Målet med denna Amazon 122S Overdrive är att fixa till den inför besiktningen 19/12. Förra besiktningen var 1982!!. Därefter skall den användas fram tills -64'an är klar. Sedan är planen att göra en helrenovering.
Fasen vad bra den blev, påminner mig om en Amma jag hade för länge sedan ägna en helg att polera upp den. När man kom till jobbet så fråga alla hur jag hunnit lacka om bilen under helgen. Det var en 66:a som också var röd.
Fasen vad bra den blev, påminner mig om en Amma jag hade för länge sedan ägna en helg att polera upp den. När man kom till jobbet så fråga alla hur jag hunnit lacka om bilen under helgen. Det var en 66:a som också var röd.
Tänkte bredda ett par fälgar så att man kan få på 195/65 15 så att det ser bra ut Först får man dela fälgbanan. Hissa bilen, starta, lägg i 1'an o kapa. Det lugnare sättet är att märka med en penna var man vill kapa när fälgen snurrar och därefter ta av fälgen och kapa EXAKT efter sträcket
Jag valde att bredda 50mm med 3mm plattjärn som valsades till lagom radie.
Sedan är det bara att nästa fast det valsade plattjärnet mot fälgen och därefter yttre fälgringen. Var noggrann med mätning o vinkel...
Så vart det en 6½ tums fälg
Sätt upp fälgen på bilen och snurra, ta hjälp av tex en pallbock för att kontrollera så att det blev bra
Ser toppen ut . Det jag gjorde när jag breddade orginal fälgar var att borra ut centrum, sedan skar jag ut centrum från en 7tum fälg och anpassa den i där. Så man slapp svetsa så mycket
Fälgarna blev fina. Men är det inte lätt det blir obalans? Är väl svårt och få breddningen spikrakt.
Mycket stiligt emblem 👍
Tackar Det är inte jätteviktigt att fälgen blir helt 100% rak. Mina slår ca 1mm och det krävdes 15-45g för balanseringen Har även testat i "lite" högre farter på motorvägen och det kändes mycket bra