Nu har jag varit lite dålig på att uppdatera med bilder osv men det pga att jag ej har haft någon dator hemma och bilderna vill inte laddas upp via mobilen.
Men nu kör vi! eftersom att jag har sett vad olika komponentbrister kan leda till efter förra trimningen så ska jag satsa mer på ett hållbart och säkert bygge denna gången med än vassare komponenter!
tanken är att med hjälp av att uppgradera samtliga av bilens kylsystem kunna bygga en driftsäkrare bil.
den skall även etanolkonverteras för ett ytterligre effektuttag och bättre kylning, eftersom att bränsle även fungerar som kylning och de krävs en större mängd bränsle i förhållande till luften när man kör på etanol kyler det även bättre, och som alla vet ger en kallare motor mer effekt

setupen/saker som insstalleras på bilen för driftsäkerheten detta året blir alltså:
bättre btr
stor aluminium fuelrail
termostatstyrd oljekylare
ny intercooler
större spridare simens 875cc vid 3 bar
raceingtermostat till vattnet, öppningstemp 67 grader
nytt fullflödes bränslefilter
bosch 044 bränslepump
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179111/179111-e28ff2dd86d9c7767bcb998d66d091c9.jpg]()
Såja då börjar sakerna rulla hem för ett bättre bygge detta året

termostatstyrd oljekyl, ny intercooler (den gamla höll så dåligt

) nuke bränsletrycksregulator, nuke fuelrail och 4st sieamens 875cc spridare

![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179111/179111-c91e2eff6acc9557b4e45d1ffbad4bdf.jpg]()
I väntan på sommaren

![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179111/179111-4c4338d75737472a5d6e50a5a32ae214.jpg]()
Borde göra detta till en årlig rutin bara för att jag kan

Fler bilder på motorn kommer detta året, dock så kommer inte veven att plockas ur
