Målet med denna Amazon 122S Overdrive är att fixa till den inför besiktningen 19/12. Förra besiktningen var 1982!!. Därefter skall den användas fram tills -64'an är klar. Sedan är planen att göra en helrenovering.
Här kommer ett litet renoverings tips. Läckande värmeventil är ju inte helt ovanligt. Den är mycket lätt att ta isär om man viker tillbaka metallbläcken.
Vad jag vet så går det inte att köpa tätningen som en reservdel, men jag tog med den till lokala VVS butiken och de hade något snarlikt.
Jag borrade ett 2mm hål i mitten och trädde den på axeln och limmade med gummiklister.
Nu är det bara att njuta av värmen i vinter. Kostnad 28 kr för ny packning
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Har fixat min Bahco 3000 värmare inför vintern. SU bränslepumpen hade ärjat i brytarkontakten, så efter en putsning gick den igång. Sedan fick bränsleregulatorn rengöras ordentligt. Även ett nytt glödstift monterades och "puff" så startade den