3269
Sök

Cdspelaren funkar inte.

8 Inlägg
22 juni 2005
Trådstartare
Tjena, jag har en bilstereo som alltid funkat bra men nu har cdspelaren slutat fungera. vet inte vad som hänt men allt annat funkar, de e precis som om de inte sitter nån skiva i men den tar inte emot skivor heller. nån som kan hjälpa mig??

4 554 Inlägg
22 juni 2005
läser den inte eller matar den inte in skivan? ett vanlig fel med cd läsare e ju att lasern tar slut och då känner den inte av någon skiva. det kan även vara linsen som är dammig och den går att göra ren med aceton på en tops..

6 851 Inlägg
22 juni 2005
loudness skrev:
det kan även vara linsen som är dammig och den går att göra ren med aceton på en tops..

Om du skall rengöra så bör du EJ använda topps. ta ett vanligt blankt skrivarpapper och blöt in med rengörings medel ist..

Varför? Jo för att en topps har massa små ludd som lätt lossnar och sätter sig på linsen och då blir den iaf. EJ ren.

8 Inlägg
22 juni 2005
Trådstartare
de e itne linsen, den tar inte emot skivan. de satt en skiva i förut o när jag skulle spela upp den så rörde sig inte nått, inget hände.
jag fick ut skivan men fingrarna för tryckte man på knappen hände heller inget. va kan de vara.

49 Inlägg
25 juni 2005
Min cd sdpelare va precis likadan innan, ja skrivade isär alltihop. smörjde lite och nu funkar den fin fint (:

4 554 Inlägg
25 juni 2005
Tiaz skrev:
loudness skrev:
det kan även vara linsen som är dammig och den går att göra ren med aceton på en tops..

Om du skall rengöra så bör du EJ använda topps. ta ett vanligt blankt skrivarpapper och blöt in med rengörings medel ist..

Varför? Jo för att en topps har massa små ludd som lätt lossnar och sätter sig på linsen och då blir den iaf. EJ ren.

skummt.. jag lärde mej att man skulle göra så av en som lagade cd spelare....

Sök