Jag slapp mönstra!!

OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

Hej vill bara dela med mig utav min glädje.. smile nu i säkert 3år har man gått och oroat sig över mönstring och lumpen osv.. vilket jag ABSOLUT inte velat göra... så idag fick man ett brev angående mönstring från pliktverket och jag tänkte "NEJ! nej nej!" så öppnar jag brevet och läser följande:


                             Pliktverket tänker inte kalla dig till mönstring

Du och alla andra svenska män är skyldiga att mönstra det år ni fyller 18år.
Pliktverket ska dock bara kalla dem till mönstring som vi bedömer har förutsättningar att bli inskrivna för värnplikt eller civilplikt eller i utbildningsresverv.

                             Du uppfyller inte kraven för att kallas till mönstring.

För att bedöma vilka som ska kallas till mönstring har Pliktverket rätt att få uppgifter från bland annat andra statliga myndigheter och från de totalförsverspliktige.




Resten håller jag kvar i brevet wink men jag säger bara JIPPI!!! big_smile


Bmw osv..
THEBADGUY Gorgilus addictus
28 november 2006 · 4 736 Inlägg

lol lol lol lol lol Uppfyller inte kraven? Vad är de för krav egentligen? Jag trodde att man var tvungen att mönstra....jag ska sj mönstra den 12 dec i Kristianstad tongue
Något mer som ska mönstra den 12 dec i kristianstad? smile

Senast redigerat av THEBADGUY (28 november 2006)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

THEBADGUY skrev:
lol lol lol lol lol Uppfyller inte kraven? Vad är de för krav egentligen? Jag trodde att man var tvungen att mönstra....jag ska sj mönstra den 12 dec i Kristianstad tongue

Haha ja dom ahde helt enkelt kollat  upp mig så hitta dom massa saker som gjorde att ja inte fick mönstra big_smilebig_smilebig_smilebig_smile jag är så glad nu fan detta är ju bättre än att fylla årwink


Bmw osv..
Malmoe SSS -12
28 november 2006 · 3 217 Inlägg

INTE MÖNSTRA?

Då missar du något roligt... Sen missa lumpen på det! Stackare sad

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

Fuckface skrev:
INTE MÖNSTRA?

Då missar du något roligt... Sen missa lumpen på det! Stackare sad

Haha jag skulle inte ens göra lumpen om ja fick en miljon... vill ju inte börja med mitt vuxna liv med att kasta bort ett år åt helvete tongue


Bmw osv..
Malmoe SSS -12
28 november 2006 · 3 217 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Fuckface skrev:
INTE MÖNSTRA?

Då missar du något roligt... Sen missa lumpen på det! Stackare sad

Haha jag skulle inte ens göra lumpen om ja fick en miljon... vill ju inte börja med mitt vuxna liv med att kasta bort ett år åt helvete tongue

Du tror inte att det hade varit roligt att träffa nya vänner, göra saker som du aldrig gör i det civila och få en riktigt rejäl träning?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

Fuckface skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Fuckface skrev:
INTE MÖNSTRA?

Då missar du något roligt... Sen missa lumpen på det! Stackare sad

Haha jag skulle inte ens göra lumpen om ja fick en miljon... vill ju inte börja med mitt vuxna liv med att kasta bort ett år åt helvete tongue

Du tror inte att det hade varit roligt att träffa nya vänner, göra saker som du aldrig gör i det civila och få en riktigt rejäl träning?

Vänner har jag träning får jag... och när jag fyller 18 så kommer det finns så mkt roligare grejer att göra än att ligga i en skog o drömma om mammas köttbullar.


EDIT: men de spelar inte så stor roll nu eftersom jag inte får göra lumpen haha big_smile

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (28 november 2006)


Bmw osv..
Malmoe SSS -12
28 november 2006 · 3 217 Inlägg

Kimpa, Kimpa... vad ska det bli av dig påg?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 november 2006 · 3 804 Inlägg

Fuckface skrev:
Kimpa, Kimpa... vad ska det bli av dig påg?

Kimpa ?!?!

Ja de ska bli en redig man utav mig haha ;P
Nej man lumpen har aldrig intresserat mig... men vapen har yikes


Bmw osv..
Malmoe SSS -12
29 november 2006 · 3 217 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Fuckface skrev:
Kimpa, Kimpa... vad ska det bli av dig påg?

Kimpa ?!?!

Ja de ska bli en redig man utav mig haha ;P
Nej man lumpen har aldrig intresserat mig... men vapen har yikes

Kallar dem flesta det wink

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Sushikocken Sleeper
29 november 2006 · 3 084 Inlägg

tycker det var skitkul att mönstra sova på papperslakan är verkligen en upplevelse ville bli mc ordonnans men läkaren sänkte mig pga pollenallergi ångrar mig verkligen att jag sa det... men men så då blev man degraderad ångrar mig att jag sa att jag inte ville sen. hade hellre kört lastbil ett år istället för att plugga på universitet =/

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Erick
29 november 2006 · 4 767 Inlägg

Jag har aldrig heller mönstrat. Och glad för det är jag.. Alltid varit enormt emot det dära med lumpen och allt vad det innebär smile

Jag skrev ett brev med läkarintyg om pollenallergi och överdrev rätt bra och vips så fick jag ett brev liknande det som UseDubbelTurbo fått. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
_AudiA6_ Tommy
29 november 2006 · 84 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Hej vill bara dela med mig utav min glädje.. smile nu i säkert 3år har man gått och oroat sig över mönstring och lumpen osv.. vilket jag ABSOLUT inte velat göra... så idag fick man ett brev angående mönstring från pliktverket och jag tänkte "NEJ! nej nej!" så öppnar jag brevet och läser följande:


                             Pliktverket tänker inte kalla dig till mönstring

Du och alla andra svenska män är skyldiga att mönstra det år ni fyller 18år.
Pliktverket ska dock bara kalla dem till mönstring som vi bedömer har förutsättningar att bli inskrivna för värnplikt eller civilplikt eller i utbildningsresverv.

                             Du uppfyller inte kraven för att kallas till mönstring.

För att bedöma vilka som ska kallas till mönstring har Pliktverket rätt att få uppgifter från bland annat andra statliga myndigheter och från de totalförsverspliktige.




Resten håller jag kvar i brevet wink men jag säger bara JIPPI!!! big_smile

hehe vad har du åkt fast för då ? wink

Four Ring´s To Rule Them All !
Koop
29 november 2006 · 1 867 Inlägg

Tihi, jag har inte heller mönstrat, eftersom jag inte är svensk medborgare(norsk).
Har svenskt personnummer och adress och har bott här i 10 år, fick inte ens ett brev, heller inget från pliktverket i norge, vilket var lite skumt.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Sandman
29 november 2006 · 873 Inlägg

Slippa lumpen var en baggis.

Gick in.
Skickad direkt till psykologen.
Åkte ut.

Tog cirka 10 minuter.

Don't get mad, get even.
Martin 9-3 Fisketokig
29 november 2006 · 2 997 Inlägg

bara säga som det är.

jag var ärlig och gjorde det man skulle.

blev kallad ill boden men skickade brev upp och förklarade att jag hade annat för mig och ifall de skulle ha mig kvar så kostar det 40kkr i månaden för ersättning av lön.

Fick brev tillbaka att jag hamnade i reserv.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Sandman
29 november 2006 · 873 Inlägg

Jo precis.

Det finns så många som vill men som inte får. Varför ska de ta någon som inte vill?
Det förlorar de bara på eftersom denna person inte kommer göra lika bra ifrån sig.

Jag hade inte heller råd att vara borta ett helt år.

Don't get mad, get even.
Tzatziki
29 november 2006 · 452 Inlägg

När jag gick i skolan så kallades polarna in till mönstring och 9 av 10 kom tillbaka skit glada för att inte behöva göra en militärtjänst.

Iaf .. jag satt själv där och inväntade mina papper .. inget kom.
Minuter, timmar, dagar, veckor, månader, åren dom gick ..
När jag vart fyllda 20-21 år och avslutat skolan så damp det ner ett brev
i brevinkastet, "Sveriges Försvarsmakt". Första tanken, va i helv..

Kommer inte ihåg direkt vad det stod men de hade iaf beslutat att jag inte
behövde göra en mönstring .. man brukar ju bli kallad vid typ 18 års ålder ..
Jag fick mitt typ 20-21 år .. dvs för 2-3 år sedan ..

Hade dock inte velat göra lumpen .. det är ju frivilligt och jag är inte direkt
en vapenkåt och speciellt intresserad av att springa runt med en kladdkaka i ansiktet
och springa tvärs över majsfältet som en indian med ett befäl flåsandes i nacken ..
Nej nej .. en lugn kväll framför datorn tillsammans med en varm kopp kaffe
känns mycket mer lockande! big_smile

Zlasher Pulare
29 november 2006 · 248 Inlägg

Jag anser att lumpen är bra att göra. Visst det kanske var lite jobbigt under tiden man var där, men såhär i efterhand så ångrar jag det inte ett dugg. Minns väl mest det roliga. Men så mycket som man lärde sig i lumpen har jag fan inte lärt mig på 12 år i skolan.

Dessutom kan du spara rätt mkt cash i lumpen, Eller säg såhära, du kan få en jädrans massa utbildning helt gratis. Fick militärt C kort. Skulle fått civilt men bytte pluton precis när det höll på och då glömdes man bort;/ men bara där sparar man kanske 20K.
Sen att alla utbildas i första hjälpen och överlevnad är jhu skitbra att kunna.
Jag skulle vilja se hur folk reagerar om de blev utan ström ett längre tag?
Rätt handikappat tror jag...


Näe det finns mycket positift med att göra lumpen. Visst det är kanske fel att utbildas i att döda. Men skoj som fan att skjuta är det iaf=)
Iofs så hade jag det rätt så bra. Låg inne som kock i 7.5 månader bara. I kungsängen, så hade typ 20 min bilresa hem:P
Men som kock ska du upp först och lägga dig sist. Fast man hade alltid tillgång till mat och värme iaf:P

EDIT: Men för att jag kanske ska hålla mig någolunda till topicen så var jag skit osäker på mönstringen vad jag ville göra, och om jag ville göra lumpen.
Gick väl sådär på de flesta testen. Sen var det typ bara psyket kvar att testa.
Massa frågor om hur man såg på livet och vad man har för drömmar och om man har ngn relation osv...
Och sen fick jag frågan.
VILL DU GÖRA LUMPEN?
hmm, Det kvittar, spelar väl ingen roll sa ja.
Och sen några månader senare fick man hem papper om att man blivit placerad.

Senast redigerat av Zlasher (29 november 2006)

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
ghost_boy83 CREW
29 november 2006 · 2 594 Inlägg

när jag skulle mönstra så fick jag göra ett datortest där jag blunda å fyllde i i måfå smile
sen fick jag göra syn och hörseltest sen prata med en doktor hade fyllt i på pappret att jag va laktosintolerant så hon tyckte inta att jag skulle göra lumpen eftersom de va problem me mat för mig he he så jag slapp göra lumpen kändes jäkligt skönt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang