Tjenare allesammans! Fick lite bilder ifrån torpis igår! Roligt att se vad han gör och och att det går framåt ned min kärra! Otroligt arbete han gör och vilken kunskap han har!
Samtliga bilder är på saker som torpis har fixat!
Vattentemp på termostatlocket, och ingen orginal btr kvar
Niraboxen på plats bredvid orginal styrbox
Insuget avplockat för installation av MAP/MAT-sensor, det är en bosch 0 281 002 437 sensor Kabelhärvan väntar på installation av diverse kontakter
Ta gärna en kik på min nya projekttråd på min V70R :)
Tråkig nyhet, samma dag som jag hämtade bilen efter mappning kör jag av vägen. Dock så ger jag inte upp nu. Alla karossdelar framför framdörrarna är kass och ska undersöka bilen mer idag
Bilder kommer men den ska ihop igen!
Tråkig nyhet, samma dag som jag hämtade bilen efter mappning kör jag av vägen. Dock så ger jag inte upp nu. Alla karossdelar framför framdörrarna är kass och ska undersöka bilen mer idag
Bilder kommer men den ska ihop igen!
fy fan! gick allt bra med dig?
Jadå allt gick bra med mig, hade lite ont i nacken i går kväll bara men de är bra nu igen.
fyfan! men då tolkar vi det som att bilen var bra mappad och gick som ett skott!! Krya på dig och på´t igen bara
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
fyfan! men då tolkar vi det som att bilen var bra mappad och gick som ett skott!! Krya på dig och på´t igen bara
Tack för er omtänksamhet och stöd. Ja bilen gick verkligen bra måste jag säga och enda "motordel" som gick var fmic:n Bilen kommer nog bli reparerad på verkstad så vida de inte vill lösa in bilen (försäkring) Annars vet jag en som tar tag i problemet själv! Dock kommer bilen va stående ett tag.
Saker som behövs göras med bilen efter skador: Ny motor till spolarvätskan Nya skärmar Nya lyktor Nya blinkers Lacka om passagerardörr fram och sidokjol på samma sida Ny front Montera kolfiberhuven (krockade ned plåthuven) Hjulinställning Ev något mer men detta krävs för att få ut den på vägen vad jag har sett
Ja då har man fått pratat med försäkringsbolaget. Bilen kommer stå till den 3:e augusti då ska den in på verkstad och de ska kolla så chassit är rakt, därefter kommer jag få reparera den själv om inte chassit har blivit skevt. De kommer att bli bra iaf
Ja då har man fått pratat med försäkringsbolaget. Bilen kommer stå till den 3:e augusti då ska den in på verkstad och de ska kolla så chassit är rakt, därefter kommer jag få reparera den själv om inte chassit har blivit skevt. De kommer att bli bra iaf
gött att dom inte tar in den ivf!
kan bli mycket bråk med försäkringsbolag asså
men om ramen är lite sne går den ju att rikta upp?
hur gick förresten olyckan till? du behöver inte svara om du inte vill på den frågan
gött att dom inte tar in den ivf!
kan bli mycket bråk med försäkringsbolag asså
men om ramen är lite sne går den ju att rikta upp?
hur gick förresten olyckan till? du behöver inte svara om du inte vill på den frågan
Jag tror definitivt inte bilens chassi har blivit skevt pga krocken då där enbart är några små bulor och krökta skärmfästen, en skärm har dock flyttat sig lite i skruvhålen. Så de blir o laga tror jag
Gällande krocken så var jag på ett litet industriområde och körde.Så jag körde en repa från 0-100 och visste att där va en ytterst liten sväng ca5 grader lite längre fram på vägen men inte att markanläggarna hade påfart just i den kurvan (grusig väg) så när jag kom fram dit och skulle svänga så kom bakändan.
Tråkigt med bilen, men positivt att du inte ger upp på den i första taget Sträck läst tråden förresten och följer den från och med nu, har själv tillgång till en s40 fas 2 sköna bilar
Tråkigt med bilen, men positivt att du inte ger upp på den i första taget Sträck läst tråden förresten och följer den från och med nu, har själv tillgång till en s40 fas 2 sköna bilar
Va roligt att du tog dig tid att läsa! tack för den positiva responsen trots krocken! de brhövs! Roligt för er som läsare är att projektet lite börjar om igen och det kommer bli bättre reportage om "bilens styling" än tidigare då det i stort sett var klart innan jag startade denna tråden.
ja dessa försäkringsbolag kan vara jävliga som nån tidigare sa! men vi håller alla tummar och tår för att du får fixa till den
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
ja dessa försäkringsbolag kan vara jävliga som nån tidigare sa! men vi håller alla tummar och tår för att du får fixa till den
Har beslutat mig för att fixa den helt själv nu, efter en sväng under bilen och sett så att samtliga länkarmar och spindelleder var hela och att inga andra delar under bilen tagit skada och att den ej är skev.
Kommer att ha 2 olika sätt att välja på med att sätta ihop bilen igen, Set 1: Fas 2 skärmar, blinkers, och front med dimmljus och ev sportläpp i framtiden om jag inte hittar någon direkt. Detta för att kunna montera fmic. Set 2: Eller fas 1 skärmar, blinkers (ev devileyes) om där är billiga, stylingfront och några snygga drl eller fas 2 dimmljus.
Tyck och tänk gärna, har ni eller någon kompis några av dessa delar liggandes så skriv gärna ett pm!