Jag slapp mönstra!!

alex_side Neerd
5 mars 2007 · 1 596 Inlägg

haha jag fick med ett sånt brev idag:P

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Wallen Auditok
5 mars 2007 · 169 Inlägg

Jag slapp på grund av allergier... Men jag är itne så ledsen för det. Jag har bra kamrater utan lumpen smile men det är säkert en härlig gemenskap och nyttig lärdom!

CeeJay fattig student
5 mars 2007 · 3 Inlägg

"slapp mönstra" -jo, då slipper man ju få papper på hur bra/dålig man är på olika saker...
moget.

**CeeJay**
ErskPersk Svindåre
5 mars 2007 · 1 433 Inlägg

jag vill göra lumpen, se hur mycket man klarar av. fattar inte folk som inte vill gå i lumpen...

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
LocKtar Herr
5 mars 2007 · 1 722 Inlägg

ErskPersk skrev:
jag vill göra lumpen, se hur mycket man klarar av. fattar inte folk som inte vill gå i lumpen...

Heh, lumpen va det roligaste ja gjort. vill tillbax!! :> sjukt kul va det. man fatta inte hur bra man hade det förns man mucka.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Bojjan
5 mars 2007 · 132 Inlägg

LocKtar skrev:

ErskPersk skrev:
jag vill göra lumpen, se hur mycket man klarar av. fattar inte folk som inte vill gå i lumpen...

Heh, lumpen va det roligaste ja gjort. vill tillbax!! :> sjukt kul va det. man fatta inte hur bra man hade det förns man mucka.

Så sant som det är sagt! Fick iof sig anställning i ett halvår efter MUCK, men efter det så var man totalt uppgiven. "Familjen" var helt plötsligt borta och inga stridsbåtar att köra. Jag hade absolut velat göra lumpen igen...testa något annat än marinen. Kanske köra stridsvagn eller nåt sånt. smile

Snoppen
5 mars 2007 · 543 Inlägg

Nu har jag inte läst hela tråden så det är säkert någon som redan skrivit det här, men är det inte lite pinsamt att dom inte ens vill ha i dig på mönstring? big_smilebig_smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Maizer
5 mars 2007 ·

Snoppen skrev:
Nu har jag inte läst hela tråden så det är säkert någon som redan skrivit det här, men är det inte lite pinsamt att dom inte ens vill ha i dig på mönstring? big_smilebig_smile

Det är ju inga som får mönstra ens längre, bara 25k. De sållar fan bort dem med topp fysik t om(Som mig t ex wink )

Team-Adolfsson Gödseldräng
5 mars 2007 · 4 529 Inlägg

jag fick ej mönstra för att jag hade ig i engelska tongue

Murvald Knegare
6 mars 2007 · 718 Inlägg

THEBADGUY skrev:
lol lol lol lol lol Uppfyller inte kraven? Vad är de för krav egentligen? Jag trodde att man var tvungen att mönstra....jag ska sj mönstra den 12 dec i Kristianstad tongue
Något mer som ska mönstra den 12 dec i kristianstad? smile

Måste tex gå bra i skolan och haft en 'normal' uppväxt..
En polare till mig slapp mönstra då han dels haft rediga problem med alkohol i familjen (mor, far, syvfar och nye styvfar) och varit med om olyckor och grejer.

William 2009-02-20
Snoppen
6 mars 2007 · 543 Inlägg

Maizer skrev:

Snoppen skrev:
Nu har jag inte läst hela tråden så det är säkert någon som redan skrivit det här, men är det inte lite pinsamt att dom inte ens vill ha i dig på mönstring? big_smilebig_smile

Det är ju inga som får mönstra ens längre, bara 25k. De sållar fan bort dem med topp fysik t om(Som mig t ex wink )

Hahaha! Jag skrattar mig harmynt! Varför fick du inte mönstra då? Stog det nånting om det? Dom kan ju inte veta innan du vart in vad du är dålig på?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
LillNaisarn
6 mars 2007 ·

fick själv hem för något tag sen att jag slapp mönstra, förut önskade jag värkligen att jag skulle slippa mönstra, men nu när man inte får så vill man värkligen. vore som trevligt ändå på sitt sätt tror jag att få göra det smile

Maizer
6 mars 2007 ·

Snoppen skrev:

Maizer skrev:

Snoppen skrev:
Nu har jag inte läst hela tråden så det är säkert någon som redan skrivit det här, men är det inte lite pinsamt att dom inte ens vill ha i dig på mönstring? big_smilebig_smile

Det är ju inga som får mönstra ens längre, bara 25k. De sållar fan bort dem med topp fysik t om(Som mig t ex wink )

Hahaha! Jag skrattar mig harmynt! Varför fick du inte mönstra då? Stog det nånting om det? Dom kan ju inte veta innan du vart in vad du är dålig på?

Stod inte varför.

volvobenz
7 mars 2007 · 61 Inlägg

Jag fick inte mönstra pga att jag hade IG i matte och engelska smile

OverBoosted AUTOBAHNRASER
7 mars 2007 · 3 804 Inlägg

verkar som inga behöver mönstra nu...  skumt  vad ska hända om de blir krig om 10år o ingen kan hålla i en puffra ens


Bmw osv..
Opelmadness German cars, quality and beyond
7 mars 2007 · 8 197 Inlägg

Jag slapp också mönstra.. Fick en kallelse, men den skickade jag bara till min läkare i GBG, sen fick jag ett brev från armén att dom bad så hemskt mycket om ursäkt... smile
Inte kul att vara sjuk heller, men lumpen slapp jag iaf.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
FL3JM Inga konstigheter
7 mars 2007 · 2 064 Inlägg

Dom måste göra om systemet för värnplikt ordentligt alltså.
Enda anledningen att göra lumpen nu är för att göra utlandstjänst, det är trist att en del inte ens får mönstra medans andra tvingas mot deras egna vilja att göra lumpen.
Hoppas dom fixar så att dom som vill göra utlandstjänst får gå en utbildning (typ som lumpen) och sen göra sin utlandstjänst. Då kan man banta ner försvaret rejält men satsa på en riktigt jävla bra utbildning.
Det är inte vettigt att vi har tunga och otympliga bårar från 50-talet när det finns lättmetall-bårar som viker ihop sig och blir pyttesmå (som Black Hawk down). Det är inte vettigt att ha massa gammal skit-utrustning och dessutom tvingas utbilda sig i det när man ändå aldrig kommer använda skiten.
Som radion man använder t.ex, den har "kryptering", dvs den hoppar mellan olika frekvenser, jättebra, det tar 15 sekunder för fienden att snappa upp frekvenshoppen och börja lyssna på radiosnacket.

Jag är utbildad förare och skytt i PBV302A, en skitgrej från 1967, till vilken nytta? Jag går hellre runt med en "SKJUT MIG"-skylt på en öppen gata än å sitta i den vagnen om det vore krig, jag vet att jag skulle överleva längre med skylten iaf. smile

Koncentrera försvarsbudgeten på utbildning av frivillig utlandstjänst, slopa allt annat skit.
Lumpen är kul men känns nästan hela tiden som om den kunde varit bra mycket bättre om dom hade mer pengar.

Kettunen
7 mars 2007 ·

Jag var för dålig för att komma in tongue Int ett enda godkänn betyg redan från 9e klass big_smile
Blev skit glad. För 1a gången kom det fan till nytta !!

FL3JM Inga konstigheter
7 mars 2007 · 2 064 Inlägg

Kettunen skrev:
Jag var för dålig för att komma in tongue Int ett enda godkänn betyg redan från 9e klass big_smile
Blev skit glad. För 1a gången kom det fan till nytta !!

GRATULERAR!
Sverige behöver fler som du! YES! Vem behöver betyg när vi har så mycket bidrag?! Woohoo!

Senast redigerat av FL3JM (7 mars 2007)

Kettunen
7 mars 2007 ·

TACKAR ! Tar inte åt mig endå så ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang