Isak-s
Alla sätt är bra utom dom dåliga
1 maj 2015
· 64 Inlägg
Föra inläggets tråkigheter löste sig ganska snabbt dock, på swedol så har dom insexskruv som är graderade till 12,9.
För er som inte har koll på nummer graderingen så ska jag ge en snabb förklaring. Bultarna runt om motorn är graderade 4, 7 och 9 i modern gradering så står 7an för 8,8 och 9an för 9,8. till tryckplattan är det gradering 9,8 och för att ni ska få en referens så ligger arp bultar på 12,9. Så nu har jag ARP bultar till tryckplattan
Först göra rent allting ordentligt.
Här är bultarna, riktigt snygga Så om ni har tur så kan ni dra till swedol och köpa topplocksbult, lite billigare än ARP
På med låsbrickor
Och en droppe gänglåssning också.
Så här kan man göra om man inte har någon som håller emot när man ska dra åt bultarna. Brytskaftet sitter i svänghjulsbulten.
Nästa problem var fjädern som ska hjälpa till att hålla kvar kopplingsgaffeln.
Har man lite piano tråd så går det att bocka till en egen.
Funkar fin fint!
Då några gängor i växellådan var sönder dragna så fick lag lyfta ner den också.
Då kardan bultarna satt så himla hårt så lossade jag lagret och drog ut hela axeln ur växellådan.
Tomt!
Fin två fel.... alltid kul med seriösa ägare....
Gör dina egna Polyuretan fästen!
Man måste ju stumma upp alla fästen lite gran och istället för att lägga några hundra så köpte jag vindrutetätning, varför just den och inte silikon? Jo för den är av Polyuretan och är gjord för att limma fast gummi med gummi.
Gör hål med en skruv mejsel.
Sätt fast tuben en kittpisstol.
Sen gör är det bara att göra rent ordentligt och bara pumpa på. Använd gärna handskar för det är JÄTTE kladdigt.
Junior puckarna är också ihop limmade.
Klart slut, nu ska jag ut i garaget och fixa växellådan.