst de me wink

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun
Nissan 200SX S13 "THEBATMISSILE" (1992)
Lexus LS400 "RIP Harambe" (1991)
Janneutanb
13 mars 2014 · 7 271 Inlägg

Blir jävligt svårt med två vuxna, två barn och barnvagn på en hoj!
Sen kostar ju försäkringen lika mycket som att man hade sms-lånat hela skiten wink

Mack855
13 mars 2014 · 1 354 Inlägg

Jag har länge varit väldigt sugen på att kirra hojkort. Men som någon/ några andra skrivit skulle jag köra ihjäl mig ganska så snart vilket man inte vill. Plus att jag har bara ett stort intresse för snygga och snabba bilar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang