Audi A4 1.8TQ B5 -=|Army Stance|=-

Målet är lågt och brett med militärtema
  • 118 Följare
  • 206 892 Visningar
  • Projektet avslutat 9 juni 2015
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
15 april 2015 · 3 519 Inlägg

spaaals skrev:
inget stort fan av militärgrön men det verkar bli riktigt bra på din bil! ska absolut följas!

Tack!
Jag hade tröttnat jag med på färgerna som syntes hit och dit av mattgrön. Men denna färg tycker jag var lite speciell och ser riktigt grym ut. Hoppas även slutresultatet blir lika bra som tänkt smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Lohman wtf.
15 april 2015 · 85 Inlägg

blev ju riktigt grymt det där! ser sjukt fet ut!

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 april 2015 · 3 519 Inlägg

Lohman skrev:
blev ju riktigt grymt det där! ser sjukt fet ut!

Tack man! smile
Känns faktiskt riktigt bra. Har nog aldrig varit så här nöjd tidigare över en bil jag fixat. Det är precis sånt här utseende jag vill ha. Sen att det pokar en hel del är ju en smaksak såklart, men bred, låg och fet är den iaf smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 april 2015 · 3 519 Inlägg

Lämnade in bilen hos Auto experten idag på morgonen så dom kunde felsöka mitt klonkade ljud i framvagnen. Och dom hittade ett fel iaf, men om det är bidragande till det hela vet vi inte ännu. Men krängningshämmaren glappade på höger sida, så det bytts nu iaf. Hoppas det blir tyst sen, men är skeptisk. Tror det är nå mera skit faktiskt. Men det visar sig, då är iaf ett bidragande ljud fixat. Inget uppenbart fel syntes under bilen iaf smile

Har begravning för pappa den 23e, så dagen efter om jag orkar så ska jag försöka lacka andra sidan av bilen, och ev huven också. Allt beror på om energin finns, samt om vädret tillåter. Hoppas på mkt soooool cool

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Jewnaz
16 april 2015 · 65 Inlägg

Fyfan, börjar bli riktigt brutalt! big_smile

Kebabfrulle
16 april 2015 · 630 Inlägg

Riktigt fet bil!!
Vad är det för färg du kör med? Samt hur lackar du? Sprayburkar? big_smile

FjonkeeN93 Volkswagen <3
16 april 2015 · 1 132 Inlägg

Kör inte vi samma färg?

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 april 2015 · 3 519 Inlägg

Jewnaz skrev:
Fyfan, börjar bli riktigt brutalt! big_smile

Haha, tack smile jag får mycket fin feedback smile Och det uppskattas! big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 april 2015 · 3 519 Inlägg

audicarsismine skrev:
Riktigt fet bil!!
Vad är det för färg du kör med? Samt hur lackar du? Sprayburkar? big_smile

Det är burk faktiskt. Men en färg som lägger sig bra. På en krigsbil som denna så skiter jag i ifall jag får negativa åsikter om att jag använder burk. Jag får iaf det stuket jag strävar efter, och det blir bra mkt bättre än vad det såg ut med original lacken som var påbättrad här och var smile
Jag är sjukt nöjd än så länge smile

Men taket och backspeglarna ska folieras smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 april 2015 · 3 519 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Kör inte vi samma färg?

Ne, du köpte ju färg från Röda Stjärnan. Jag använder en annan. Jag testade däremot den färgen på burk som du använder, men gillade inte riktigt den nyansen till min smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 april 2015 · 3 519 Inlägg

Ni som inte har gjort det får gärna ta och lägga en röst på min bil smile Tycker det fattas några

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 april 2015 · 3 519 Inlägg

Stagen blev inte bytta då dom inte fanns hemma. Fick hämta hem bilen igen. Men tisdag är det bokat att få skiten bytt. Vi märkte även att bägge stagen bak glappade också, så det tas hand om då också smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Emil_sb
17 april 2015 · 210 Inlägg

Fet blir den!!!! Bra jobbat!!!

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 april 2015 · 3 519 Inlägg

Emil_sb skrev:
Fet blir den!!!! Bra jobbat!!!

Mina visioner brukar inte bli fel wink haha.
Tack big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Emil_sb
17 april 2015 · 210 Inlägg

StaticFreak skrev:

Emil_sb skrev:
Fet blir den!!!! Bra jobbat!!!

Mina visioner brukar inte bli fel wink haha.
Tack big_smile

Haha tvekade inte en sekund smile

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
T-Airaksinen
19 april 2015 · 529 Inlägg

såg dig i hallsta för någon dag sen, fälgarna satt bra på bilen!! smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
20 april 2015 · 3 519 Inlägg

T-Airaksinen skrev:
såg dig i hallsta för någon dag sen, fälgarna satt bra på bilen!! smile

Jasså? Jag åkte till Richard (Mingan)´s firma som ligger där smile
Jag klagar iaf inte smile Skulle bara behöva ha ner bilen någon cm fram, men tror jag måste höja bilen bak istället. Låter som fälgarna bak slår i karossen/skärmkanterna i vissa gupp när jag svänger tongue

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
T-Airaksinen
20 april 2015 · 529 Inlägg

StaticFreak skrev:

T-Airaksinen skrev:
såg dig i hallsta för någon dag sen, fälgarna satt bra på bilen!! smile

Jasså? Jag åkte till Richard (Mingan)´s firma som ligger där smile
Jag klagar iaf inte smile Skulle bara behöva ha ner bilen någon cm fram, men tror jag måste höja bilen bak istället. Låter som fälgarna bak slår i karossen/skärmkanterna i vissa gupp när jag svänger tongue

förstod nästan att du gjorde de smile, ah nä det såg bra ut när du åkte förbi smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
21 april 2015 · 3 519 Inlägg

Dessa fucking bilar. Är så less!
Det började med att jag lämnade in bilen för byte av krängningshämmarstagen fram och bak pga klonket som uppstod när jag sänkte bilen. Detta kostade mig ca 2000kr. Hämtade bilen och det klonkar fortfarande. Nu har jag inte råd längre att fixa det, så det får väl klonka vidare.

Första gången jag monterade fälgarna så vobblade bakhjulen. Ingen obalans, men fälgarna gick inåt och utåt hela tiden vid körning, precis som om dom satt lösa. Så jag stannade och skulle dra åt med ett spärrskaft, men fick ingen kraft så det kändes som fälgarna satt ordentligt. Satte sedan åt dem med mutterknack, och efter det så gick fälgarna rakt.

Han som bytte krängningshämmarstagen tog loss mina fälgar idag, och sa att fälgarna knappt satt åtdragna. Men ändå så var fälgarna raka när jag åkte dit. När jag hämtade bilen idag så vobblade dom igen, så jag åkte tillbaka och han fick dra åt med ett dragskaft och jag trodde problemet var löst. Icke! Fälgarna vobblade hela vägen hem, men fortfarande ingen obalans.

Så jag skiftade tillbaka till 16" fälgarna igen. Men fick knappt loss bultarna från fälgarna för dom satt som fan. Bra skumt att dom kan sitta som en idiot men ändå att fälgen vobblar.

Har pratat med Streetwheels och beställt 20st riktiga hjulbult till fälgarna nu och hoppas det ordnar sig. Anledningen till att jag bytte tillbaka till 16" är för att jag ska iväg imorgon och vågar inte chansa eller riskera att nån fälg lossnar vid körning.

"Bara" att byta tillbaka till 18"arna sedan igen när jag fått hem bultarna. Bra segt att stå ute på en lägenhetsparkering mitt i solen utan rätt verktyg och skruva.

Höjde den lite tillfälligt också, blev så låg med 16"arna. Fortfarande lägre än med 18"arna nu, men hoppas jag inte drar tråget på nå skit så det också börjar krångla.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
ehedman
21 april 2015 · 1 966 Inlägg

StaticFreak skrev:
Dessa fucking bilar. Är så less!
Det började med att jag lämnade in bilen för byte av krängningshämmarstagen fram och bak pga klonket som uppstod när jag sänkte bilen. Detta kostade mig ca 2000kr. Hämtade bilen och det klonkar fortfarande. Nu har jag inte råd längre att fixa det, så det får väl klonka vidare.

Första gången jag monterade fälgarna så vobblade bakhjulen. Ingen obalans, men fälgarna gick inåt och utåt hela tiden vid körning, precis som om dom satt lösa. Så jag stannade och skulle dra åt med ett spärrskaft, men fick ingen kraft så det kändes som fälgarna satt ordentligt. Satte sedan åt dem med mutterknack, och efter det så gick fälgarna rakt.

Han som bytte krängningshämmarstagen tog loss mina fälgar idag, och sa att fälgarna knappt satt åtdragna. Men ändå så var fälgarna raka när jag åkte dit. När jag hämtade bilen idag så vobblade dom igen, så jag åkte tillbaka och han fick dra åt med ett dragskaft och jag trodde problemet var löst. Icke! Fälgarna vobblade hela vägen hem, men fortfarande ingen obalans.

Så jag skiftade tillbaka till 16" fälgarna igen. Men fick knappt loss bultarna från fälgarna för dom satt som fan. Bra skumt att dom kan sitta som en idiot men ändå att fälgen vobblar.

Har pratat med Streetwheels och beställt 20st riktiga hjulbult till fälgarna nu och hoppas det ordnar sig. Anledningen till att jag bytte tillbaka till 16" är för att jag ska iväg imorgon och vågar inte chansa eller riskera att nån fälg lossnar vid körning.

"Bara" att byta tillbaka till 18"arna sedan igen när jag fått hem bultarna. Bra segt att stå ute på en lägenhetsparkering mitt i solen utan rätt verktyg och skruva.

Höjde den lite tillfälligt också, blev så låg med 16"arna. Fortfarande lägre än med 18"arna nu, men hoppas jag inte drar tråget på nå skit så det också börjar krångla.

Du har förmodligen redan koll på det, men det är viktigt att man köper rätt bultar (konisk eller sfärisk) till fälgarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang