Audi A4 1.8TQ B5 -=|Army Stance|=-

Målet är lågt och brett med militärtema
  • 118 Följare
  • 206 898 Visningar
  • Projektet avslutat 9 juni 2015
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
21 april 2015 · 3 519 Inlägg

ehedman skrev:

StaticFreak skrev:
Dessa fucking bilar. Är så less!
Det började med att jag lämnade in bilen för byte av krängningshämmarstagen fram och bak pga klonket som uppstod när jag sänkte bilen. Detta kostade mig ca 2000kr. Hämtade bilen och det klonkar fortfarande. Nu har jag inte råd längre att fixa det, så det får väl klonka vidare.

Första gången jag monterade fälgarna så vobblade bakhjulen. Ingen obalans, men fälgarna gick inåt och utåt hela tiden vid körning, precis som om dom satt lösa. Så jag stannade och skulle dra åt med ett spärrskaft, men fick ingen kraft så det kändes som fälgarna satt ordentligt. Satte sedan åt dem med mutterknack, och efter det så gick fälgarna rakt.

Han som bytte krängningshämmarstagen tog loss mina fälgar idag, och sa att fälgarna knappt satt åtdragna. Men ändå så var fälgarna raka när jag åkte dit. När jag hämtade bilen idag så vobblade dom igen, så jag åkte tillbaka och han fick dra åt med ett dragskaft och jag trodde problemet var löst. Icke! Fälgarna vobblade hela vägen hem, men fortfarande ingen obalans.

Så jag skiftade tillbaka till 16" fälgarna igen. Men fick knappt loss bultarna från fälgarna för dom satt som fan. Bra skumt att dom kan sitta som en idiot men ändå att fälgen vobblar.

Har pratat med Streetwheels och beställt 20st riktiga hjulbult till fälgarna nu och hoppas det ordnar sig. Anledningen till att jag bytte tillbaka till 16" är för att jag ska iväg imorgon och vågar inte chansa eller riskera att nån fälg lossnar vid körning.

"Bara" att byta tillbaka till 18"arna sedan igen när jag fått hem bultarna. Bra segt att stå ute på en lägenhetsparkering mitt i solen utan rätt verktyg och skruva.

Höjde den lite tillfälligt också, blev så låg med 16"arna. Fortfarande lägre än med 18"arna nu, men hoppas jag inte drar tråget på nå skit så det också börjar krångla.

Du har förmodligen redan koll på det, men det är viktigt att man köper rätt bultar (konisk eller sfärisk) till fälgarna.

Jodå, det vet jag redan. Men eftersom jag inte hade några hemma från början så var jag tvungen att ta det jag hade. Det gick ju ett tag..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
ehedman
21 april 2015 · 1 966 Inlägg

StaticFreak skrev:

ehedman skrev:

StaticFreak skrev:
Dessa fucking bilar. Är så less!
Det började med att jag lämnade in bilen för byte av krängningshämmarstagen fram och bak pga klonket som uppstod när jag sänkte bilen. Detta kostade mig ca 2000kr. Hämtade bilen och det klonkar fortfarande. Nu har jag inte råd längre att fixa det, så det får väl klonka vidare.

Första gången jag monterade fälgarna så vobblade bakhjulen. Ingen obalans, men fälgarna gick inåt och utåt hela tiden vid körning, precis som om dom satt lösa. Så jag stannade och skulle dra åt med ett spärrskaft, men fick ingen kraft så det kändes som fälgarna satt ordentligt. Satte sedan åt dem med mutterknack, och efter det så gick fälgarna rakt.

Han som bytte krängningshämmarstagen tog loss mina fälgar idag, och sa att fälgarna knappt satt åtdragna. Men ändå så var fälgarna raka när jag åkte dit. När jag hämtade bilen idag så vobblade dom igen, så jag åkte tillbaka och han fick dra åt med ett dragskaft och jag trodde problemet var löst. Icke! Fälgarna vobblade hela vägen hem, men fortfarande ingen obalans.

Så jag skiftade tillbaka till 16" fälgarna igen. Men fick knappt loss bultarna från fälgarna för dom satt som fan. Bra skumt att dom kan sitta som en idiot men ändå att fälgen vobblar.

Har pratat med Streetwheels och beställt 20st riktiga hjulbult till fälgarna nu och hoppas det ordnar sig. Anledningen till att jag bytte tillbaka till 16" är för att jag ska iväg imorgon och vågar inte chansa eller riskera att nån fälg lossnar vid körning.

"Bara" att byta tillbaka till 18"arna sedan igen när jag fått hem bultarna. Bra segt att stå ute på en lägenhetsparkering mitt i solen utan rätt verktyg och skruva.

Höjde den lite tillfälligt också, blev så låg med 16"arna. Fortfarande lägre än med 18"arna nu, men hoppas jag inte drar tråget på nå skit så det också börjar krångla.

Du har förmodligen redan koll på det, men det är viktigt att man köper rätt bultar (konisk eller sfärisk) till fälgarna.

Jodå, det vet jag redan. Men eftersom jag inte hade några hemma från början så var jag tvungen att ta det jag hade. Det gick ju ett tag..

Ok men då vet du ju vad problemet är med vobblandet iaf! smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
22 april 2015 · 3 519 Inlägg

ehedman skrev:

StaticFreak skrev:

ehedman skrev:

Du har förmodligen redan koll på det, men det är viktigt att man köper rätt bultar (konisk eller sfärisk) till fälgarna.

Jodå, det vet jag redan. Men eftersom jag inte hade några hemma från början så var jag tvungen att ta det jag hade. Det gick ju ett tag..

Ok men då vet du ju vad problemet är med vobblandet iaf! smile

Ja absolut. Men eftersom jag drog åt dem första gången med mutterknack och dom satt rätt då, så tyckte jag att de skulle göra det andra gången också. Men är väl lika bra att det blir åtgärdat smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
22 april 2015 · 3 519 Inlägg

Förutom att det är pappas begravning imorgon, och jag ska hem till mor nu snart och hjälpa henne med diverse saker, så ska jag försöka att lacka klart min front. Ska tydligen regna på lördag, så jag måste försöka klämma in det någonstans.

Hörs

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 april 2015 · 3 519 Inlägg

Mattat ner bakluckan och bakstöten.
Även satt dig framstöten, lackat huv, höger framskärm, passagerardörr och höger bakdörr. Huven blev helt fuckad. Förutom att den blev flammig som jag var orolig över innan, så blev den även sjukt knottrig och hård på nå vis. Men får försöka fixa om den senare. koncentrerar mig på att få klar bilen runt om först.

Står nu på 16" som sagt. Lär få hem dom nya hjulbultarna nästa vecka. Lite trevligare då att se bilen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-03b5fc4a307bcabd4a222b0fae6b0173.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-b2428bd477f35140db479756f0997671.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-193ddac0f7b6f69483065bab7ddfb581.jpg

Här är inte täckbrickorna monterade. Insåg att jag hade två stycken vänsterlock till spolarmunstyckena, men hittade senare en i skuffen som var rätt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-aa9609c0c2276e898cd8636c6887d240.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-605ac3398a2a39e6b90ab14b1c2ae66f.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Jewnaz
24 april 2015 · 65 Inlägg

StaticFreak skrev:

ehedman skrev:

StaticFreak skrev:
Dessa fucking bilar. Är så less!
Det började med att jag lämnade in bilen för byte av krängningshämmarstagen fram och bak pga klonket som uppstod när jag sänkte bilen. Detta kostade mig ca 2000kr. Hämtade bilen och det klonkar fortfarande. Nu har jag inte råd längre att fixa det, så det får väl klonka vidare.

Första gången jag monterade fälgarna så vobblade bakhjulen. Ingen obalans, men fälgarna gick inåt och utåt hela tiden vid körning, precis som om dom satt lösa. Så jag stannade och skulle dra åt med ett spärrskaft, men fick ingen kraft så det kändes som fälgarna satt ordentligt. Satte sedan åt dem med mutterknack, och efter det så gick fälgarna rakt.

Han som bytte krängningshämmarstagen tog loss mina fälgar idag, och sa att fälgarna knappt satt åtdragna. Men ändå så var fälgarna raka när jag åkte dit. När jag hämtade bilen idag så vobblade dom igen, så jag åkte tillbaka och han fick dra åt med ett dragskaft och jag trodde problemet var löst. Icke! Fälgarna vobblade hela vägen hem, men fortfarande ingen obalans.

Så jag skiftade tillbaka till 16" fälgarna igen. Men fick knappt loss bultarna från fälgarna för dom satt som fan. Bra skumt att dom kan sitta som en idiot men ändå att fälgen vobblar.

Har pratat med Streetwheels och beställt 20st riktiga hjulbult till fälgarna nu och hoppas det ordnar sig. Anledningen till att jag bytte tillbaka till 16" är för att jag ska iväg imorgon och vågar inte chansa eller riskera att nån fälg lossnar vid körning.

"Bara" att byta tillbaka till 18"arna sedan igen när jag fått hem bultarna. Bra segt att stå ute på en lägenhetsparkering mitt i solen utan rätt verktyg och skruva.

Höjde den lite tillfälligt också, blev så låg med 16"arna. Fortfarande lägre än med 18"arna nu, men hoppas jag inte drar tråget på nå skit så det också börjar krångla.

Du har förmodligen redan koll på det, men det är viktigt att man köper rätt bultar (konisk eller sfärisk) till fälgarna.

Jodå, det vet jag redan. Men eftersom jag inte hade några hemma från början så var jag tvungen att ta det jag hade. Det gick ju ett tag..

Har samma känsla på min med 9,5" breda på 215. Lämnar in på hjulinställning på onsdag för att se om det kanske kan bli bättre. Hade du redan testat det? Sällan fälgarna är i obalans då de är ny köpta smile Det brukar ju försäljarna stå för innan leverans smile

Får hoppas vi båda finner felet med fälgarna.
Hehe lite fjantig han såg ut nu på 16"arna wink

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 april 2015 · 3 519 Inlägg

Jewnaz skrev:
Har samma känsla på min med 9,5" breda på 215. Lämnar in på hjulinställning på onsdag för att se om det kanske kan bli bättre. Hade du redan testat det? Sällan fälgarna är i obalans då de är ny köpta smile Det brukar ju försäljarna stå för innan leverans smile

Får hoppas vi båda finner felet med fälgarna.
Hehe lite fjantig han såg ut nu på 16"arna wink

Jag vet att det inte är fälgarna, var inte så jag menat tidigare. Däremot så kan däcken ligga lite snett på fälgarna eftersom jag har sån stretch, och där av kan det se ut som att det vobblar. Men nu vet jag att det var fälgarna som vobblade, det syntes väl. Så jag hoppas det blir bra efter jag satt dit ordentliga hjulbult smile

Skulle ven jag behöva en hjulinställning, men vette fan om jag har råd.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Jewnaz
25 april 2015 · 65 Inlägg

Okej, ja jo du har ju 1" mer stretch än jag smile Får se om jag får något bättre resultat efter hjulinställningen. Nej det är tråkigt dyrt för en sån grej sad

MrIvansson
25 april 2015 · 8 Inlägg

blir ju svinbra dethär, ska bli kul o se när hela bilen är grön big_smile och med fälgarna på igen förståss! keep it up!

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 april 2015 · 3 519 Inlägg

Jewnaz skrev:
Okej, ja jo du har ju 1" mer stretch än jag smile Får se om jag får något bättre resultat efter hjulinställningen. Nej det är tråkigt dyrt för en sån grej sad

Jo precis. 1" är skapligt mkt.
Förstår inte att hjulinställning ska vara så dyrt. Känns som jag verkligen skulle behöva en, men vette fan som sagt om jag har råd. Egentligen inte, men kanske kan dra in på något annat istället.

MrIvansson skrev:
blir ju svinbra dethär, ska bli kul o se när hela bilen är grön big_smile och med fälgarna på igen förståss! keep it up!

Hela bilen ska inte bli grön wink
Fälgarna åker nog på i veckan som kommer smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
MrIvansson
26 april 2015 · 8 Inlägg

ja just det, glömde av.. taket skulle ju bli vitt eller? smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
26 april 2015 · 3 519 Inlägg

MrIvansson skrev:
ja just det, glömde av.. taket skulle ju bli vitt eller? smile

Precis, tacket ja. Men funderar även på backspeglarna. Fixar speglarna vita förs och kollar av om det ser bra ut. Om inte så får dem bli gröna

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
26 april 2015 · 3 519 Inlägg

Eftersom huven blev flammig och full med knotter av något slag så funderar jag nu på om jag ska köpa två andra nyanser av grön och göra den lite camo istället. Tror ni det blir för mycket på bilen?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Jewnaz
26 april 2015 · 65 Inlägg

Tror camo kan vara en schysst idé om du får till ett bra mönster på bilen! smile
Gillar även idén med vita speglar, bra kontrast oh välanpassat till fälgar och andra detaljer! (y)
Go for it!

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
26 april 2015 · 3 519 Inlägg

Jewnaz skrev:
Tror camo kan vara en schysst idé om du får till ett bra mönster på bilen! smile
Gillar även idén med vita speglar, bra kontrast oh välanpassat till fälgar och andra detaljer! (y)
Go for it!

Hmm ja. Jag ska fundera vidare. skulle behöva ta loss huven egentligen känner jag. Men det kan dock bli svårt eftersom jag brukar vara själv och dona, samt att jag inte har någon hjälpande hand i närheten där jag brukar vara hmm om inte annat ska jag nog testa först med att slipa ner huven igen någorlunda och sedan lacka den i samma grön igen, men väntar tills det är riktigt varmt ute så jag inte får samma resultat igen. Gör om, gör rätt säger man väl, haha. Men bra drygt bara eftersom det syns så väl och är så stort föremål på bilen hmm

Ang det vita. Jag ville ha något som bröt av för det gröna på bilen, och eftersom fälgarna är vita så tyckte jag att taket skulle kunna vara vitt, istället för att dem flesta gör taket svart. Och backspeglarna ligger ju i mitten höjd på bilen, så just därför blir det en schysst brytning även där emellan. Så det är jag inte orolig över.

Det jag är "orolig" över är min huv. Men får väl testa mig fram

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Jewnaz
26 april 2015 · 65 Inlägg

Det med färgen av huven löser sig! smile Kommer bli bra när den blir som det ska.
Man får försöka se det positiva även när det går i motsatt riktning smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
26 april 2015 · 3 519 Inlägg

Jewnaz skrev:
Det med färgen av huven löser sig! smile Kommer bli bra när den blir som det ska.
Man får försöka se det positiva även när det går i motsatt riktning smile

Jo så är det.
Men det mest dryga ed hela bilen är att jag tappat intresset för att hålla på. Duktigt sugen på att sälja bilen, men kämpar för att göra den klar åtminstone. Har tappat hela bilintresset så det är lite halv tungt att hålla på med något man känner är lönlöst. Det är därför jag inte heller vill lägga ut mera pengar på den, för allt jag  lägger ut kommer jag gå back på när den ska säljas. Och det kommer den göra. Tanken var först till hösten, men tror det kommer bli tidigare än så. Kan dock ha att göra med pappas bortgång som gör att allt känns blaha

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
27 april 2015 · 3 519 Inlägg

När jag ändå inte har något för mig så passade jag på att tvätta av fälgarna igen efter att dom varit monterade och blev grymt skitiga. Körde även en omgång tvättvax smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-afdbb6b108f242231e3f81f9f465d5fa.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1ce4cdc4917caa4412fead48f0b3f2fd.jpg

Kollade till bilen också så inget speciellt hänt..

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d176b4afb8b8fd2279dcb15c229c1984.jpg

Fan vad tråkig bilen ser ut nu hmm

Senast redigerat av StaticFreak (27 april 2015)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
epafolle
27 april 2015 · 718 Inlägg

Så jävla grym  med fälgarna på alltså smile

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime
Volvo 245 "M50" (1976)
Edvin1
27 april 2015 · 54 Inlägg

Ge inte upp, går ju framåtsmile de kommer bli en bil som verkligen sticker ut från mängden smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang